به گزارش مشرق به نقل از «نارنجی»، کاربران فیسبوک تاکنون بیش از 250 میلیارد تصویر بر روی
این سایت آپلود کرده اند، یعنی به طور میانگین 350 میلیون در روز. برای
مقایسه ی درست دقت کنید، کاربران Flickr که یک وبسایت تخصصی اشتراک گذاری
تصاویر به حساب می آید، تا کنون 8 میلیارد تصویر در سایت آپلود کرده اند،
با میانگین 3.5 میلیون تصویر در روز.
توجه به این نکته اهمیت دارد که میزان آپلود در یک شبکه اجتماعی، تنها عامل افزایش ترافیک در آن نیست. طبق گفته ی خود فیسبوک، کاربران آن روزانه حدود 4.75 میلیارد بار به اشتراک گذاری آیتم های مختلف می پردازند. این آیتم ها شامل پست ها، کامنت ها، ویدیو ها، تصاویر، و استاتوس ها است. کاربران فیسبوک هر روز به طور میانگین 4.5 میلیارد بار دکمه ی لایک را انتخاب کرده و بیش از 10 میلیارد پیام ارسال می کنند.
با یک حساب کتاب ساده می توان به یک تفسیر درست از آپلود 350 میلیون تصویر در روز رسید. آپلود این میزان تصویر یعنی:
• 14.58 میلیون تصویر در ساعت
• 243 هزار تصویر در دقیقه
• 4000 تصویر در ثانیه
فیسبوک در حال حاضر حدود 1.15 میلیارد کاربر دارد. این بدان معنا است که به طور میانگین هر کاربر حدود 217 تصویر در این شبکه اجتماعی آپلود کرده. برای فیسبوک بهبود تعامل کاربران با تصاویر همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ شاید خرید Instagram را هم بتوان بخشی از همین جاه طلبی های فیسبوک دانست.
آیا فیسبوک در سال های آینده هم به عرض اندام خود ادامه می دهد؟
توجه به این نکته اهمیت دارد که میزان آپلود در یک شبکه اجتماعی، تنها عامل افزایش ترافیک در آن نیست. طبق گفته ی خود فیسبوک، کاربران آن روزانه حدود 4.75 میلیارد بار به اشتراک گذاری آیتم های مختلف می پردازند. این آیتم ها شامل پست ها، کامنت ها، ویدیو ها، تصاویر، و استاتوس ها است. کاربران فیسبوک هر روز به طور میانگین 4.5 میلیارد بار دکمه ی لایک را انتخاب کرده و بیش از 10 میلیارد پیام ارسال می کنند.
با یک حساب کتاب ساده می توان به یک تفسیر درست از آپلود 350 میلیون تصویر در روز رسید. آپلود این میزان تصویر یعنی:
• 14.58 میلیون تصویر در ساعت
• 243 هزار تصویر در دقیقه
• 4000 تصویر در ثانیه
فیسبوک در حال حاضر حدود 1.15 میلیارد کاربر دارد. این بدان معنا است که به طور میانگین هر کاربر حدود 217 تصویر در این شبکه اجتماعی آپلود کرده. برای فیسبوک بهبود تعامل کاربران با تصاویر همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ شاید خرید Instagram را هم بتوان بخشی از همین جاه طلبی های فیسبوک دانست.
آیا فیسبوک در سال های آینده هم به عرض اندام خود ادامه می دهد؟