آنهم نه فندکی که برای آشپزخانه کارایی دارد بلکه فندکی که معمولا برای استعمال سیگار و سایر اینگونه موارد به کار میرود. تیزری که در وهله اول بیشباهت به عطرهای تولیدکننده این کمپانی نیست اما در ادامه خبر از تازهترین تولید این برند برای مشتریان ایرانیاش میدهد.
محصولی که از قضا برای استفادهی چیزی است که نمایش آن را در سریالهای صداوسیما ممنوع است چراکه طبق بخشنامه صداوسیماٰ کارگردانهایی که برای صداوسیما سریال میسازند حق ندارند سکانسی را بسازند که کاراکتری سیگار بکشد.
اما گویا داستان، داستان یک بام و دوهواست، خودشان حق دارند فندک سیگار را تبلیغ کند اما بقیه نه. خب باید به آنها حق داد، به هرحال شرایط فرق کرده، روزگار عوض شده است. دیگر خبر از پولهای بیحساب و کتاب نیست.
البته صحبت بر سر اینکه آیا این تبلیغ برای شان رسانه ملی خوب است یا نه، نیست. بلکه بحث اصلی این است که چه میشود که یک رسانه یا یک نهاد از مواضع همیشگی خود عدول میکند.
اگر به صرف بیپول شدن قرار باشد هر آگهیای را تلویزیون پخش کند ،پس آن شعارهای اخلاقمدارانه برای ملت چه میشود؟ بعید نیست با استمرار روند فعلی، آگهیهایی را شاهد باشیم که پیش از این تنها در شبکههای ماهوارهای مجوز پخش میگرفند.
مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.