کد خبر 248915
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

پادشاه اردن هم پس از همتای بحرینی خود با هدف گفتگو درباره سوریه و روند سازش خاورمیانه به چین رفته است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ملک عبدالله دوم در گفتگو با شینهوا اعلام کرد: اردن علاقه مند به گسترش همکاریهای دوجانبه با چین و همچنین تقویت همکاریهای مشترک در زمینه های بین المللی است.

وی پیش از سفر به چین که از امروز یکشنبه آغاز می شود، گفت: روابط ما با چین بسیار عمیق بوده و شخصا علاقه مند به گسترش روابط با رهبران چینی اعم از مقامات سابق و فعلی هستم زیرا پکن نقش قابل توجهی را در صلح و ثبات جهانی به خصوص مسائل منطقه دارد.

پادشاه اردن گفت: اردن علاقه مند به سرمایه گذاری بسیاری از چینی ها و گردشگران و استفاده از تجربه این کشور در بخش صنعت و فناوری است. همچنین برای تقویت بخش خصوصی دو کشور با هدف جذب گردشگر همکاری می کنیم.

پادشاه اردن در سفر چهار روزه به چین با مقامات چینی درباره مباحث منطقه از جمله سوریه و روند سازش خاورمیانه گفتگو می کند.

ملک عبدالله دوم در سفر به چین با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین و مقامات بلندپایه این کشور درباره راههای توسعه روابط دوجانبه گفتگو کرده و پس از آن راهی نیویورک می‌شود تا در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

وی افزود: اردن تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق درباره سوریه، پایان تهدید استفاده از تسلیحات شیمیایی، خشونت و حل این مسئله به شیوه ای دیپلماتیک انجام می دهد.

ملک عبدالله دوم در رابطه با مذاکرات سازش خاورمیانه گفت: از تمام طرفین درگیر در مذاکرات می خواهیم تا از انجام اقدامات یکجانبه دست برداشته و تمام تلاش خود را برای ازسرگیری مذاکرات انجام دهند.

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نیز روز شنبه در سفر به چین با مقامات ارشد چینی درباره همکاریهای دوجانبه دو کشور و همچنین تحولات منطقه به خصوص سوریه گفتگو کرد.

همچنین بحران سیاسی ناشی از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بحرین که از متحدان آمریکا در جنوب آبهای خلیج فارس به شمار می رود، از دیگر محورهای مهم این دیدار بود.

پادشاه بحرین در پایان این سفر ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث تقویت همکاریهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و همچنین همکاریها در عرصه بین المللی، صلح و ثبات جهانی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس