کد خبر 307131
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

رئیس انجمن پیوند اعضا نسبت به عواقب و تبعات بین المللی پیوند اعضا از محکومین به اعدام هشدار داد و افزود: این کار در هیچ جای دنیا انجام نمی شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر ایرج فاضل در حاشیه نشست خبری سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران که قرار است از 20 تا 24 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، نسبت به برخی اخبار در ارتباط با استفاده از اعضای بدن محکومان اعدامی واکنش نشان داد و گفت: خرید و فروش اعضای بدن در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

وی با بیان این مطلب که به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی و انجمن پیوند اعضا نگران فروش کلیه هستیم، تاکید کرد: دادن عضو بدن به خاطر کسب درآمد، درست نیست اما اگر مقاصد انسانی مطرح باشد، این کار مقدس است.

فاضل با اشاره به تعهدی که در کنفرانس استانبول داده ایم که از غیر فامیل کلیه اهدا نشود، اظهارداشت: متاسفانه اخیرا مشاهده شده به اسم توریسم، برای انجام عمل پیوند کلیه به ایران می آیند که این کار در مورد افرادی که این پیوند را از افراد غیرفامیل انجام می دهند، برای ما بدنامی به دنبال می آورد. زیرا، چنین کاری در کشور خودشان ممنوع است.

رئیس انجمن پیوند اعضا در مورد خبر استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام، گفت: این تغمه شومی است که جز سرافکندگی، چیزی برای ما ندارد. زیرا، چنین کاری در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

وی نسبت به تبعات چنین کاری در کشور هشدار داد و گفت: قطعا اگر چنین کاری انجام شود، یک پرونده حقوق بشری برای ما تشکیل خواهد شد.

فاضل با عنوان این مطلب که چنین کاری تا چند سال قبل در چین انجام می شد، افزود: وقتی قرار شد که بازیهای المپیک در این کشور برگزار شود، جامعه بین المللی خواست که این کار متوقف شود که چنین شد.

رئیس انجمن پیوند اعضا تاکید کرد: طرح چنین مباحثی باید در نطفه خفه شود زیرا یا صحبت دوست نادان است و یا دشمن دانا.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس