کد خبر 27418
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹

يک خبر تکان دهنده ديگر از شيرهاي باغ وحش تهران، خبري که بر وقوع يک فاجعه خود ساخته و غير قابل بخشش تاکيد دارد: قتل عام شيرهاي تهران اشتباه بود.بله اشتباه بود.

به گزارش مشرق به نقل از محيط زيست ايران، اگر چه پيش از اين هم شماري از کارشناسان و از جمله رئيس باغ وحش تهران که قاعدتاً ذي صلاح ترين مقام رسمي در اين باره محسوب مي شود اشاره کرده بودند که ابتلاي شيرهاي باغ وحش به مشمشه قطعي و مسلم نيست اما صحبتهاي ديروز رئيس بيمارستان دامپرشکي تهران همچون دوش آب سردي بود در زمهرير زمستان براي همه دلمشغولان محيط زيست ايران.وي رسماً اعلام کرد بيماري مشمشه شيرهاي معدوم باغ وحش ارم تائيد نشده بود بنابراين آنها نبايد کشته مي شدند.

دکتر پيام محبي با اعلام اين خبر افزود: برخي افراد غير کارشناس از روي بي اطلاعي گفته بودند که اين شيرها به بيماري مشمشه مبتلا شده اند در نتيجه بايد کشته شوند تا ديگر حيوانات را آلوده نکنند اما اين گونه نبود.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر باغ وحش هم بر اين عقيده بوده که اين بيماري براي آنها مسجل نشده و سازمان محيط زيست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکي طي جلسه اي خود اين تصميم را گرفتند و شيران را کشتند.

مدير باغ وحش ارم: اين حرفها خطرناک است

امير الهامي مدير باغ وحش ارم در واکنش به اظهارات رئيس بيمارستان دامپزشکي تهران گفت: کساني که اين گونه اظهار نظر کرده اند لابد اطلاعات بيشتري دارند بهتر است از خود آنان سوال کنيد."

وي در گفتگو با ايرن با تاکيد بر اين مسئله که قبلاً گفتني ها را گفته، افزود: "اين اظهار نظرها خطرناک است"

الهامي در مصاحبه 15 دي ماه خود تاکيد کرده بود که شيرهاي باغ وحش ارم به بيماري مشمشه مبتلا نيستند.

دکتر ملوک پور: بيماري شيرها قابل درمان بود

دکترهومن ملوک پوريکي از اعضاي تيم درماني ببرهاي سيبري کشتن شيرهاي باغ وحش ارم را اقدامي اشتباه دانست. ملوک پور با تاکيد بر اينکه بيماري شيرهاي باغ وحش تهران قابل درمان بود در وبلاگ خود نوشته است ." شيرهاي باغ وحش تهران را به جرم بيمار بودن و به جرم خوردن گوشت خر و الاغ آلوده کشتند، بيماري که قابل درمان بود. چندي پيش بود که همه شان را بيهوش و از آنها نمونه برداري کرده بوديم ."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس