در زمان مربيگری دانیل پاسارلا در تيم ملي آرژانتين بازيكنان با موي بلند،گوشواره و .... به تيم ملي دعوت نمي شدند و گابریل باتیستوتا برای حضور در جام جهانی 98 فرانسه مجبور شد موهای معروفش را كوتاه كند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این رقابت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.
در ادامه سلسله گزارش‌های خود با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف نگاه کرده و با کمک از حروف الفبا به نتایج جالبی رسیده‌ایم و قصد داریم در بخش‌هایی جداگانه این وقایع را شرح دهیم به این صورت که به ترتیب از A تا Z که هر کدام حرف اول یک رویداد جالب یا اول اسم یک شخصیت هستند را به صورت تفصیلی تقدیم شما خواهیم کرد.
بخش اول (حرف A) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش دوم (حرف B) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش سوم (حرف C) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش چهارم (حرف D) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش پنجم (حرف E) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید
بخش ششم (حرف F) از این سلسله گزارشها را در اینجا بخوانید

 بخش هفتم::

Gabriel Batistuta

بازیکنی که به خاطر جام‌جهانی از موهای زیبای خود گذشت +فیلمبه گزارش مشرق، یکی از بزرگترین و معروفترین گلزنان تاریخ فوتبال "گابريل باتيستوتا" مهاجم اسبق تیم ملی آرژانتین است که به خاطر گلزنی های فراوان به باتی گل معروف شده بود. این مهاجم پرطرفدار در 78 بازی ملی 56 گل به ثمر رساند و در کنار "گرد مولر" یکی از دو بازیکن تاریخ جام جهانی است که موفق شده در 2 جام جهانی هت تریک کند.(جامهای جهانی 1994 و 1998). باتیستوتا در 3 جام جهانی 94،98 و 2002 که حضور داشت موفق شد در 12 بازی 10 گل به ثمر برساند.

باتیستوتا در فیورنتینای ایتالیا چهره شد و در 269 باری که در طول 9 سال(1991-2000) برای تیم محبوب شهر فلورانس به میدان رفت موفق شد 168 گل به ثمر برساند. در مجموع وی 414  بازی در تیم‌های مختلف انجام داد و 311 گل به ثمر رساند.

بازیکنی که به خاطر جام‌جهانی از موهای زیبای خود گذشت +فیلم
وی زمانی که در آس‌رم بازی می‌کرد، با پیراهن این تیم گلی زیبا به تیم سابق خود یعنی فیورنتینا زد، و بعد از آن گریه کرد. به گفتهٔ خود باتیستوتا، هواداران این تیم بعد از ترک باشگاه مجسمهٔ او را که در شهر قرار داشت را شکستند، ولی عده‌ای از آنها که همچنان به او علاقه‌مند بودند خرده‌های مجسمه را به عنوان یادگاری از وی با خود به خانه هایشان بردند.

اما موضوع گزارش ما یک اتفاق جالب در تیم ملی آرژانتین است که باتیستوتا هم در آن نقش داشت؛ باتیستوتا برای حضور در جام جهانی 98 فرانسه مجبور شد موهای معروفش را كوتاه كند. جامی که باتیستوتا در آن خوش درخشید و موفق شد علاوه بر دومین هت‌تریک نام خود را درکنار گردمولر افسانه ای قرار بدهد و با زدن 5 گل پس از رونالدو در رده دوم بهترین گلزنان جام قرار بگیرد.

بازیکنی که به خاطر جام‌جهانی از موهای زیبای خود گذشت +فیلم

بازیکنی که به خاطر جام‌جهانی از موهای زیبای خود گذشت +فیلم

در زمان مربيگری دانیل پاسارلا در تيم ملي آرژانتين بازيكنان با موي بلند،گوشواره و .... به تيم ملي دعوت نمي شدند. سرمربی آرژانتين اعلام کرد که تمام بازيکنان برای بازی کردن در تيم ملی بايد موهای خود را کوتاه کنند. داشتن موی بلند برای مردان آرژانتينی رسم بسيار معمولی است. تقريبا تمام ستارگان آرژانتينی(حتی باتيستوتا) به خاطر حضور در جام جهانی از موهای بلند گذشتند، بجز يک نفر: "فرناندو ردوندو"؛ موهای بلند او آن زمان شهره آفاق بود، دليل او منطقی به نظر می رسید: « يک مربی نبايد در زندگی خصوصی بازيکنان دخالت کند.» و اعلام کرد تا مربی عوض نشود حاضر به بازی در تيم ملی نيست. لابد اگر بقيه ستارگان آرژانتينی نيز با او همراهی می کردند همه با هم به جام جهانی می رفتند البته بدون جناب مربی!

در پایان کلیپی از 10 گل باتیستوتا در 3 جام جهانی را می توانید ببینید:

دانلود

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 0
    عاشقشم. اون موقع فوتبال ايتاليا آقايي مي‌كرد. باتي گل در فيورنتينا و رم. البته شبكه ورزش ماشاء الله بدون تعارف امكان نداره يه دونه بازي بارسا و رئال رو از كف بده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس