امروز خیلی اتفاقی به چند مرکز فروش لوازم التحریر سر زدم و متوجه شدم که بازار پر شده است از کیف و کتاب و دفتر و جامدادی با طرح های آشنای وطنی که پا به پای بن تن و اسپایدر من فروش می روند.

گروه فرهنگی مشرق - دروغ چرا؟ اصلا فکرش را نمی کردم که این قدر زود از این طرح استقبال شود. اصلا انتظار نداشتم چند برند تازه کار ایرانی بتوانند جلوی نمونه های پر زرق و برق خارجی قد علم کنند. نه این که حالا پوزشان را به خاک بمالند ولی نمود داشته باشند و دیده شوند.

تا این که امروز خیلی اتفاقی به چند مرکز فروش لوازم التحریر سر زدم و متوجه شدم که بازار پر شده است از کیف و کتاب و دفتر و جامدادی با طرح های آشنای وطنی که پا به پای بن تن و اسپایدر من فروش می روند. قبلا در رسانه های دیگر خوانده بودم که این طرح با استقبال مواجه شده و هر چند خیلی دیر وارد عمل شدیم اما نتیجه بدست آمده آنقدر مطلوب است که انرژی بگیریم و با قدرت ادامه بدهیم.

ایام، روشنا، قاصدک، شکرستان(آزاده)، کانون پرورش فکری کودکان، نجیب پوشان و... عنوان برندهای ایرانی است که در حال حاضر نوشت ابزار های خود را وارد بازار کرده و رقابت سختی را با محصولات چینی و غربی که سالهاست فعالیت می کنند آغاز کرده اند.

شاه‌وردی، مدیر پروژه محصولات قاصدک معتقد است طرح نوشت ابزار های ایرانی برای اولین بار توسط آنها مطرح شده و البته از رسانه ها به دلیل کم کاری در معرفی محصولات ایرانی و اسلامی گلایه داشت. وی در گفتگو با خبرنگار مشرق اظهار داشت: ما موج اول محصولات خودمان را در سال گذشته توزیع کردیم. می دانم که کار بسیار سختی را در پیش داریم به دلیل اینکه محصولات غربی بسیار متنوع و با برنامه در حال فروش هستند و چندین سال است که کودکان ما با طرح های آنها آشنا هستند و فیلم و انیمیشن و بازی های انها در اختیار کودکان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این فروشنده ها و تولید کنندگان داخلی نیز اقبال بیشتری برای دریافت محصولات معروف تر دارند. با تمام این شرایط ما سعی کردیم هوشمندانه و با قدرت کار کنیم تا خودمان را آنگونه که باید و شاید به مخاطبان بشناسانیم. در حال حاضر ما این مولفه ها را رعایت کردیم و سال گذشته بعد از سه سال کار بر روی این پروژه توانستیم محصولاتی در سطح لوازم التحریر درجه یک بازار تولید کنیم و با قیمت پایین تر به فروش برسانیم.

مدیر پروژه قاصدک با تاکید بر نقش رسانه ملی و ورود حداکثری سازمان های مختلف گفت: فروش امسال ما خیلی بهتر و بیشتر از سال قبل بوده و سال قبل فقط یک نوبت چاپ داشتیم ولی امسال با این که تیراژمان را خیلی بیشتر کردیم، سه بار محصولاتمان تجدید چاپ شد.

وی در پایان اظهار داشت: مطمئنم اگر این روند ادامه داشته باشد، سال آینده تعداد شرکتها و سازمان های فعال در این عرصه چند برابر خواهد شد و کیفیت کارها نیز خیلی ارتقا پیدا می کند.


شهدای هسته ای، معرفی خانواده های اصیل ایرانی، اساطیر باستانی و فضا سازی و خلق کاراکتر با توجه به فرهنگ ایرانی - اسلامی از مشخصه های اصلی این محصولات هستند که با مراجعه به سایت آنها می توانید هم طرح هارا مشاهده کنید و هم نام و نشانی نزدیک ترین مراکز فروش لوازم التحریر ایرانی به خودتان را ببینید.

روشنا عنوان یکی از همین نوشت ابزارهاست که با قدرت وارد بازار شد و اگر چه نسبت به قاصدک یا ایام نوپا تر است اما به لطف تنوع محصولاتش فروش خوبی را تجربه کرده است.

مدیر فروش محصولات روشنا در گفتگو با مشرق ضمن ابراز رضایت از استقبال مخاطبان گفت: علی رغم این که برند های گردن کلفتی در بازار هستند که کار را برای ما سخت می کنند اما تا امروز و در همین مدت زمان اندک موفق شدیم فروش بالایی بدست بیاوریم و در حال حاضر وارد مرحله هشتم تولید و توزیع محصولات روشنا شدیم.

وی از برخی توزیع کنندگان لوازم التحریر گلایه کرد و اظهار داشت: اعتمادی که به محصولات غربی است به محصولات ایرانی نمی شود و همین امر تا حدودی کار را برای ما دشوار می کند که امیدواریم در آینده این مشکل هم مرتفع شود و محصولات ما راحت تر به فروش برسد.

نکته خوشحال کننده در مورد لوازم التحریر ایرانی این است که توزیع آنها تنها چند هفته بعد از تهران در شهرها وشهرستان های دیگر کشور نیز آغاز شده و آن طور که مسئولان روابط عمومی اظهار داشتند، فروش این محصولات در سراسر ایران امیدوار کننده بوده است.

خیلی تلاش کردیم تا با مسئولان ایام و کانون پرورش فکری کودکان هم ارتباط برقرار کنیم اما به دلایل مختلف موفق به انجام این کار نشدیم.

نوبتی هم که باشد نوبت شکرستانی هاست. یک پویانمایی تلویزیونی که توسط یک شرکت ایرانی ساخته شد و تا اکنون بیش از 100 قسمت آن تولید و از شبکه شبکه ۲ سیما پخش شده است.  طبق اعلام عوامل و دست‌اندرکاران طراحی و توزیع " لوازم التحریر شکرستان" در ابتدای راه و در عرض چهار  روز بیش از نیمی از محصولات این مجموعه به فروش رسیده و در مجموع مردم از این که چهره های با نمک شکرستان را بر روی نوشت ابزارهایشان ببینند استقبال کردند.

مسئول روابط عمومی شکرستان خیلی کوتاه صحبت کرد و با ابراز رضایت از آمار کلی فروش گفت: استقبال خیلی خوب بود. با توجه به این که مردم شکرستان را می شناختند، موفق شدیم تقریبا هر آنچه تولید کردیم را به فروش برسانیم. توزیع کننده ها و فروشگاه ها هم خیالشان از این بابت راحت بود و به مشکلی برنخوردیم.

و بالاخره می رسیم به گروه نجیب پوشان که به همت جمعی از نخبگان شهرری، با توسل به بانوی عفاف حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در سال 1391 فعالیت فرهنگی خود را آغاز کرد و تولید لوازم التحریر ایرانی - اسلامی یکی از فعالیت های آنهاست و اگر چه در این چند وقته تبلیغات وسیعی نسبت به دیگر رقبایش نداشت اما مدیر فروش موسسه نجیب پوشان از اوضاع راضی بود و در گفتگو با مشرق اظهار داشت: تولید عمده ما در نمایشگاه قرآن امسال آغاز شد و در شهرستان ها هم با استقبال خوبی مواجه شدیم. البته تبلیغات ما ضعیف است و دلیلش به این خاطر است که از هیچ جا حمایت نمی شویم.

وی در خصوص اقلام تولیدی این مجموعه نیز گفت: در حال حاضر دفتر مشق، دفترچه یادداشت، پازل های فکری و تخته های وایت برد را با موضوعات ایرانی و اسلامی تولید کردیم و سعی داشتیم تا در خلق کاراکترها المان های وطنی را به تصویر بکشیم.




مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    قد الم کنند؟؟؟ الم؟؟؟؟؟؟ الم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    بنظرم برای مد و لباس هم باید یک همچین حرکت هماهنگ و مبترکرانه و جهادی کرد تا بازار رو بشه کنترل کرد نه اینکه هر روز یک چیز مزخرفی مد بشه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    بله در سایتهای دوستان اصولگرا این اتفاق افتاد همانگونه در افتتاحیه های دولت قبل همه چیز حل میشد. ولی اگر سری به بازار بزنید و یا به بازارچه فصلی مثل پارک ارم زده باشید حضور این محصولات بسیار کم و غیر قابل دسترس است. ضمن اینکه در محل فروش تبلیغات و اطلاع رسانی وجود ندارد و ظاهرا" تبلیغ رونمایی آن بیشتر از خود موضوع بوده.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    این طرح ها هم مثل عروسکهای سارا و دارا با شکست مواجه می شود
  • سوگند رحمانی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    احسنت به این طرح و مردمی که قدر طرح های ایرانی رو میدونن ،ایشالا این روند ادامه داشته باشه.به خصوص طرح های شکرستان!
  • محمد ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست همینجاستا.
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    من كه نظر دیگری دارم . چرا كه دارا و سارا از ابتدا به اشتباه مطرح شدند . این گونه شخصیت ها در ابتدا باید در بین كودكان شناسانده شوند ، و پس از بررسی محبوبیتشان به صورت عروسك و تصاویر روی كالا ها عرضه شوند . وقتی دارا و سارا به دلیلی.. از كتاب درسی اول دبستان حذف میشوند ( كه دلیل خنده داری هم داشت و امیدوارم برگردند ) نباید انتظار محبوبیت عروسك های بدون كیفیتشان را داشته باشیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس