کد خبر 296243
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

معاون بازرسی سازمان حمایت از تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلفاتی تا پایان امروز خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات و گزارش‌ها مربوط به واحدهای فروش بین شهری بوده است.

به گزارش مشرق،  مجتبی فراهانی در مورد بازسی‌های انجام شده از بازار در روزهای سپری شده سال 93 اظهار داشت: طرح تشدید نظارت و پایش بازار از 15 اسفندماه شروع شد و تا پایان وقت اداری امروز حدود 610 هزار مورد بازرسی انجام شده که تاکنون 26 هزار پرونده تخلفاتی در این زمینه تشکیل شده است؛ اما این رقم نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به بخش پوشاک، کیف و کفش، خدمات عمومی (از جمله آرایشگاه‌ها، پایانه‌های فروش بلیت، قالیشویی، خشک شویی و ....)، میوه و صیفی‌جات و رستورانهای بین شهری بوده است. همچنین در بخش گوشت گوسفندی افزایش قیمتی با شروع سال جدید مشاهده نشده است و در مورد مرغ نیز در روز اول و دوم فروردین‌ماه به دلیل سرمای هوا و مشکل حمل و نقل، برخی از افراد از شرایط سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را اندکی بالا بردند؛ اما با ورود بازرسان در حال حاضر شرایط به روال طبیعی بازگشته و روند کاهشی را در قیمت مرغ شاهد هستیم.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مورد بازرسی‌های انجام شده برای سیب و پرتقال خاطرنشان کرد: همه میادین میوه و تره‌بار شهر از چند روز پایانی سال مورد بازرسی بازرسان قرار گرفته و همه میادین میوه و تره‌بار باید قیمت سیب و پرتقال را بر اساس نرخ مصوب تنظیم بازار عرضه کنند و با بازرسی‌هایی که انجام شده افزایش قیمتی مشاهده نشده است تنها در برخی از مکانهای دور افتاده تعدادی از واحدها با چسباندن بنر تبلیغاتی مبنی بر اینکه عرضه میوه به قیمت دولتی است مردم را گمراه کرده، که بازرسان در این زمینه نیز وارد عمل شده و برخورد قانونی انجام دادند.

فراهانی با اشاره به اینکه همه واحدهایی که اقدام به توزیع میوه می‌کنند باید برچسب عرضه میوه به قیمت تنظیم بازار را داشته باشند و قیمت‌ها را درج کنند گفت: این چند واحد دورافتاده با برچسب عرضه میوه به قیمت دولتی این تصور را برای مردم ایجاد می‌کردند که قیمت‌های عرضه شده همان قیمت‌های تنظیم بازاری است که برخورد لازم با آنها انجام شده است.

وی گفت: بازرسی‌هایی نیز در سطح کشور برای صیفی‌جات از جمله خیار و موز انجام شده که 2 هزار پرونده تخلفاتی مربوط به این بخش تاکنون تشکیل شده است که بیشتر مربوط به واحدهای  فاقد پروانه کسب بوده است و توسط بازرسان اتاق اصناف پرونده تخلفاتی برای آنها تشکیل شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و حتی در برخی اقلام نیز شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم، تصریح کرد: بیشترین گزارش‌های تخلفاتی مربوط به مراکز بین شهری بوده که اقدام به فروش مواد خوراکی بیش از قیمت واقعی آنها می‌کردند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با سامانه 124 تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس