کد خبر 310160
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

رئیس سازمان غذا و دارو از اختصاص 2400 میلیارد تومان در بسته‌های حمایتی دارو خبر داد و گفت:تفاهم‌های بیمه‌ای در حال انجام است و تعداد داروهایی که قرار است در این لیست قرار گیرند، بین 300 تا 400 قلم خواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: اقدامات اجرایی بسته‌های حمایتی دارویی آغاز شده، به مردم این اطمینان را می‌دهیم که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌های بستری، هزینه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی آنها نیز به شدت کنترل شود.

وی ادامه داد: این بسته‌های حمایتی تا پایان اردیبهشت اجرا می شوند. در این بسته‌های جدید بیماران خاص، صعب‌العلاج و به تازگی نیز برخی بیماران مزمن حمایت خواهند شد و سعی شده امسال علاوه بر تفاهمنامه سال گذشته به صورت وسیع، تعداد داروهای بیشتری را در لیست داروهای بیمه‌ای قرار دهیم که در 6 ماهه اول امسال اضافه خواهند شد.

وی گفت: دغدغه مردم را در بخشی که به درمان در بیمارستان‌های دولتی و سرپایی است و در بحث پرداخت‌ها کم خواهیم کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد:‌ کاهش قیمت داروهای وارداتی، عدم افزایش قیمت داروهای تولید داخل و حمایت از بیماران از طریق داروهای بیمه‌ای دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: تفاهم های بیمه‌ای در حال انجام است و تعداد داروهایی که قرار است در این لیست قرار گیرند، بین 300 تا 400 قلم خواهند بود.

دیناروند گفت:‌ اعتبار در نظر گرفته شده برای این بسته حمایتی 2400 میلیارد تومان است، در حالی که کل گردش مالی بازار دارویی در سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: پرداختی مردم کمتر از دولت و بیمه‌ها خواهد بود چرا که بیمه‌ها هم در این زمینه اعتباراتی را هزینه می‌کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس