گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت هشتم این مقتل‌خوانی را منتشر می‌کند. این قسمت، شامل جریانات پس از شهادت اصحاب امام حسین(صلوات الله علیه) و رسیدن نوبت نبرد به فرزندان خاندان ابوطالب می شود. همچنین ماجرای حماسه علمدار سپاه کربلا بیان می گردد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق- «محمود کریمی علویجه» برای نخستین بار در حافظه تاریخی ملت ایران، این گونه به ثبت رسید:
روز سوم خرداد 1361، رادیوی جمهوری اسلامی ایران، در ساعت 14، هم زمان با پخش مارش نظامی، این جملات را در سراسر ایران منتشر نمود: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر! شهر خون، آزاد شد». صاحب آن آوای پرطنین و ماندگار «محمود کریمی علویجه» بود. از آن روز تا حدود 10 سال بعد، حجم زیادی از اخبار و گزارش های مربوط به دفاع مقدس، با صدای او پخش شد. هنوز بسیاری از مردم عزیزمان، نوای دل‌انگیز او را که در روزهای «عاشورا» ، مقتل‌خوانی تأثیرگذاری را (با عنوان «عاشورا، سراپرده راز») در «رادیو ایران» اجرا می‌کرد به خاطر دارند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت هفتم از این مقتل‌خوانی تاریخی و خاطره‌انگیز را، منتشر می‌کند. امید که مقبول درگاه حضرت سیدالشهداء (صلوات الله علیه) قرار گیرد و یاد شهدای سال‌های دفاع مقدس را نیز در اذهان شنوندگان تداعی نماید؛ شنوندگانی که آوای جناب «کریمی علویجه» با مارش عملیات و اخبار خوش فتوحات رزمندگان به خاطر دارند:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آشنا ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام متشکریم بسیار زیبا وارزشمند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس