این جشنواره قرار است از پنج شنبه 4 مهر تا روز یکشنبه در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان دایر باشد.

به گزارش خبرنگار مشرق - نشست خبری نمایشگاه " تحریر ایرانی" بعد از ظهر امروز در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

این جشنواره قرار است از پنج شنبه 4 مهر تا روز یکشنبه 7 مهر در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان دایر باشد و 10 برند ایرانی لوازم التحریر با برپایی غرفه نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

حسینی دبیر اجرایی این جشنواره در ابتدای نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش همه جانبه این اتفاق فرهنگی و معرفی نوشت افزار های ایرانی- اسلامی اظهار داشت: لوازم التحریر مهمترین عامل برای شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان است چرا که آنها حداقل 12 سال را به صورت پیایپی با این محصولات و اثرات آنها زندگی می کنند. متاسفانه تا هیمن اواخر ما این تاثیر استراتژیک را کنار گذاشته بودیم و به آن بی توجه بودیم.

وی سپس به اولین حامی و سرمایه گذار این طرح اشاره کرد و گفت: سال قبل گروهی به نام " خیبر" اولین محصولات تحریری کاملا ایرانی را با رویکرد رقابت با نمونه های خارجی وارد بازار کرد که فعالیت بسیار خوب و گام موثری بود. بعد از آن سازمان های دیگر وارد عمل شدند و محصولاتی را تولید کردند. مثلا حوزه شکرستان و کانون پرورش فکری کودکان مجموعه لوازم التحریر دارا و سارا را به بازار عرضه کردند. در حال حاضر 10 برند گوناگون در حوزه لوازم التحریر فعالیت می کنند کههمگی آنها با استقبال خوبی مواجه شده اند.

دبیر اجرایی جشنواره "تحریر ایرانی" سپس به معرفی برندهای موجود در بازار و طرح هایی که این شرکت ها تولید کرده اند پرداخت:

شکرستان(حوزه هنری): شخصیت های برنامه انیمیشنی شکرستان
قاصدک(خیبر): ثنا، ثمین و سینا (خانواده ایرانی)
روشنا: دارای 100 طرح مختلف و متنوع ترین طراح در میان برندهای دیگر
ایام: 36 طرح مختلف و معرف قهرمانان ملی و مفاخر اسلامی و ادبی
کانون پرورش فکری کودکان: طرح های دارا و سارا
نجیب پوشان: شهر ری با دغدغه حجاب و عفاف اسلامی
رویش: نوشت افزار استان همدان
پویا: نوشت افزار استان یزد
انتشارات مدرسه: آموزش و پرورش

حسینی در ادامه به مشکل اصلی این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، عدم حمایت دولتی و به تبع آن محدودیت تولید موفق نشدیم تمام نیازهای بازار را جوابگو باشیم و از آنجا که این طرح کاملا مردمی بود و حمایت خاصی هم پشت آن نیست، به لحاظ سرمایه و نحوه ورود به بازار مشکل داشتیم. هنوز هم با مشکل کمبود بودجه را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که این روزها هنوز مردم در حال و هوای خرید مدارس بوده و ما می خواستیم همه محصولات ایرانی اسلامی را به صورت یکجا به مخاطب عرضه کنیم، نمایشگاه "تحریر ایرانی" را راه اندازی کردیم که ضمن معرفی هر 10 برند تازه کار، شرایط خرید ارزان تر را برای خانواده ها فراهم کنیم.

دبیر اجرایی این برنامه سپس با رایگان خواندن ارائه غرفه به شرکت های ارائه دهنده لوازم التحریر تاکید کرد: ما این فرصت را به همه برندهای ایرانی دادیم تا به صورت کاملا مردمی و بدون پرداخت هزینه محصولات خود را ارائه داده و البته از رسانه ها خواهش داریم که اخبار مربوط به این نمایشگاه را در سطح وسیع منتشر کنند تا خانواده های ایرانی از این برنامه با خبر شوند و به محل فروش بیایند.

این مقام مسئول همچنین به تخفیف های در نظر گرفته شده برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: ما برای مدارس و مراکز فرهنگی 20 درصد، برای رسانه ها و فعالان فرهنگی 30 درصد، برای کارمندان و مسئولان مربوطه 30 درصد و برای عموم مردم 10 الی 15 درصد بن های تخفیف در نظر گرفته ایم که البته هیچ حمایت و یارانه ای پشت آن نبوده است.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مشرق که پرسیده بود چه برنامه ای برای ایجاد شدن شرایط مساوی برای این 10 برند در نظر دارید تصریح کرد: برخی برندها به دلیل پشتوانه خوبشان از دیگران بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و برخی دیگر گمنانم مانده اند یکی از برنامه های ما این است که در این نمایشگاه شرایط مساوی و یکسانی برای فروش همه محصولات ایرانی فراهم کنیم تا برندهای نا آشنا نیز کاملا شناخته شوند و فعالیت هایشان گسترش پید کند.

در پایان این برنامه از اهالی رسانه دعوت شد تا به همراه چند تن از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان از محل برپایی این نمایشگاه دیدن کنند.




مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خداروشکر کمی جنبیدیم....
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    نجیب پوشان نه حجاب پوشان... اصلاح کنید لطفا
  • سید احسان ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    یکی به داد کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برسه. حقوق کارشناس:600 هزارتومان که با کسر بیمه و مالیات میشه 500 هزارتومان
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    مجید جان نوشت ابزار نه نوشت افزار درسته!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس