عطش مقامات وبنگاه های دیپلماسی عمومی صهیونیست،از روی عجز و برای دوری از یک جنگ واقعی است، بنابراین اشتباه است که مقامات در ایران به اشتباه؛ فکر کنند در صورت جنگ، ایران یک روزه نابود می شود، اینجا جایی نیست که ما بترسیم.

گروه سياسي مشرق - همزمان با استقرار دولت جدید، کانال های دیپلماتیک ایران و آمریکا به هم نزدیک می شدند و نهایتاً رؤسای جمهور دو کشور در «نیویورک»، یک مکالمه تلفنی دوطرفه و بی سابقه برقرار کردند؛ به نظر می رسد که مقامات رژیم صهیونیستی نیز به انعقاد چنین دیپلماسی با «جمهوری اسلامی» متمایل تر شده اند. گویا آنها عطش کم سابقه ای برای ایجاد یک دیالوگ دیپلماتیک با ایران، از خود به نمایش گذاشته اند.

هر چند که ممکن است هیچ مدیریت پالسی از طرف دیپلمات های دولتی در کار نبوده باشد، امّا صهیونیست ها بوضوح چندین اقدام مقامات ایرانی را بعنوان یک "مدیریت پالس" برداشت کردند[1]. آنها فکر می کردند که جمله دکتر «حسن روحانی» در «سازمان ملل» که طیّ آن، بصورت تلویحی و در لفّافه، اسرائیل یک کشور عضو منطقه نامیده شد[2] و تبریک سال نوی یهودی از طریق «حساب کاربری توئیتر» منتسب به «روحانی» و «جواد ظریف» به یهودیان جهان[3] و حتّی اظهارات دوپهلوی دکتر «روحانی» و «ظریف» درباره "هولوکاست"[4]؛ نوعی پالس از سمت دولت جدید ایران بوده است.

صهیونیست ها چنین اقداماتی را به مثابه یک پالس مسامحه کارانه تعریف کردند و آن را پیش شرط برقراری دیپلماسی نوین ایران- آمریکا معرّفی کردند، این موضوع امّا مهم است. شاید صهیونیست ها در حال مرور خاطرات "ماجرای مک فارلین" هستند، جایی که گفته می شود؛ یک افسر اطّلاعاتی این رژیم همراه تیم «مک فارلین» در مذاکرات حضور داشت.

اخیراً، «روزنامه صهیونیستی جورزالم پُست» از تمایل «شیمون پرز» - رئیس رژیم صهیونیستی- برای دیدار با «رئیس جمهوری اسلامی ایران» خبر داده و نوشت: ««شیمون پرز»، در حاشیه «کنفرانس گلوبز بیزینس» مدّعی شد که اسرائیل دستیابی به یک راه حلّ دیپلماتیک برای تهدید ایران را ترجیح می دهد. وی اعلام کرد که مشکلی برای دیدار با «روحانی» ندارد. پرز در پاسخ به «ریچارد کوئست» (مجری CNN News) گفت: "چرا که نه ... اسرائیل و ایران دشمنان یکدیگر نیستند[!!] ما ترجیح می دهیم قبل از اینکه گلوله ای شلیک شود، فشارهای اقتصادی و سیاسی بر این کشور افزایش یابد. ما عجله ای برای شروع تیراندازی نداریم". وی با اذعان به اینکه مباحثی با آمریکا درباره مدیریت برنامه هسته ای ایران وجود دارد، اظهار داشت که اساساً روابط [با آمریکا] همانگونه که بودند و باید باشند؛ هستند»[5].

همچنین «خبرگزاری دویچه وله»، خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» مدّعی شده است که، طیّ گفتگوهای ایران با «5+1» در مرحله "توافقی نهایی"؛ نماینده ای نیز از رژیم صهیونیستی حضور خواهد داشت. وی مدّعی شده بود که «تل آویو» و «واشینگتن»، در اینباره متّفقند[6]؛ ادّعایی که «وزیر خارجه ایران» بلافاصله آن را تکذیب نمود[7].

جالب اینکه پیشتر، یک رسانه معروف صهیونیستی درباره ارسال نامه داستانیِ «نتانیاهو» به «روحانی» دست به خبرسازی زده بود، «پایگاه مجازی روزنامه هاآرتص» در خبری با تیتر: "جناب آقای روحانی برای دیدار با من به اسرائیل بیایید، نتانیاهو امضاء کرد"، نوشت: «جناب آقای روحانی، من از جلسه با «وزیر خارجه آمریکا»، «جان کری» آمدم، که در طول آن در مورد موضع اسرائیل درباره گفتگوهای اخیر «5+1» در «ژنو» بحث کردیم؛ و من احساس می کنم، بجای این همه گپ های کوتاهِ (Chit Chat) غیرمستقیم، زمان آن است که شما و من، رو در رو صحبت کنیم ... اسرائیلی ها و یهودی ها در سراسر جهان، بواسطه سخنرانی اخیر شما در «سازمان ملل»، دلگرم و آرام شدند؛ بویژه بواسطه حمایت شما از "گفتگو در برابر نزاع و اعتدال در برابر افراط گرایی". ما این را نشانه ای خوب گرفتیم و بسیار امیدواریم که کلمات شما صادقانه باشد»[8].

خبری که رسانه های داخلی از جمله «خبرگزاری ایسنا»[9] - به نقل از «سایت جام نیوز»- و «روزنامه جمهوری اسلامی» [10] و به تبع آنها، تعداد بالایی از رسانه های مجازی داخلی، آن را به اشتباه یک نامه واقعی پنداشتند و مدّعی شدند که این نامه از طرف «نتانیاهو» توسّط یک خاخام صهیونیستی تهیّه و منتشر شده است. خبرسازی که البتّه، هیچگاه توسّط منابع رسمی شفاف سازی حول آن صورت نگرفت؛ ولی می شد فرض کرد که این اقدام رسانه ای برای فرستادن پالس از سوی این رژیم به ایران بوده است.

علاوه بر عطش مقامات رسمی رژیم صهيونيستي برای ایجاد رابطه با ایران، تلاش های پردامنه ای نیز در عرصه دیپلماسی رسانه ای و عمومی شکل گرفته است. بحث دقیقاً از ایجاد یک کمپین برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی است که از سال 2012 م.، نطفه آن در اراضی اشغالی بسته شد: "کمپین دوستی اسرائیل- ایران" (Israel Loves Iran)! این کمپین اجتماعی توسّط یک صهیونیست ساکن در اراضی اشغالی شکل گرفت.

این طرح شامل چند زیرپروژه کوچکتر می شد: برای صلح دوست من شو، ایرانی ها در تل آویو، جنگ را متوقّف کنید، آماده مردن در جنگ شما نیستیم، قهوه با شما و ... . طرح از طریق فرستادن طرح های گرافیکی به صفحات فیسبوکی، برگزاری سمینارها، ساخت کلیپ های تصویری و تهیّه گزارش های رسانه ای در معتبرترین رسانه های غالب جهانی؛ پیگیری می شد.

هدفگذاری در وهله اوّل این بود که بین مردم ایران با شهروندان غاصب، نظامی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی از طریق ساخت روابط عاطفی و شبه جنسی؛ ارتباط عاطفی برقرار شود. در ابتدا قرار بود، این گزاره منطقی جلوه کند که مردم ایران با صهیونیست های ساکن اراضی اشغالی، هیچ جنگی ندارند و اختلافات سیاسی، مربوط به دولت ها و قابل حلّ است.

طرح از جاذبه های فطری و غریزی مخاطبین بطور گسترده ای استفاده می برد، بطوریکه در اکثر پوسترهای مربوط به "پروژه قهوه با شما"، عکسی از یک مرد ایرانی در برابر عکسی از یک دختر صهیونیست در حال خوردن قهوه به نمایش در می آمد. همچنین، در "پروژه آماده مردن در جنگ شما نیستیم"، نیز همین رویّه از طریق نمایش عکس هایی از دوستی دختران ایرانی با پسران صهیونیست یا بالعکس پیگیری می شد. مضاف بر اینکه، در برخی از پوسترها از تصویر کودکانِ اسرائیلی با چهره های "فوتوژنیک" برای برانگیختن احساسات مخاطبین ایرانی استفاده می شد. طیّ "پروژه ایرانی ها در تل آویو"، برای مدّت سه هفته، هفتاد اتوبوس شهری، 12 پوستر بزرگ گرافیکی از پیام های مشابه کمپین را حمل کردند؛ هزینه های این نمایش را چه کسی داده بود؟

توضیح گرافیکی مقصد نهایی طرح/ اختلاط زن و مرد بخوبی در اهداف اوّلیه نمایان است




نمایی از پروژه ایرانی ها در تل آویو



نمایی از پروژه کارخانه صلح



نمایی از استفاده از کودکان برای تأثیرگذاری بر فطرت مخاطب



نمایی از بهره برداری از غرایز مخاطب بمنظور تأثیرگذاری بیشتر/ مشرق از بارگذاری تصاویر مستهجن خودداری کرده است


طرح بزودی گسترش بیشتری یافت و بطور مثال شامل: "کمپین دوستی فلسطین- اسرائیل" شد و همینطور کشورهای دیگر طبق همین رویّه دوقلویی به آن منضمم شدند. طرح بدون اشاره به اینکه عامل ناآرامی در منطقه خاورمیانه (آسیای غربی)، بدلیل اشغالگری همین صهیونیست هایی است که تصاویرشان با قلبِ دوستی نقش می بست، به مخاطبین القاء می کرد که باید برای رسیدن به صلح و توقّف جنگ در منطقه علیه دولت ها متّحد شد؛ در حالیکه عامل ناآرامی ها وجود همین غاصبین است.

طیّ سال 2013 م.، مؤسّس صهیونیست کمپین با برگزاری یک سمینار برای یکی از سایت های اشتراک فیلم معروف دنیا، گزارشی از اقدامات کمپین و گستره و توسعه آن را به نمایش درآورد که طبق ادّعای همان سایت، بیش از 1 میلیون و 300 هزار مرتبه دیده شد. فعّالیت های کمپین، بطور گسترده ای توسّط بزرگترین کارتل های رسانه ای غرب پوشش داده شده اند، از جمله «NBC News»، «نیویورکر»، «هافینگتن پُست» و «CNN News» به این موضوع پرداختند.



نمایش بخشی از پوشش رسانه ای کمپین در رسانه های بزرگ غرب


به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی سعی دارد برای فرار از نفوذ منطقه ای «جمهوری اسلامی» بخصوص در مرزهای فلسطین اشغالی - چیزی که خودشان از آن به "هژمون منطقه ای ایران" نام می برند- تمام بازوهای خود را برای حلّ معمّا؛ از طریق دیپلماتیک بسیج کند. به تازگی که ایران، حسن نیّت زیادی از خود نشان داده و اثبات کرده که به سمت حلّ دیپلماتیک ماجرای هسته ای گام بر می دارد، صحبت ها از اینکه "همه گزینه ها روی میز" است؛ نیز افزایش یافته است.

بگذارید، مقصد از تهدیدهای پوشالی آمریکا و رژیم صهیونیستی به جنگ با ایران را نمایان تر کنیم. این فقط ما نیستیم که می دانیم یک جنگ در منطقه علیه ایران، نه تنها به ضرر ایران نیست که زمینه ساز ساخت یک "نظم جدید قدرت در منطقه" است، ایران از آن نمی هراسد؛ حجم انبوهی از کارشناسان و تحلیل گران در اندیشکده های غربی و مقامات آمریکا نیز هستند که بارها اعتراف کرده اند که جنگ فقط به پیچیده تر شدن مسئله و کاهش شانس پیروزی نهایی آمریکا می انجامد. صحبت از جنگ و حتّی صحبت از تحریم های بیشتر، برای کشاندن ایران پای میز مذاکره، حفظ آن روی میز و کاهش قدرت چانه زنی ایران است؛ این چیزی است که «باراک اوباما» در نشست اخیر و مهمّ اش در «مرکز سابان» آن را صراحتاً بیان کرد[11].

همه حتّی کارشناسان نسبتا عاقل‌تر رژیم صهیونیستی می دانند که جنگ، گزینه پُر هزینه ای است و برای زمانیست که کارد به استخوان ها رسیده؛ بنابر این در ایران هم اغلب به حرّافی های «نتانیاهو» درباره حمله نظامی به ایران به دیده مزاح می نگرند. اگر جنگ واقعیت داشت و به نفع آمریکا و اسرائیل بود، سوریه الآن باید زیر و رو می شد؛ اگر جنگ واقعی است پس چه جایی برای هزینه های گزاف بمنظور ساخت "کمپین دوستی با اسرائیل" وجود داشت. این پروسه تا حدودی شبیه این است: "با دست پس زدن و با پا پس کشیدن".

مبرهن است که عطش مقامات رسمی و بنگاه های دیپلماسی رسانه ای و عمومی رژیم صهیونیستی، از روی عجز و برای دوری از یک جنگ واقعی است، در این حال خیلی اشتباه است که مقامات در ایران به اشتباه و احیاناً بطور سهوی؛ فکر کنند در صورت جنگ، ایران یک روزه نابود می شود، اینجا جایی نیست که ما بترسیم؛ جاییست که باید ثبات قدم و قدرت خود را به نمایش در آوریم، فراموش نکنیم که بخش بزرگی از محصول جنگ های نوین در زمین جنگ روانی چیده می شود.



[1] «نام بردن از "اسرائیل" در سازمان ملل تا چه حدّ مهم شد؟/ جمله ای که صهیونیست ها آن را پالس دانستند»- «هفته نامه خبری- تحلیلی 9 دی»- 20/7/1392

همچنین رجوع شود به: «Hours before Iran FM meets Kerry|Rohani calls on Israel to sign Nuclear NPT»- By Reuters, The Associated Press and Haaretz- 26sep, 2013/ «گریه های خنده دار»- «حسین شریعتمداری»- «روزنامه کیهان»- 10/7/1392

[2] دکتر «روحانی»، در «اجلاس جهانی خلع سلاح اتمی سازمان ملل»: «"اسرائیل" به عنوان تنها غیرعضو «پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته ای» (NPT) در این منطقه، باید بدون هیچگونه تأخیری به این معاهده بپیوندد تا همه فعّالیت های هسته ای در منطقه؛ تحت "پادمان های جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی" قرار گیرد»- «خبرگزاری ایرنا»- 4/7/1392

[3] «گزارش «اعتماد» از تبریک سال نوی یهودی توسّط روحانی و ظریف»- «روزنامه اعتماد»- صفحه سیاست- 16/6/1392

[4] رجوع شود به: «Political storm in Tehran|Rohani did not recognize the Holocaust, Iran news agency claims»- By Haaretz- 26sep, 2013/ «Amid U.S.-Iran thaw|Iranian foreign minister: The Holocaust is no myth»- By Haaretz and Reuters- 29sep, 2013

[5] «خبرگزاری تسنیم» به نقل از «روزنامه صهیونیستی جورزالم پُست»- 17/9/1392

[6] «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از «خبرگزاری دویچه وله آلمان»- 8/9/1392

[7] «جواد ظریف» در حاشیه دیدار با مراجع معظّم تقلید در «قم»، طیّ پاسخ به سئوالی مبنی بر فشار رژیم صهیونیستی برای داشتن نماینده در مذاکرات آینده «5+1»: «چنین چیزی هیچگاه محقّق نخواهد شد و حتماً در اتاقی که رژیم صهیونیستی باشد، ما حضور نخواهیم داشت»- «شبکه خبر ج.ا.ا»- 8/9/1392

[8] «Dear Mr. Rohani, Come visit me in Israel. Signed, B. Netanyahu»- By Rabbi Gideon D. Sylvester- Haaretz- 30oct,2013

[9] «نتانیاهو به روحانی نامه نوشت؟»- «خبرگزاری ایسنا» به نقل از «سایت جام»- 11/8/1392

[10] «روزنامه جمهوری اسلامی»- ستون تازه ها- 11/8/1392

[11] «اوباما» طیّ مصاحبه در «مرکز سابان انستیتو بروکینگز»: «از اين رو فکر مي کنم اگر شما بخواهيد اختلافات بين من و نتانياهو را درباره مسئله ژنو خلاصه کنيد ، به اين نکته مي رسيد که اگر ما فقط فشار را افزايش دهيم - تحريم هاي جديد ، تحريم بيشتر ، تهديد نظامي و غيره- ايران در نهايت تسليم مي شود.منظورم دو نکته است: اول اين که دليل جواب دادن تحريم ها - زيرا ما آنها را به شکل دردآور تنظيم کرديم- اين است که ديگر کشورها مطمئن هستند که ما تحريم را فقط بخاطر تحريم وضع نکرده ايم بلکه واقعاً به اين علت وضع کرديم که ايران را به ميز مذاکره بياوريم و مسئله را حل و فصل کنيم. و اگر برداشت بين المللي اين بود که ما در حل و فصل ديپلماتيک اين مسئله حسن نيت نداريم ، واقعاً ساختار تحريم ها فرو مي ريخت. نکته دوم اين است که شما بايد اين رويکرد کنوني ما را با گزينه هاي جايگزين مقايسه کنيد. اين ايده که ايران با تحريم هاي بيشتر و تهديدات نظامي عصبي تر مي شود و در نهايت تسليم مي شود ، برداشت درستي از ايران نيست. آنها مسيري مي خواهند که در آن احساس کنند به يک راه حل ارزشمند و همراه با منزلت رسيده اند. اين لازمه سياسي براي آنهاست و فکر مي کنم در همه طيف هاي سياسي آنها اين احساس وجود دارد. از اين رو وظيفه ماست که راهي پيشنهاد کنيم که نه تنها در جهت اهداف خودمان باشد بلکه به آنها نيز فرصت دهد به طريق محترمانه به جامعه جهاني ملحق شوند و رويکرد خود را تغيير دهند»- «باشگاه خبرنگاران جوان»- 17/9/1392


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نصیر ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    وقتی طرف ایرانی خودش به طرف امریکایی سیگنال و پیام میده چرا اسراییلی ها مشتاق نشن وقتی طرف ایرانی تمام کنفرانس ها و نشست های ضد اسراییلی رو تعلطیل می کنه بودجه بسیج رو کاهش میده و.. چرا مشتاق نشن اتفاقا به مصلحت ایران هم هست به جای دادن هسته ای و موشکی و مقاومت و حزب الله و اسلام و مردم....همان کار آخر رو اول بکنه و وارد یک دوره دیالوگ با دشمن اسراییلی بشه
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا تصاویر مستهجن رو میگذاشتی یه خورده عبرت بگیریم اه
  • حامد ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    عججججججججججججججججججججججججججججججججججججججب
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    سرزمین قدس و سرزمین فلسطین جایی است روی کره زمین.من دلم خیلی میخاد برم اونجا رو هم ببینم و بگردم.چرا باید رفتنبه اونجا ممنوع باشه؟!! این پایمال کردن حق انسانی ماست.
  • مهدی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار
  • ابوالفضل ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    هر چقدر می خوان مکر کنند که به خودشون بر میگرده مرگ بر اسراییل
  • آرش ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام من يه ايراني كاملا ضد صهيون هستم ولي باز اعتقاد به رفتارهاي ديپلماتيك هم دارم من نظر من اگه اسرائيل يكي از گزينه هاي زير رو اجرا كرد بايد باهاش گفتگو كنيم: 1-برگزاري يه انتخابات آزاد و شفاف بين فلسطيني هاي ساكن و خارج از سرزمين هاي اشغالي جهت به رسميت شناختن اسرائيل 2-خود اسرائيل اعلام كند كه ما در اين سرزمين ميهمان هستيم و اجراره ملكي كه در آن مستقرند را از ابتدا تا الان به دولت منتخب مردم فلسطين پرداخت كند و براي ماندن يا رفتن با مردم فلسطين رايزني كند 3-تمامي خونهاي كه از ابتدا تا به الان ريخته رو پذيرفته و خون بهاي آنها را بپردازد 4-نام سرزمين را از اسرائيل به فلسطين تغيير نام داده و با صلح و بدور از تشنج در آنجا ساكن شوند 5- ... شما بگيد ...
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    Mab Irani ham va ba ISrail doshmani nadaram...
  • میترا1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آنها فکر می کردند که جمله دکتر «حسن روحانی» در «سازمان ملل» که طیّ آن، بصورت تلویحی و در لفّافه، اسرائیل یک کشور عضو منطقه نامیده شد[2] و تبریک سال نوی یهودی از طریق «حساب کاربری توئیتر» منتسب به «روحانی» و «جواد ظریف» به یهودیان جهان[3] و حتّی اظهارات دوپهلوی دکتر «روحانی» و «ظریف» درباره "هولوکاست"[4]؛ نوعی پالس از سمت دولت جدید ایران بوده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 مشرق جون ! واسه این کودک کشها که کسی تو ایران ادم حسابشون نمیکرد همین پالسها کافیه ! چرا باید سوء استفاده نکنن ؟!! متاسفم که بعد از 35 سال از تاسیس یک حکومت شیعی در ایران که امام و موسسش سال 42 فرمود اسرائیل باید از بین برود ! هنوز کسانی هستند که به فرزند نامشروع امریکا و سگ هارش در منطقه به دیده ی دشمن نگاه نمیکنند ! هیهات من الذله
  • انوش ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    5.بار و بندیل خودشونو جمع کنن و دمشونو بذارن رو کولشون و برن 6.صهیونیسم رو نابود کنن و فقط یهودی باشن
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اکبر ایران ؟ ای شیطون
  • مرگ بر صهیونیست ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مشکل ما اشغال فلسطین و مذهب یهود و ... نیست مشکل این است که اسرائیل دوست نمیخواهد و نوکر میخواهد، و بسیار هم صهیونیستها وحشی هستند. اگر مردم اسرائیل صهیونیسم را ساقط کنند و در دیگر کشورها هم صهیونیست ساقط شود،من حاضرم که با مردم اسرائیل بگو و بخند کنم و رابطه داشته باشم. اما تا اسرائیل نابود نشود،صهیونیست نابود نخواهد شد!! مرگ بر صهیونیست نحس نجس
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    با همین تصاویر هم میشه عبرت گرفت در غیر اینصورت مشرق میشد سایت...
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    انها راهی جز تسلیم شدن ندارند واین که اسلحه خودشان زمین بگذارند بهتر است
  • yaser ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    این که شد همون "اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف بشود"خودمون :)
  • حسین ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    برادر اینایی که گفتی‌ اصلا امکانش وجود داره؟ اگه اینها عملی‌ بشه چیزی به نام اسراییل به صورتی‌ که الان هست باقی‌ نمی‌مونه. ما که با سنگ و خاک و این نقطه از زمین مشکل نداریم،مشکل ما انسانهایی‌ هست که بر اونجا تسلط پیدا کردند و طرز فکر و اعمالشون هست
  • امیر شیری ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    من فقط می دونم را راست ره کج رو یک جا قطع می کنه امیدوارم همه انسانهای جهان یک روز برای خود دنبال دشمن نباشند.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جواب شهدای هسته ای ایران رو چطوری میدهند? اقای فروغی , میرزا ملکم خان و................ رو چطوری میخوان جمع کنند??? ببینید چقدر از ما ترسیدند که دارن التماس میکنند! مطمئن باشید اگه توانایشو داشتن , بدون معطلی حمله میکردند به ایران! کاری نداشت , اسمش رو هم میذاشتن حمله برای برقرای دموکراسی!!!!! اینا که 70 تا از پیامبران الهی رو سر بریدند اینهمه جنایت در حق نه فقط فلسطینی ها بلکه در حق بشریت کردند. ادعای صلح دارند? سلام گرگ بی طمع نیست!!!!!
  • شفق ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    عجب! پس دوستداران اسرائیل هم مشرق میخونن! بابا مشرق تو دیگه کی هستی
  • شفق ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دمت گرم حاجی این که همون معنی نابودی اسرائیله
  • حاج رضا ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    عزیز شما نظرت خیلی ساده تشریف داره ! احتمالآً اصلاً تاریخچه و فلسفه وجودی این‌ها رو نمی‌دونی ... درسته، احمدی‌نژاد هم گفت این‌ها برن آلمان کشور تشکیل بدن و ما اولین حامیشون هستیم ... اما یه نکته : به این می‌گن فرض محال ... یعنی تا دنیا دنیاست این اتفاق و اتفاق‌هایی که حضرت عالی گفتید، ممکن نیست رخ بده ... اونها نیومدن که برن، البته ما به زور می‌بریمشون ... وعده کسی که خلف وعده نمی‌کنه : فان الحزب الله هم الغالبون ...
  • بنیامین ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    یعنی الان یه حالتی که موردشون چسبیده به گلو ودرحال خفه شدن هستن.دیگه نفس های آخرشونه
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا چه قدر شما ساده لوح هستید.اسرائیل منتظر مونده بود تا شما این پیشنهادو بدی همه چیزو با صلح حل کنه.
  • سامی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    چ حقوق انسانی جالبی داری شما! ایشالا آزاد که بشه اونجام میری..
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    از حقوق انسانی همینشو فهمیدی؟عقل بز بیشتر از تو میرسه
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    این بترین موقهست که رابطمون رو با اعراب قطع کنیم و با اسرائیل رابطه داشته باشیم تا مردم حداقل بعد از 35 سال روی اسایش و خوشی رو ببینند ما که اخرت نداریم حداقل دنیامون رو اباد کنید
  • امیر ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آرش عزیز کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهیم با آن گفتگوی دیپلماتیک صورت دهیم ... بند الف شما مخالف نظر صریح رهبری و امت اسلامی و بند دوم وسوم شما به معنی عدم وجود کشوری به نام اسرائیل میباشد.
  • امیر ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ناشناس تو نمونه ی یک شبهه انسان بی مغز خودخواه خودفروخته ای . برو دنبال بازیت کوچولو
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    عجب انسان حالا تو همه جا رو دیدی ؟!!! حالا اینا یه عکسی زدن و هدفشونم که مشرق توضیح داد تو چرا حول برت داشته ؟ تازه بخوایم بری رات نمیدن. ربطی به ممنوعیتش نداره مگر اینکه وطن فروش بشی که اونوقت رو سر میذارن میبرنت و ربطی به ممنوعیت و غیره نداره
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    یباره بگو اسرائیل هوتوتو. ایرانم همینا رو میگه که همه عالم دشمنشن. (منظور ملتها نیستن بلکه دولتها که زیر سلطه مستقیم و غیر مستقیم صهیونیسم هستن از اون گنده لاتش بگیر تا ... )
  • مهدی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    البته که حقته,ولی الان اشغال شده,باید اول بجنگی و اشغالگر رو بیرون کنی بعد هر وقت دلت خواست برو بگرد,منم باهات میام. یادت که هست وقتی صدام ملعون خرمشهر رو اشغال کرد هم همین کارو کردیم.
  • بنیامین ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    چشم حتما اقدام میشه
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    حالا تو بقیه کشورها رو بگرد اگه عمرت کفاف داد قدس رو بزار ته صف .
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اما ما از شما متنفريم. ما عاشق انسانهايي بوديم كه الان نيستند. هم نسلان ما، هم مذهبهاي ما، آزادي خواهان اين جهان ...
  • آذربایجان ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مگه اونایی که بی بی سی کار میکنن و ایرانی هم هستن علیه کشورمون کار نمیکنن پس وقتی پول در کار باشه به اسرائیل هم میرن و مثلا میگن ایرانیا میان اینجا مشکلی هم نیست . البته ما یه روز میریم اسرائیل
  • محمدرضا زمردیان ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    انشاالله روزی موشک های ساخت فکر و اندیشه شهید حسن تهرانی مقدم بر سر این رژیم اشغالگر و شهرک نشینانش فرود خواهد امد و دیگر نامی به نام رژیم صهیونیستی بر روی نقشه جهان نخواهد ماند. « ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی » او خداست که توپ ها را هدایت می کند و بر انجا که باید فرود می اورد و این اعتقاد همه ماست. سید شهیدان اهل قلم
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دیگه تاریخ مصرف شما گذشته انتخابات و مذاکرات صلح به نتیجه برسه می خواهید چه غلطی کنید مثلا؟؟؟ هلوکاست دوم؟؟
  • محمد صادق ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا این خبر که مال چند سال پیشه!!!!!!!
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ای بابا همینان که نمیذارن آدم عبرت بگیره بازم اه
  • متین ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مشرق جان کامنتای من خار داره ایا؟
  • مهدی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جشن پوریم رو براتون به عزا تبدیل می کنیم موش های کثیف!
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مناسبات سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه در حال تغییر و دگرگونیست قطعا ایران و قدرت غیر عرب منطقه در اینده متوانند دارای سطحی از روابط باشند.
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    :)) آره
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ینظر من حالا اگر اینا دو تا دولت تشکیل دادن باهشون گفتگو کنیم وقتی خود حماس هم قبول کرده مرزهای 1967 رو!!!
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دو روز دیگه کاری میکنند که مردم ایران بگوین این اسرائیلی ها بی آذارند کاری به کار ما ندارند پس چرا ما با آنها دشمنیم . رسانه های ما خوابند .
  • فرزین ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    این درست است که فلسطین اشغال شده است ولی چرا عربهای بی بخار عربستان و قطر و غیره اعتراصی نمیکنند و فقط باید ایران هزینه بدهد . ولی اسراییلیها در فلسطین جنایت و اشغال میکنند البته با حمایت همین عربستان
  • امیر شیری ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    همه شهدای عزیز برای اعطلای ایران عزیز سر بر ره یار سپرده اند خواهشمندم اینقدر از شهدای گرانقدر هزینه نکنید در ضمن آنها با خدا معامله کردند و نیازی نیست کسی به آنها جوابی بدهد پرسشگر فقط خداست.
  • امیر شیری ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    از ظهور اسلام در قرآن عزیز در مورد هیچ قومی به اندازه بنی اسرائیل در این کتاب آسمانی نام برده نشده خیلی ساده لوحانه است قومی را که قدرتهای بین المللی از اون حمایت میکنند قانع کرد که مهاجران را سکنا دهد رژیمی که با زور آمد با زور میرود
  • ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    من نیترسم یهودیابرن سلفیها اونجا مستقربشن باز همین اش وهمین کاسه ازموده راازمودن خطاست به فکرمنافع خودمون باشیم سرزیربرف کردن نیزخطاست اذربایجانم کری میخونه وای برما
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    چه عجب ما تو اين سايت يه بار خنديديم
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    واقعیت این است که همفکران پرز و اولمرت و لیونی در انتخابات آینده اسراییل از حربه حمایت از صلح با ایران استتفاده خواهند کرد و احتمالا رای هم خواهند آورد. متاسفانه در ایران هیچ کس از حمایت شدید امثال پرز و اولمرت از توافق ژنوچای چیزی نگفت.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    ناشناس 15:12 از جمله اولت معلومه ایرانی نیستی چون غلط نوشتی واز جمله دومت هم معلومه دین نداری چون بغض دشمنان خدا را نداری
  • راحیل ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اینا که هر سال جشن پوریم دارن غلط میکنن دم از صلح میزنن هر چند اگر پوریم هم نبود تنفر ما سر جاشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس