نماد اخراج در جام‌های جهانی یک دیدار در جام جهانی 1954 سوئیس است كه بعدها "نبرد برن" لقب گرفت.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این رقابت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.
در ادامه سلسله گزارش‌های خود با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف نگاه کرده و با کمک از حروف الفبا به نتایج جالبی رسیده‌ایم و قصد داریم در بخش‌هایی جداگانه این وقایع را شرح دهیم به این صورت که به ترتیب از A تا Z که هر کدام حرف اول یک رویداد جالب یا اول اسم یک شخصیت هستند را به صورت تفصیلی تقدیم شما خواهیم کرد.
بخش اول (حرف A) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش دوم (حرف B) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش سوم (حرف C) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید

 بخش چهارم::

Dismissals (اخراج)

نماد اخراج در ادوار مختلف جام جهانی بازی برزيل و مجارستان در جام جهانی 1954 سوئیس است. این بازی كه بعدها "نبرد برن" لقب گرفت، 3 كارت قرمز داشت كه با توجه به استانداردهای قوانين امروز می توانست چندين برابر باشد. حتی پس از سوت پايان درگيری بين دو تيم ادامه داشت. در نهایت مجارستان 4 بر 2 پيروز ميدان نبرد شد! (البته همانگونه که در ادامه گفته خواهد شد بازی هلند و پرتغال در جام جهانی 2006 در تاریخ جام های جهانی بیشترین کارت قرمز را داشته اما دیدار برزیل و مجارستان به دلیل خشونت های پس از بازی و نیز استانداردهای فوتبالی آن زمان خشن ترین بازی تاریخ لقب گرفته است.)

فیلم خلاصه دیدار برزیل و مجارستان را در زیر ببینید:


دانلود
برزیل در حالی این بازی را واگذار کرد و حذف شد که در جام جهانی قبلی (1950 برزیل) با شکست برابر اروگوئه در خانه خود نایب قهرمان شده بود و در جام جهانی 1958 هم با شکست 5-2 سوئد به مقام قهرمانی رسید. اما تیم فوتبال مجارستان در این جام جهانی تیمی بسیار قدرتمند بود که در نهایت به مقام نایب قهرمانی دست یافت و در فینال با نتیجه 3-2 به آلمان غربی باخت در حالی که در دور گروهی با نتیجه جالب 8-3 همین آلمان را شکست داده بود. مجارستان در 5 مسابقه خود در این دوره 27 گل به ثمر رساند که بهترین نتیجه آنها برد 9-0 برابر کره جنوبی در دور گروهی بود.
خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی +فیلمفرانس پوشکاش (Ferenc Puskás) ستاره بی بدیل مجارستان و رئال مادرید در دهه طلایی مجارستان (دهه 50) که کاپیتان آنها در این جام جهانی نیز بود در 3 بازی که به میدان رفت 4 گل به ثمر رساند. پوشکاش در 84 بازی ملی 85 گل به ثمر رسانده است.
خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی +فیلماما بهترین بازیکن مجارها که با 11 گل زده آقای گل این بازی ها نیز شد کسی نبود جز ساندرو کوکسیس (Sándor Kocsis) که در بارسلونا نیز بازی کرده است و به سرطلایی معروف بود. کوکسیس هم امار فوق العاده ای در تیم ملی دارد و در 68 بازی 75 گل به ثمر رسانده است.

به گزارش مشرق، بازیهای جام جهانی فوتبال به خاطر حساسیت بازی ها خصوصا در مراحل حذفی همیشه شاهد خشونت های زیادی بوده است و اخراجی های زیادی در این بازیها دیده شده است که برخی از این کارت قرمزها در زمره صحنه های شرم آور تاریخ فوتبال جا می گیرد. (مشرق در گزارشی تفصیلی برخی از این حرکات خشن و شرم آور را منتشر کرد.)

اما خشن ترین دوره جام جهانی دوره هجدهم یعنی جام جهانی 2006 آلمان بود که 28 کارت قرمز و 345 کارت زرد در این جام از جیب داوران بیرون آمد.

خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی + فیلم
خشن ترین بازی تاریخ جام جهانی از نظر کارت قرمز در جام جهانی 2006 برگزار شد؛ دیدار هلند و پرتغال با 4 اخراجی و 16 اخطاری
به گزارش مشرق، تنها دوره ای که حتی یک کارت قرمز هم در آن دیده نشد جام جهانی 1970 مکزیک بود که با قهرمانی برزیل به پایان رسید.

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    عالی بود.
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظرم اشتباه شده چون بازی خیلی خشن نبود تازه داور باسختگیری اون دو نفر رو اخراج کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس