بهناز ضرابی زاده - نویسنده

سوم خردادماه 61 بود. از ساعت 11 صبح رادیو مارش نظامی پخش می‌کرد. گاهی صدای مارش سنگین و سهمگین قطع می‌شد و مجری رادیو با صدایی محکم اعلام می‌کرد: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده اثر ارزنده و تحسین‌شده «دختر شینا» از بخشی از تازه‌ترین اثر خود پرده برداشت.

این نویسنده به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بخشی از خاطرات همسر شهید امیر بهمن باقری را منتشر کرد. ضرابی‌زاده با انتشار بخشی از تازه‌ترین کتاب خود نوشت: «متن پیش‌رو برشی از کتاب جدیدم است که به مناسبت سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر تقدیم شما می‌کنم. راوی این خاطرات همسر «سردار شهید امیر بهمن باقری» است. درود بر شرف و بزرگی‌ات نسرین باقرزاده».

در این متن آمده است: «سوم خردادماه 61 بود. از ساعت 11 صبح رادیو مارش نظامی پخش می‌کرد. گاهی صدای مارش سنگین و سهمگین قطع می‌شد و مجری رادیو با صدایی محکم اعلام می‌کرد: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! امت شهیدپرور ایران توجه فرمایید! تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از خبرهای نبرد به اطلاع شما خواهد رسید.» دلم شور می‌زد و ویر یک جا نشستن نداشتم. ناهار خورده بودیم و حمید و سعید نشسته بودند پای درس و مشق‌شان. علی بهانه می‌گرفت و نحسی می‌کرد. فکر کردم دارم خفه می‌شوم و باید از خانه بیرون بزنم مخصوصاً اینکه صدای «الله‌اکبر» آقای مرتضایی‌فر که آن زمان خیلی مشهور بود با صدای میکس شده مردم از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و ما نمی‌دانستیم چه خبر شده است. بلند شدم و به حمید و سعید گفتم: «بریم بیرون تابی توی خیابان بخوریم و هوایی تازه کنیم.» بچه‌ها زود حاضر شدند. ساعت 2 بعدازظهر بود. همه رادیوهای شهر روشن بود و از بلندگوی مدرسه‌ای صدای «انجز وعده و نصر عبده» قبل از اخبار به گوش می‌رسید. ساعت، 3 بار نواخته شد و مجری ساعت14 را اعلام کرد و بعد گوینده اخبار را گفت. ما در خیابان راه می‌رفتیم اما هیچ خبر مهمی از جبهه‌ها اعلام نمی‌شد. اخبار داشت تمام می‌شد که این بار مجری دیگری با صدای محکمی گفت: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! امت شهیدپرور ایران توجه فرمایید! تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از خبرهای نبرد به اطلاع شما خواهد رسید...». صدای مجری را می‌شناختم. آقای علویجه بود که اطلاعیه‌های جنگ و شعرهای حماسی زیادی را قبل از عملیات‌ها در رادیو باختران و اهواز اجرا می‌کرد...».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس