گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت سوم این مقتل‌خوانی را منتشر می‌کند. این قسمت، شامل آوردن امان‌نامه از سوی «شمر» برای حضرت «اباالفضل»(ع)، جنگ «وهب» ، همچنین نبرد و شهادت «مسلم بن عوسجه» می‌شود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - «محمود کریمی علویجه» برای نخستین بار در حافظه تاریخی ملت ایران، این‌گونه به ثبت رسید:
روز سوم خرداد 1361، رادیوی جمهوری اسلامی ایران، در ساعت 14، همزمان با پخش مارش نظامی، این جملات را در سراسر ایران منتشر کرد: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر! شهر خون، آزاد شد.» صاحب آن آوای پرطنین و ماندگار «محمود کریمی علویجه» بود. از آن روز تا حدود 10 سال بعد، حجم زیادی از اخبار و گزارش‌های مربوط به دفاع مقدس، با صدای او پخش شد. هنوز بسیاری از مردم عزیزمان، نوای دل‌انگیزش را که در روزهای «عاشورا»، مقتل‌خوانی بسیار تأثیرگذاری را (با عنوان «عاشورا، سراپرده راز») که در «رادیو ایران» اجرا می‌کرد به خاطر دارند.
 
گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت چهارم از این مقتل‌خوانی تاریخی و خاطره‌انگیز را، منتشر می‌کند. امید که مقبول درگاه حضرت سیدالشهداء(صلوات الله علیه) قرار گیرد و یاد شهدای سال‌های دفاع مقدس را نیز در اذهان شنوندگان تداعی نماید. شنوندگانی که آوای جناب «کریمی علویجه» با مارش عملیات و اخبار خوش فتوحات رزمندگان را به خاطر دارند:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس