تیم ملی پرو علاوه بر ستاره بی بدیل خود "تئوفیله کوبیلاس" یک دروازه بان منحصر به فرد به نام "رامون کوئیروگا" در ترکیب خود داشت که با حرکات خود در داخل دروازه و زمین توجهات را به خود جلب می کرد.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این رقابت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

در ادامه سلسله گزارش‌های خود با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف نگاه کرده و با کمک از حروف الفبا به نتایج جالبی رسیده‌ایم و قصد داریم در بخش‌هایی جداگانه این وقایع را شرح دهیم به این صورت که به ترتیب از A تا Z که هر کدام حرف اول یک رویداد جالب یا اول اسم یک شخصیت هستند را به صورت تفصیلی تقدیم شما خواهیم کرد:

بخش اول (حرف A) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش دوم (حرف B) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش سوم (حرف C) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش چهارم (حرف D) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش پنجم (حرف E) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش ششم (حرف F) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش هفتم (حرف G) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش هشتم (حرف H) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش نهم (حرف I) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش دهم (حرف J) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش یازدهم (حرف K) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش دوازدهم (حرف L) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش سیزدهم (حرف M) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش چهاردهم (حرف N) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش پانزدهم (حرف O) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش شانزدهم (حرف P) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید

 بخش هفدهم::

Quiroga

کوئیروگابه گزارش مشرق، جام جهانی 1978 برای ما ایرانی ها اولین حضور در این تورنمنت معتبر را به یاد می آورد و شاید بسیاری از مردم که تا آن زمان نام "پرو" به گوششان نخورده بود با همگروهی ایران با این کشور آمریکای جنوبی بیش از پیش با فوتبال این کشور که اتفاقا در آن دهه یکی از قدرت‌های آمریکای لاتین بود آشنا شدند.
تیم پرو علاوه بر ستاره بی بدیل خود "تئوفیله کوبیلاس" یک دروازه بان منحصر به فرد هم در ترکیب خود داشت که از نظر ظاهری و حرکات داخل زمین به رنه هیگوئیتا دروازه‌بان نامدار کلمبیا در دهه 90 شباهت داشت. البته برخی چهره وی را کم شباهت به مرحوم ناصر حجازی دروازه‌بان ایران در آن دوره نیز نمی دانستند.

رامون کوئیروگا(Ramón Quiroga) که ملیتی آرژانتینی دارد و به علت پذیرفتن ملیت پرویی کماکان و در 63 سالگی نیز مورد تنفر آرژانتینی‌هاست در این جام صحنه های ماندگار زیادی از خود برجای گذاشت که شاید ماندگارترین آن در بازی با لهستان بود؛ وی در این بازی به تنها دروازه بانی تبديل شد كه به خاطر خطا در نيمه حريف كارت زرد گرفته است!

یک دروازه‌بان منحصر به فرد با تصاویری ماندگار + فیلم

این دروازه بان که با واکنش‌های عالی خود در این جام بارها مانع بازشدن دروازه پرو شد در بازی با لهستان نیز هرچند 1-0 باختند اما بازی وی تحسین برانگیز بود.

فیلم خلاصه دیدار پرو و لهستان؛ که در صحنه ای از آن کوئیروگا در یک ضدحمله مهاجم حریف را در نیمه زمین متوقف کرد و با کارت زرد داور مواجه شد. عکس العملهای این دروازه بان هم در این دیدار دیدنی بود

دانلود

به گزارش مشرق، پرو همان‌گونه که گفته شد یکی از تیم های قدرتمند جهان در آن دوره به شمار می رفت و در گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کرد. پرو موفق شد ایران را 3-0 شکست دهد، با هلند یکی از فینالیست های جام به تساوی بدون گل رسید و اسکاتلند قدرتمند را 3-1 شکست داد.
اما در دور دوم اوضاع کاملا برعکس شد و پرو بدون امتیاز در قعر جدول خود قرار گرفت. (در این جام جهانی مرحله نیمه نهایی وجود نداشت و تیمهای اول هر گروه در مرحله دوم به فینال و تیم های دوم به رده بندی می رفتند).

وی یکی از مظنونین بازی بحث برانگیز پرو مقابل آرژانتین است که به بزرگترین معمای تاریخ فوتبال معروف شد. (شرح کامل ماجراهای دیدار پرو - آرژانتین)


یک دروازه‌بان منحصر به فرد با تصاویری ماندگار + فیلم
از این دروازه بان منحصر به فرد، یک تصویر زیبا نیز در تاریخ ثبت و ماندگار شده است و آن هم کمک کردن وی به رنه وندِکرخوف (Rene VAN DE KERKHOF) بازیکن هلند و یکی از تنها دوقلوهای تاریخ جام جهانی پس از مصدومیت شدید وی در دیدار هلند - پرو است. این بازیکن هلند به علت مصدومیت ناشی از برخورد با دروازه بان پرو ادامه مسابقه را از دست داد و به بیمارستان منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عشق فوتبال ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    صفحه جام جهانی و ویژه نامه ای که درست کردید خیلی خوبه. ممنون از زحماتتون. از نظر محتوایی هم که واقعا حرف ندارید چون جامع و غیر کلیشه ای می نویسید و مطالب تازه ای رو بیان می کنید که کمتر گفته شده.
  • افراچال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    1 0
    واقعا ویژه نامه ی شکیل و جدید و کاملیه .. خیلی خیلی سپاس ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس