کد خبر 354690
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶

آرش میراسماعیلی فکر می‌کند چون عنوان‌های زیادی دارد باید آنها را چوب کند و بر سر دیگران بزند و فقط او می‌تواند درباره جودو حرف بزند.

مشرق-
مسؤولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباید با دید تسامح به ناکامی جودو نگاه کنند. این موضوع نیاز به تحلیل ندارد. ما اگر بخواهیم نگاهی به سابقه جودوی ایران در بازی‌های آسیایی از لحاظ آمار بیندازیم، متوجه می‌شویم که کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم. ما قبلا با ترکیب کامل در بازی‌های آسیایی حاضر می‌شدیم؛ اما با ترکیبی ناقص به اینچئون رفتیم. قبلا حداقل یک مدال برنز می‌گرفتیم؛ اما این موضوع نیز دیگر برای ما اتفاق نمی‌افتد.

رئیس فدراسیون جودو اخیرا در تحلیلی که داشت، نگاهی آماری به این قضیه انداخت و اعلام کرد مغولستانی که آمده در تمامی اوزان مردان مدال کسب کرده، 6 برابر ایران سفرهای خارجی داشته و در تورنمنت‌های زیادی شرکت کرده است. خب من در جواب می‌گویم پس ما حداقل باید یک ششم مدال‌های مغولستان را در بازی‌های آسیایی کسب می‌کردیم. مغول‌ها در 7 وزن انفرادی و تیمی در مجموع 8 مدال کسب کردند اما در مقابل ما هیچ مدالی نگرفتیم؛ در حالی که حداقل باید یک ششم مغول‌ها مدال کسب می‌کردیم.

ما زمانی عنوان‌های اول، دوم و سوم آسیا را کسب می‌کردیم و در جهان چهارم شدیم اما جودوی ایران الان به کدام مقام خود می‌نازد؟ متاسفانه مسؤولان فدراسیون جودو همه‌گونه توجیه می‌کنند اما این را نمی‌گویند که مدیریت لازم برای این کار را ندارند. آرش میراسماعیلی فکر می‌کند چون عنوان‌های زیادی دارد باید آنها را چوب کند و بر سر دیگران بزند و فقط او می‌تواند درباره جودو حرف بزند. 11 ماه از عمر مدیریت رستگار در فدراسیون جودو باقی مانده است. اگر وزارت و کمیته ملی المپیک می‌خواهند با تسامح به این ناکامی نگاه کنند، خب دیگر من منتقد مانند اسفند روی آتش نباشم و این یک سال را سکوت کنم چرا که صحبت‌های ما نتیجه‌ای نخواهد داشت. 

میران یکی از پرافتخارترین جودوکاران ایران است اما سابقه مربیگری ندارد. آنها می‌خواهند از نام او سوءاستفاده کنند و خدای نکرده فردا اگر ناکامی حاصل شد، چهره او در جامعه مخدوش شود. احمد کاظمی نیز از دوستان بسیار خوب من است؛ اما او نیز سابقه مربیگری ندارد. تیم نوجوانان ایران 10 ماه پیش با کاظمی در آسیا ناکام شد و مسؤولان فدراسیون در حالی که او هنوز به ایران بازنگشته بود از کار برکنارش کردند اما حالا همین شخص را به عنوان مربی جوانان به کار گرفته‌اند. خب اگر عملکرد او بد بوده چرا او را مجددا به کار دعوت کرده‌اید؟ اگر عملکردش خوب بوده پس چرا آن زمان او را برکنار کردید؟ ما در ایران مربیان باسابقه‌ای نظیر منوچهری، میرسنجری، شیخ حسینی، رجبی، پوریوسفی، کریمی‌زاده و ... را داریم که همگی آنها دارای تجربیات زیادی در جودو هستند و می‌توانند به تیم‌های ملی ما کمک زیادی کنند.

به اعتقاد من جودوی ایران از پای‌بست ویران است. مدیریت این فدراسیون باید تغییر کند. مگر رئیس فدراسیون در طول 3 سال مدیریت خود چه گلی به سر جودوی ایران زده است؟ به اعتقاد من تغییر و تحولات اخیر در تیم‌های ملی فقط عوامفریبی است و کاربرد تبلیغاتی دارد. تا زمانی که حرف اول و آخر در فدراسیون توسط یک نفر زده شود و آرش میراسماعیلی نیز درخصوص تیم‌های ملی فقط نظر بدهد وضعیت جودو به همین شکل پیش خواهد رفت.

محمد اسفندیاری (مربی و کارشناس جودو)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس