کد خبر 265096
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: مشایی هرگز در مسیر نشر و تبیین نظریات امام نبوده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عباس سلیمی‌ نمین بعد از ظهر امروز در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «فردای مستضعفین» که با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شده ‌است، در سخنانی درباره «جریان‌شناسی دولت‌های نهم و دهم» اظهار داشت: در پایان دولت آقای خاتمی دلسوزان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که باید در نیروی اداری کشور نوسازی صورت گیرد.

وی افزود: رهبری نیز به این نکته تاکید داشتند که به فردی رای دهید که جوان بوده و نیروی جدید را وارد سیستم کند که در آن برهه، جوان‌گرایی راه حلی برای خروج از بن‌بست و برخی آفات شد.

سلیمی‌ نمین در ادامه گفت: احمدی‌نژاد که پیش از کاندیداتوری برای ریاست‌ جمهوری، تمایل خود را برای حضور در مجلس نشان داده اما توفیق چندانی به دست نیاورده بود، به دلیل همراه بودن با آرمان‌های مورد نیاز جامعه توانست با موجی که در جامعه ایجاد شده بود کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

این روزنامه‌نگار اصولگرا اضافه کرد: در عین حال کسانی بودند که تمایلی به روی کار آمدن نیروهای جوان نداشتند بنابراین سعی کردند نشان دهند که جوان‌گرایی روشی نادرست است.

این پژوهشگر ادامه داد: دلیل مخالفت این افراد با جوان‌گرایی این بود که اعتقاد داشتند باید نیروهای مجرب وارد عرصه شوند و پس از آن رهبری برای اینکه بتوانند این مشکلات را حل کنند، از دولت دفاع کرده و نظر خود را مبنی بر اینکه جوان‌گرایی به معنای عدم استفاده از نیروهای مجرب نیست را بیان می‌کردند.

وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای از زمان احمدی‌نژاد برخلاف نظر رهبری تصمیم داشت که نیروهای قدیمی و مجرب را از صحنه انقلاب حذف کند زیرا وی فردی خودمحور بود و با این رفتارها به نوعی در مدیریت رهبری خلل ایجاد می‌کند و ما این مسائل را بیشتر در دوره دوم احمدی‌نژاد شاهد هستیم.

سلیمی ‌نمین ابراز داشت: در ماجرای عزل مصلحی وزیر اطلاعات، رهبری به احمدی‌نژاد فرمودند من از ابتدا با قرار گرفتن ایشان در جایگاه وزیر اطلاعات مخالف بودم و این خود شما بودید که اصرار ورزیدید اما اکنون که قصد دارید این وزیر را عزل کنید بگویید چه کسی را می‌خواهید جایگزین کنید.

این روزنامه‌نگار اصولگرا با بیان اینکه رهبری این پرسش را سه مرتبه از احمدی‌نژاد مطرح کردند تصریح کرد: در برابر این پرسش، احمدی‌نژاد پاسخ داد من این مسئولیت را به عهده می‌گیرم که آقا فرمودند که شما مجتهد نیستید و در عرصه اجرایی آنقدر مشغله دارید که نمی‌توانید بار این مسئولیت را به دوش بکشید.

این پژوهشگر ادامه داد: پس از این ماجرا احمدی نژاد تصمیم می‌گیرد که خودش این وزارت‌خانه را به دست گیرد و آقا نیز تاکید داشتند که باید جایگزین تعیین شود که پس از آن بحث خانه‌نشینی و باقی صحبت‌ها پیش آمد.

در ادامه در پرسش ‌و ‌پاسخ دانشجویی یکی از دانشجویان مطرح کرد که عده‌ای برای ایجاد حاشیه امن برای «ساکتین فتنه» بحث «جریان انحرافی» را مطرح می‌کنند که در پاسخ به این دانشجو، سلیمی نمین خاطر نشان کرد: بحث ساکتین فتنه را گروه احمدی‌نژاد برای از دور خارج کردن عده بیشتری از افراد مطرح می‌کنند.

در ادامه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از فایل‌های صوتی یاد می‌کند که در آن عباس سلیمی ‌نمین اذعان داشته که احمدی نژاد در مدت 11 روز خانه‌نشینی همچنان فعالیت‌های کاری خود را داشته است به‌گونه‌ای که حتی افتتاح چند پروژه را نیز صورت می‌دهد که سلیمی ‌نمین این ادعا را تکذیب کرد و پاسخ داد که اگر هم رئیس‌ جمهور سابق در این مدت همچنان فعال بوده اما به خاطر اینکه به دفتر ریاست جمهوری نرفته باز گناهکار است.

علیرضا کارمند در پرسشی دیگر بیان کرد: یکی از نقدهایی که رهبری به دولت احمدی‌نژاد داشتند که در پیام نوروزی سال 92 به آن اشاره می‌کنند، این است که این دولت، رسانه قوی نداشت و من به عنوان یک دانشجو علاوه بر نقدهایی که به مشایی دارم باید بگویم که در جاهایی با انعکاس ناقص صحبت‌های وی، این فرد را مورد سو ظن قرار می‌دهند.

مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در ادامه گفت: به عنوان نمونه مشایی در یکی از سخنرانی‌هایش درباره انبیا در اصل سخن امام را بیان می‌کند اما دیدیم که چگونه در بوق و کرنا کردند که سلیمی‌ نمین در پاسخ به این دانشجو تصریح کرد: مشایی هرگز در مسیر نشر و تبیین نظریات امام نبوده است.

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، در اردویی سه روزه با عنوان «فردای مستضعفین» در اردوگاه شهید دستغیب، با دعوت از استادان برجسته کشوری به بررسی بیشتر مسائل سیاسی می‌پردازد و این برنامه از دیروز آغاز و تا فردا جمعه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    مشایی افت دولت احمدی نزاد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس