کد خبر 249449
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

در همایشی که توسط دیده بان حقوق بشر ژنو و با همکاری دیده بان حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد از رژیم آل‌خلیفه خواسته شد تا به توصیه های جامعه جهانی در خصوص رعایت موارد حقوق بشر، عمل کند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از مراه البحرین نوشت: دیده‌بان حقوق بشر بحرین با همکاری دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل همایشی را در ژنو برگزار کردند تا از این طریق رژیم آل خلیفه را ملزم به عمل کردن به توصیه ‌های بسیونی و اجلاس کمیته حقوق بشر سازمان ملل در ژنو کنند، آنان تاکید کردند، این رژیم تاکنون به توصیه های اجلاس ژنو و بسیونی عمل نکرده و تنها در این مورد دروغ می‌گویند.

همچنین محمد التاجر رئیس دیده بان حقوق بشر بحرین و نیکولاس ماکیجان مدیر دفتر دیده‌بان حقوق بشر در لندن نیز در این همایش حضور داشتند.

طی این همایش دیده‌بان حقوق بشر بحرین مدارکی را ارائه کرد که نشان می‌داد رژیم آل خلیفه نه تنها به هیچ یک از توصیه های اجلاس ژنو توجهی نداشته است بلکه با دستگیر کردن زنان و کودکان و سرکوب راهپیمایی های مسالمت آمیز به نقض حقوق بشر ادامه داده است.

لازم به ذکر است که نمایندگان ۴۷ کشور جهان از جمله آمریکا و انگلیس در ژنو، مقر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای از بحرین خواستند تا به نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع بحرین همچنان نگرانی زیادی را ایجاد کرده است. ما بویژه در زمینه نقض حق آزادی تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت‌ها و سرکوب تظاهرات نگران هستیم. و از مسئولان دولتی و تظاهرات کنندگان در بحرین می‌خواهیم که از هرگونه اقدام خشونت آمیز اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس