کد خبر 28183
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴

جلسه نقد و بررسي فيلم «مرگ کسب و کار من است» با حضور عوامل فيلم در سالن نشست هاي برج ميلاد برگزار شد.<BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از سوره سينما جلسه نقد و بررسي فيلم "مرگ کسب و کار من است "با حضور علي اکبر ثقفي (تهيه کننده) ,جواد طوسي (منتقد),امير آقايي (بازيگر),کامران تفتي(بازيگر),پژمان بازغي(بازيگر) و مستانه مهاجر (تدوينگر) در سالن نشست هاي برج ميلاد برگزار شد.

در ابتداي اين نشست علي اکبر ثقفي درباره چگونگي ساخت اين فيلم گفت:امير از کودکي با سينما آشنا بود از شش ماهگي مقابل مقابل دوربين رفت و در 10 سالکي فيلم يحيا را بازي کرد و در طي اين سالها به نوعي يک فيلمساز تجربي بود و در نهايت به فکر ساختن فيلم "مرگ کسب و کار من است "افتاد که فيلمنامه اي از خود او است و من يقين داشتم که اين بار را به سلامت به مقصد مي رساند.

وي در ادامه افزود:براي اين فيلم در کل 50 جلسه فيلمبرداري داشتيم و در يک زمان 4 ماهه و با حدود 2 ماه پيش توليد اين فيلم ساخته شد لوکيشن در منطقه مازندران و کوهستاني يخي بود که هر روز 110 کيلومتر براي رفتن به لوکيشن وقت صرف مي شد و در کل مي توانم بگويم اين فيلم در شرايط بسيار سختي به لحاظ مسائل جوي ساخته شد.

در ادامه اين نشست پژمان بازغي درباره نقشش در فيلم "مرگ کسب و کار من است "گفت :در طول 2 ماه پيش توليد اين فيلم بيشتر وقتم را صرف مطالعه فيلمنامه و آشنايي با شرايط فيلمبرداري کردم و مي دانستم که شرايط سختي در اين فيلم حاکم است.

بازغي در ادامه افزود:ايمان داشتم امير ثقفي به کارش مسلط است و از طرفي براي من نکته قابل توجه اين نقش اين بود که کمترين ديالوگ را دارد و مي توانم بازي در سکوت را تجربه کنم.

مستانه مهاجر در ادامه اين نشست درباره تدوين اين فيلم گفت :خوشحالم که در اين فيلم به عنوان تدوينگر حضور داشتم و به نظر من امير ثقفي به دليل تفکر و نوع جهان بيني خاصي که دارد آدم خارق العاده اي است و بعد از خواندن فيلمنامه مصمم شدم که در اين کار حضور داشته باشم.

امير آقايي بازيگر نقش دوم فيلم "مرگ کسب و کار من است" نيز با اشاره به عنوان فيلم گفت :عنوان فيلم وام گرفته از يک متن ادبي است و اين موضوع براي من که با ادبيات بسيار عجين هستم اتفاق خوبي بود و قبول دارم که اين فيلم فيلم تلخي است چرا که دغدغه روزمره آدم ها را به تصوير مي کشد.

کامران تفتي بازيگر ديگر اين فيلم نيز در ادامه اين نشست درباره نحوه همکاري با امير ثقفي گفت :احساس مي کنم که سازنده اين فيلم به شدت دچار واقعه سواد و انديشه سينما است. من با عشق اين فيلم را کار کردم و تمام بازيگران و عوامل اين فيلم پازل قدرتمندي را به وجود اوردند .اين فيلم به شدت نياز سينماي ما است و اين جنس روايت بسيار ناياب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس