محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست ها درباره ایران شامل آغاز رزمایش ایران در مرزهای شرقی، واکنش یکی از وزرای صهیونیستی به سخنان اخیر جان کری، سخنان آقای صالحی در خصوص نیاز ایران به سانترفیوژهای بیشتر برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر، طرح شکایت ایران از آمریکا به سازمان ملل و ادعای اسرائیل درباره مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست ها درباره ایران شامل آغاز رزمایش ایران در مرزهای شرقی، واکنش یکی از وزرای صهیونیستی به سخنان اخیر جان کری، سخنان آقای صالحی در خصوص نیاز ایران به سانترفیوژهای بیشتر برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر، طرح شکایت ایران از آمریکا به سازمان ملل و ادعای اسرائیل درباره مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود.

یکی از مهمترین اخبار مرتبط با ایران که رسانه ها آن را دنبال می کنند بحث تنش به وجود آمده میان ایران و آمریکا بر سر اعطای ویزا به نماینده جدید ایران در سازمان ملل است که می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب تاثیر بگذارد.

خبر مهم دیگری که در رسانه های صهیونیستی منتشر شده بود ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات مخفی با برخی کشورهای عربی که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند بود. این مقام صهیونیستی ادعا کرده است که ترس این کشورها از ایران باعث بهبود روابط آنها با اسرائیل می شود. بنا به اخبار منتشر شده توسط رسانه های صهیونیستی عربستان این خبر را تکذیب کرده است.


یدیعوت آحارانوت/ گزارش: نیروهای مرزی ایران رزمایش محدودی را آغاز کردند

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که رزمایش محدود چهار روزه‌ای با حضور نیروهای مرزی این کشور در پنج استان در مرز عراق آغاز شده است. در این گزارش به نقل از "حسین ذوالفقاری" فرمانده مرزبانی ایران آمده که این رزمایش روز یک‌شنبه آغاز شده است. ذوالفقاری تصریح کرد این رزمایش برای افزایش آمادگی نیروها در مرزهای ایران طراحی شده و بیش از 4 هزار نیروی مرزبانی در آن شرکت دارند. وی همچنین گفت که در این رزمایش از پهبادها، خودروهای ضدگلوله و بالن‌ها استفاده می‌شود.

اسرائیل

یدیعوت آحارانوت/ استاینیتز: اظهارات کری درباره ایران "قابل قبول" نیست

اسرائیل روز دوشنبه اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا را غیر قابل قبول توصیف کرد. این اظهارات نشان‌ می‌داد که آمریکا "تمایل محتاطانه" دارد تا برای رسیدن به معامله‌ای هسته‌ای با ایران که این کشور را 12 ماه از سلاح هسته‌ای دور نگه دارد، با تهران مذاکره کند. "یووال استاینیتز" وزیر و مسئول امور هسته‌ای کابینه اسرائیل گفت: "در گذشته و اخیراً آن‌چه از مقامات آمریکایی شنیده‌ایم، از جمله آن‌چه به صراحت گفته‌اند، و همچنین آن‌چه مقامات اروپایی و حتی روسیه گفته‌اند، این است که ایران باید سال‌ها، نه ماه‌ها بلکه سال‌ها از سلاح هسته‌ای فاصله بگیرد."

اسرائیل

جان کری در جلسه گزارش به مجلس سنای آمریکا کم مانده بود بگوید مذاکره‌کنندگان آمریکایی به جدول زمانی 12 ماهه‌ای "راضی شدند" که ایران می‌تواند طی آن مواد هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت یک دستگاه هسته‌ای را جمع‌آوری کند. در عین حال کری گفت این مدت "بسیار بیش‌تر" از مدت دو ماهه کنونی است که ایران نیاز دارد. استاینیتز در گفتگو با رادیو اسرائیل گفت: "آن‌چه کری گفت... نگران‌کننده است. غافل‌گیرکننده است. قابل قبول نیست."


تایمز اسرائیل/ ایران: 30 هزار سانتریفیوژ جدید برای سوخت نیاز است

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور برای برطرف کردن نیازهای داخلی خود به 30 هزار سانتریفیوژ نسل جدید نیاز دارد، رقمی که از تعداد کنونی بسیار بیش‌تر است. این اظهارات تنها چند روز پس از پایان آخرین دور مذاکرات بین‌المللی در وین مطرح می‌شود. مذاکراتی که هدف آن رسیدن به یک توافق بلندمدت درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

اسرائیل

صالحی تأکید کرد: "اگر می‌خواهیم از تأسیسات غنی‌سازی نطنز برای تولید سوخت سالانه نیروگاه هسته‌ای بوشهر استفاده کنیم، به 30 هزار سانتریفیوژ جدید نیاز داریم." این در حالی است که بنا به توافق انجام شده، ایران نمی‌تواند تعداد سانتریفیوژهای خود را افزایش دهد. اما این کشور ماه فوریه اعلام کرد که در حال ساخت سانتریفیوژهای جدیدی است که 15 برابر از سانتریفیوژهای کنونی قوی‌تر هستند.

یدیعوت آحارانوت/ ایران از آمریکا به دلیل عدم صدور ویزا برای سفیر سازمان ملل شکایت کرد

ایران درباره خودداری آمریکا از صدور ویزا برای سفیر تازه منتصب شده ایران برای سازمان ملل به این سازمان شکایت کرد. در حالی که واشینگتن دلیل این اقدام خود را حضور حمید ابوطالبی در جریان گروگان‌گیری سال 1979 در سفارت آمریکا در تهران توصیف کرده، ابوطالبی می‌گوید وی صرفاً به عنوان یک مترجم در محل حضور داشته است.

اسرائیل

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که این موضوع "به کمیته سازمان ملل ارجاع داده شده است. ساز و کارهای رسمی برای پیگیری این شکایت به راه افتاده و ما این پرونده را دنبال خواهیم کرد."

یدیعوت آحارانوت/ لیبرمن: اسرائیل مذاکرات مخفی با کشورهای عربی برگزار می‌کند

آویگدو لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه با روزنامه "یدیعوت آحارانوت" گفت تل‌آویو با کشورهای عربی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند مذاکرات مخفی برگزار می‌کند، به این امید که بتواند بر اساس ترس از ایران با این کشورها روابط دیپلماتیک برقرار کند. لیبرمن در اولین افشاگری از این نوع توسط یک مقام ارشد اسرائیل گفت از جمله کشورهایی که وی با آن‌ها در ارتباط است، عربستان سعودی و کویت هستند.

اسرائیل

عربستان سعودی تا کنون برگزاری گفتگو با اسرائیل را تکذیب کرده و کویت نیز تا کنون برای اظهارنظر در این‌باره در دسترس نبوده است. هر دوی این کشورها به همراه اکثر کشورهای عربی به لحاظ سنتی روابط بسیار خصمانه‌ای با اسرائیل داشته‌اند. اسرائیل نیز تا کنون تنها با دو کشور عربی معاهده صلح امضا کرده است: مصر و اردن.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر اسرایئل
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    عربستان ذلیل که هم اکنون بخشی از جزایرش در اشغال اسرائیل است و وجودی برای اظهار ندارد و احتیاج هم نیست که رژیم اشغالگر با او مذاکره کند او بدون مذاکره به نابودی اسلام ومسلمین حریص است منتهی بحمدالله عاجز از این امر است و عنقریب است که امریکای جنایتکار نسخه جدیدی از جنایت هایش در حق مسلمین را در این خطه پیاده نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس