کد خبر 318883
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تاکید کرد: بر اساس بررسی‌ها و آمارهای به دست آمده در اتاق اصناف ایران، مهم ترین تخلف واحدهای صنفی عدم نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها است.

 به گزارش مشرق، سید حسین فرجی اظهار کرد: با وجودیکه در قانون 15نظام صنفی همه موظف هستند اتیکت قیمت را بر روی کالاها نصب کرده و در معرض دید مردم قرار دهند ولی متاسفانه اغلب آن ها از نصب اتیکت خودداری می کنند.

وی ادامه داد: این موضوع می تواند منجر به گرانفروشی شود و راهی را برای گرانفروشی باز کند.

فرجی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم ما الزام واحدهای صنفی برای نصب قیمت بر روی کالاها است که مصرف کننده بتواند در تشخیص کالای خود بهتر تصمیم گیری کرده و متناسب با آن خرید خود را انجام دهد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: اتاق های اصناف در هر شهرستانی واحدهایی تحت عنوان واحدهای بازرسی و نظارت واحدهای صنفی دارند و آن ها بازرسانی در این زمینه دارند .

بر اساس این گزارش، بازرسی از واحدهای صنفی در قالب تیمهای دو نفره صورت می گیرد و بازرسان هنگام مراجعه به واحدهای صنفی کلیه موارد مربوط به وظایف قانونی متصدیان واحدها را در چارچوب قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی آن مورد توجه قرار داده و اقدام قانونی بعمل خواهند آورد.

بخش رسیدگی به شکایات ضمن دریافت شکایتهای واصله از عملکرد متصدیان واحدهای صنفی و ثبت آنها در دفتر مخصوص، حداکثر ظرف مدت 10 روز به شکایتهای واصله رسیدگی و نتیجه را به شاکی اعلام می‌کنند.

همچنین اتحادیه موظف است به گزارشات واصله ترتیب اثر داده و نتیجه بررسی های خود را جهت اعلام به شاکی حداکثر ظرف مدت 10 روز به واحد بازرسی و نظارت اصناف اعلام کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس