کد خبر 249181
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی بحرین کودکان را به صورت پی در پی و بدون دلیل بازداشت می‌کنند و بدرفتاری با آنها را تا حد شکنجه پیش می‌برند.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از سایت خبری العهد نوشت: جو استورک مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرد: شایسته نیست که مسئولان هیچ کشوری افراد زیر سن قانونی را بازداشت کنند و آن‌ها را به زندان بیاندازند یا ضرب و شتم و تهدید کنند.

وی تصرح کرد: مسئولان بحرینی باید در این عملکرد خود تجدید نظر کنند و هرچه سریعتر دستور دهند که بازداشت‌ها و بدرفتاری با کودکان پایان یابد.

جو استورک افزود: اطلاعاتی که اخیرا از سوی قربانیان و اعضای خانواده‌شان و از سوی فعالان حقوقی در بحرین به دست ما رسیده است، نشان می‌دهد که مسئولان بحرینی در موارد بسیاری و برای مدت زمان‌های طولانی کودکان را بازداشت می‌کنند و همانند بزرگسالان با آن‌ها بدرفتاری می‌شود. مسئولان زندان‌های بحرین کودکان را ضرب و شتم و تهدید به شکنجه می‌کنند.

سازمان‌های حقوق بشری بحرین به دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده‌اند که بازداشت کودکانی که احتمال می‌رود در اعتراضات ضد دولتی مشارکت داشته باشند، در این کشور امری رایج است.

پارلمان اروپا در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ در خصوص اوضاع حقوق بشری نابسامان در بحرین دستوری صادر کرد و از مسئولان این کشور خواست تا به حقوق کودکان احترام بگذارد و آن‌ها را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان زندانی نکنند.

بحرین از جمله کشورهایی به شمار می‌آید که معاهده حقوق کودکان و منع شکنجه و رفتار غیر انسانی یا اهانت بار با کودکان را امضا کرده است.

براساس بند نخست معاهده حقوق کودکان "کودک" به افراد کمتر از ۱۸ سال گفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس