گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت سوم این مقتل‌خوانی را منتشر می‌کند. این قسمت، شامل جریانات جنگ «وهب» و شهادت همسرش، همچنین اقامه ی نماز ظهر عاشورا توسط امام و یارانش(صلوات الله علیهم) می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «محمود کریمی علویجه» برای نخستین بار در حافظه ی تاریخی ملت ایران، این گونه به ثبت رسید:
روز سوم خرداد 1361، رادیوی جمهوری اسلامی ایران، در ساعت 14، هم زمان با پخش مارش نظامی، این جملات را در سراسر ایران منتشر نمود: «شنونده گان عزیز توجه فرمایید! شنونده گان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر! شهر خون، آزاد شد». صاحب آن آوای پرطنین و ماندگار «محمود کریمی علویجه» بود. از آن روز تا حدود 10 سال بعد، حجم زیادی از اخبار و گزارش های مربوط به دفاع مقدس، با صدای ایشان پخش شد. هنوز بسیاری از مردم عزیزمان، نوای دل انگیز او را که در روزهای «عاشورا» ، مقتل خوانی بسیار تاثیرگذاری را (با عنوان «عاشورا، سراپرده ی راز») در «رادیو ایران»اجرا می نمود به خاطر دارند.
گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت پنجم از این مقتل خوانی تاریخی و خاطره انگیز را، منتشر می نماید. امید که مقبول درگاه حضرت سیدالشهدا(صلوات الله علیه) قرار گیرد و یاد شهدای سال های دفاع مقدس را نیز در اذهان شنونده گان تداعی نماید. شنونده گانی که آوای جناب «کریمی علویجه» با مارش عملیات و اخبار خوش فتوحات رزمنده گان به خاطر دارند:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    این اشکهای سر زده خواهی نخواهی است بانوی دل شکسته اسیر دو راهی است ماتم گرفته کودکش آخر چه می‌شود لب‌های خشک سوره‌ي کوثر چه می‌شود اما سپاه کوفه جوابش شنيدني است تصوير آب دادن اين غنچه ديدني است....
  • سرباز ولایت ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام ، چه جوری میشه فایل های صوتی اونو تهیه کرد . لطفا اگه امکان داره برا دانود بگذارید . خدا خیرتون بده . خیلی تاثیر گذاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس