کد خبر 243450
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

«عمران زعبی» ضمن هشدار نسبت به هرگونه حمله نظامی به سوریه، گفت دولت به هیچ‌وجه از هیچ‌گونه تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا و کشورهای غربی، نسبت به تبعات سنگین هرگونه ماجراجویی نظامی علیه سوریه، هشدار داد.
 
وی که با شبکه تلویزیونی المیادین صحبت می‌کرد، گفت: فشار آمریکا بی‌فایده و وقت تلف کردن است و سوریه از مبارزه با تروریست‌ها دست برنمی‌دارد.
 
زعبی افزود: حمله به سوریه هیچ‌گاه برای هیچ‌کس ساده نخواهد بود، چراکه چنین حمله‌ای پاسخی جدی خواهد داشت که شعله آن تمام خاورمیانه را به آتش می‌کشد.
 
آمریکا و کشورهای غربی در چند روز اخیر با این ادعا که دولت سوریه روز چهارشنبه به منطقه «الغوطه» در نزدیکی دمشق حمله شیمیایی کرده، فشارها بر دولت را افزایش داده‌اند. آمریکا امروز یکی از ناوهای خود را نیز در نزدیکی سواحل سوریه مستقر کرده است.
 
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در پاسخ به اتهامات کشورهای غربی گفت: دولت سوریه به هیچ وجه، در هیچ منطقه‌ای از سوریه از هیچ‌نوع سلاح هسته‌ای استفاده نکرده است. ارتش در منطقه «جوبر» مخازنی پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی کشف کرده که روی آن‌ها عبارت «ساخت عربستان» درج شده است.
 
وی با اشاره به شواهدی که نشان می‌دهد مخالفان دولت سوریه این حمله را انجام داده‌اند، گفت توسل به تسلیحات شیمیایی، نشان از ناتوانی و یأس مخالفان است.
 
پیشتر «قدری جمیل» معاون نخست‌وزیر سوریه هم با رد اتهامات، گفته بود دولت از انجام تحقیقاتی شفاف و منصفانه در این مورد، حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدندگردن مسگری بشکه های سلاحهای شیمییایی متعلق به غربستان است و بندر بن سلطان جنایتکار صریحا از شدت آتش افروزی میگوید اما دولت اسد بخاطر دفاع از حاکمیت ملی تحت فشار قرار میگیرد .
  • غلمرزو ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    فكر نكنم حمله به سوريه خاورميانه را به آتش بكشد چون كشورهايي مثل سوريه ولبنان كبريت بي خطرند !
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    امریکا ننگت باد ما اماده نبرد باتوییم
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    برادر گرامی مثل اینکه شجاعت حزب الله لبنان را فراموش کرده اید
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    قبل حرف زدن فکر کن
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    امتحانش مجانیه از اونا به یک اشاره از مقاومت به سر بریدن آره عزیزم
  • اَمیر ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    حرفت درست این کشورها کبریت بی خطر اند ولی حزب ا.. لبنان و شیعیان سوریه و عراق چی؟ ایران چی؟ امتحانش سخت پشیمان کننده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس