کد خبر 307128
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: دولت در سال 92 موفق شد كه بحران دارويي را كه از نيمه اول سال در كشور ايجاد شده بود با بسيج امكانات خود حل كند و شاهد آرامش در بازار دارويي و دسترسي مردم به داروها بوديم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر رسول دیناروند در نشست رئیس جمهوری با وزیر و معاونین وزارت بهداشت که روز دوشنبه و همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، افزود: در سال 93 سياست هاي تأمين و تدارك دارو به سمت حمايت از توليد داخل و همچنين كاهش هزينه‌هاي دارويي مردم ادامه خواهد داشت.

وی همچنين در حوزه نظارت بر كيفيت و سلامت فراورده‌هاي غذايي و ساير كالاهاي سلامت محور اشاره کرد و افزود: تقويت برنامه‌هاي نظارتي بخصوص نظارت در سطح عرضه را پيگيري مي‌كنيم. همچنین در زمينه‌هاي كاهش مصرف مواد آسيب‌رسان به سلامت مانند نمك، روغن (به خصوص اسيدهاي چرب ترانس و اشباع) و شكر تلاش خواهيم نمود.

رئیس سازمان غذا و دارو، برنامه نسخه‌نويسي الكترونيك به منظور منطقي كردن تجويز و مصرف دارو و راه‌اندازي پورتال دارويي برای نظارت دقيق بر تمام فرايندهاي تأمين، تدارك، توزيع و عرضه دارو را از دیگر اولويت‌هاي سال 93 این سازمان اعلام کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس