کد خبر 242239
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴

آقای روحانی در حالی چند روزی است که به صورت رسمی دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است که صنعت خودروسازی کشور حال و روز خوبی ندارد.

گروه اقتصادی مشرق – زیان هزاران میلیارد تومانی دو خودورساز بزرگ کشور و کاهش تولید آنها در سال 91 و 92 که علت اصلی آن به اذعان رئیس جمهور سابق و مسئولین اقتصادی فعلی بیشتر از آنکه تحریم علت اصلی آن باشد ،به مدیریت ارشد این دو خودروساز برمیگردد ،ما را بر آن داشت نکاتی را به مسئولین اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور یادآوری کنیم که شاید فکری اورژانسی به حال مدیران این شرکت ها کند:
 
*زیان هزاران میلیارد تومانی دو شرکت در سال گذشته که در گزارشات رسمی مجامع این دو شرکت صراحتا به آن اشاره شده است .
 
*کاهش بی سابقه تولید خودرو در این شرکت ها به خصوص شرکت ایران خودرو که در 4 ماه ابتدایی سال جاری حدود 80 هزار خودرو بیشتر تولید نکرده که تولید پیکان وانت در صدر این تولیدات قرار دارد.

*عدم شایسته سالاری در انتخاب مدیران این شرکت ها در دولت های نهم و دهم که به راحتی مدیران جدید این شرکت ها ،متخصصان این صنعت را خانه نشین و عده زیادی از جوانان تحصیلکرده و با تجربه  به شرکت های معتبر خارجی کوچ کردند .که برای نمونه می توان به یکی از بهترین طر احان خودرو کشور که اکنون در شرکت های ژاپنی مشغول به کار شده اشاره کرد.
 
*دپوی خودورهای تولید شده در انبارها و بدنبال آن ایجاد رانت های میلیاردی در فروش خودرو که امیدواریم روزی اسامی خریداران خودروهای ویتارا و ..... به طور رسمی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
 
*شناسایی سودهای غیر واقعی در زمان برگزاری مجامع با فروش غیر واقعی برخی شرکت ها و املاک.
 
*افت کیفیت محصولات تولیدی طبق آمار رسمی منتشر شده در رسانه ها .
 
*بیکاری کارگران کارخانه های قطعه سازی با ریختن پول به جیب کارگران چینی با واردات بیشمار قطعات درجه دو و سه چینی به ایران .
 
*افزایش بیش از سه برابری قیمت خودرو به بهانه تحریم در حالیکه از افزایش کیفیت و تنوع در تولیدات خبری نبود و تغییرات در حد اسامی و تغییر برخی اجزاء داخلی خودروها بسنده میشد.
 
*بدهکاری میلیاردی به سیستم بانکداری کشور با وجود در اختیار داشتن عمده سهام برخی بانک های خصوصی کشور .
 
*چند شغله بودن مدیران ارشد این شرکتها که عضویت مدیر عامل یک شرکت خودرو سازی در هیات مدیره یک بانک یک شاهکار جهانی است.همچنین قایم مقام این شرکت در چندین شرکت عضو هیات مدیره می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    یه خبر خوش دیگه اینکه مادیران و مونتاژ مانیتور و تلویزیون هم در ایران تعطیل شد عاقب مونتاژ کاری............ جز این نیست..
  • استاد ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اقایان دلتان را بیخودی با این اوضاع به چیزی خوش نکنید که عواقبش بدتر است واقعیت ان است که هر کس .... را بگوید هو میکنندش
  • مهندس ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر خودروسازهای ما و بقیه صنعت ما به جای دهها مراکز خرید لایسنس واردات مونتاژ و دلالی ده ها و حتی صدها مرکز تحقیق و توسعه و مراکز دانش بنیان داشتن حداقل اگر در رقابت با دنیا اول نمی شدن آخر هم نمی شدن و 10 سال توی بومی کردن یه قطعه ساده ترانزیستوری دهه 80 میلادی یا یه سوپر آلیاژ تزریق سوخت موتور معذرت می خواهم مثل .....گیر نمی کردن... حداقل با یک فاصله چهار تا پنج ساله از مرز دنیا جلو می رفتن....نه مونتاژ محصولات 30 سال پیش آنهم با کلی باج به چین و هند و ......
  • آشوب ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ‏‎ ‎به درک و امیدوارم نابود بشه
  • albert ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اینا رو به احمدی نژاد بگید نه به روحانی...
  • دکترعباس حاتمی ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اینهایادگاردولتی است که تفاوت قطعنامه وکاغذپاره رانمی دانست.حالابایدالتماس کنیم تاتحریمهالغوشود!
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    امیدوارم روزی برسه که در دو شرکت خودرو ساز بکلی تخته بشه.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا سوءمديريت اينها بايد با گماردن فاميل ها به مسند كار را بررسي كرد ونبايد به آساني وفقط با تعويض افراد موضوع را فيصله داد چون صنعت مادر را به زمين زدند وبراي خود كاخ ها وسرمايه ها بهم زدند وسئوال اينستكه تحقيق وتفحص خودروسازها به كجا رسيد ؟ خيلي از مسائل بابررسي روشن ميشه مثل همين الان كه 30 شركت اقماري يكي از خودروسازان به مزايده گذاشته شد؟!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ااااااا. چه عجب یادتون اومدکه حال خودروسازی حوب نیست.اکثر بخشهای اقتصادی کشور به لطف ....حالشون خرابه خراااااااااااااااااااااااااب.
  • محمد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اين دو شركت.....بهتره با واردات و ماليات آن و صرفه جويي مصرف سوخت خودروي روز خارجي و.....ميشه به كليه شاغلين اين صنعت حقوق فعليشان را داد اضافه هم مي آيد تصادفات و مرگ و مير هم كمتر ميشه مردم هم ماشين سوار ميشن نه كالسكه
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    حال مردمی که این فرغونهای آپشن دار را میخرند مگه خوب است؟ 2 تا خودرو ساز با چند ده هزار کارگر را چسبیده اید و 75 ملیون ایرانی را رها کرده اید؟
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خودروسازان گرامی حال دهها هزار نفر که روزانه بخاطر خودروهای بی کیفیت شما روانه بیمارستان هم می شوند اصلا خوب نیست
  • علی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    شما خودرو سازان فقط پشت چند هزار کارگر قایم شدید و به 70000000 نفر ظلم می کنید و فکر می کنید که مردم نمی فهمند هر روز می گید ما داریم میمیریم یه بار بمیرید ما هم راهت بشیم .
  • مجتبی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    امیدوارم هر دو شرکت ورشکست شوند که شعور تولید خودروی باکیفیت ندارند
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای مثلا دکتر! این که برای پیشرفت در فناوری و صنعت به جای تلاش برای ایستادن روی پای خود و رهایی از وابستگی، همیشه دست گدایی به سوی غرب دراز کنیم و به قول شما التماس کنیم تا ما را تحریم نکنند که هنر نیست عزیزم! در ضمن با این روش تا ابد با باید نوکر و دست به سینه غربی ها باشیم تا تکنولوژی دست چندم وخود را با کلی منت و هزینه به ما بدهند.
  • کارشناس شرکت ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    با ارادت از شفاف سازی و شجاعتتان باید عرض شود با حراج شرکتهای اقماری توسط ا.خ مدیران ارشد آن قصد خرید توسط عوامل خود را دارند تا ضمن باقی ماندن در قدرت ابزاری برای فشار به مدیر عامل جدید وارد آورند، نشان دادن تراز بالا یک پوشش است اگر به فکر شرکت و مردم بودند سال پیش این کار را میکردند.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    هنوز برادر زاده و خواهر زاده هاي ....... داراي پست هاي مديريتي در سايپا مي باشند
  • نیما ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای رئیس جمهور حال خودروسازان عالـــــــــی و حال خریداران وخیــــــــــم است. سی و چند سال است که خودرو سازان دم از حمایت دولت می زنند؛ صنعتی که نیازمند حمایت دولت باشد صنعت نیست.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    با لابی های گسترده ای که من از ایران خودروهایی سراغ دارم کسی به آنها کاری نداره.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    معلومه دکتری شما مثل نوبت گرفتن بانکه که دکمه میزنی مدرک می گیری واقعا تحریم خودرو سازی رو تضعبف کرده؟؟؟؟ صنایع موشکی که بیشتر تحریم بوده دوست دکتر من حالا دکمه کجا رو زدی؟؟؟؟
  • سلمان ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    در خانه اگر کس است یک حرف بس است اینهمه نظر ملت رو اگر کسی اهل درد باشه و ببینه در هر دوتا شرکت رو گل میگیره. الملک یبقی علی الکفر و لایبقی علی الکفر ظلمی که این دو شرکت به ملت کردن اگه با حمایت دولت ادامه پیدا کنه میتونه دولت رو با خودش به قعر جهنم ببره.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ورشکست؟ دوست عزیز شرکت های دولتی هیچ وقت ورشکست نمی شوند. همیشه با تزریق پول زنده اند.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کاش کالسکه بود . اینها ارابه مرگ میسازن .
  • محمود ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    جنرال موتورز با اون عظمتش اعلام ورشکستگی کرد و دوباره از صفر شروع کرد. این دو تا یغلوی ساز که چیزی نیستن. باید بزارن تا ورشکست بشن بعد مثل یک بنگاه اقتصادی واقعی و در شرایط رقابتی و سالم دوباره شروع کنن. اون موقع نه نیاز به نصیحت دارن نه کمک.
  • کسرا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    منطورتان جواد نجم الدین و میر جواد سلمیانی می باشد .
  • سلمان ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ببخشید تصحیح میکنم الملک یبقی علی الکفر و لایبقی علی الظلم
  • عبدالله ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    شركت هاي مونتاژ خودرو الكي خودر درپيد خودرو واقعا روشان زياد پول بي زبان اين ملت را خرج آفتاب لحيم مي كنند با توجه به عدم مديريت صحيح اين شركت ها وبا توجه به راندخواري مديران حالا چند صبا ديگر هم اين شركت ها به ظاهر خودرو ساز هم سر پا باشند چه فايده من يك سوال دارم آقايان مسئول آيا اين ملت تا كه بايد جواب گوي يك عدهاي از خودرازي كه حدود نيم قرن به وعده خورو ملي سراين ملت شيره ماليدهاند اعتماد كنند؟
  • نسترن ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    خودروسازها حرف ندارن جون تو
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    دست احمدی نژاد درد نکنه کلا خیلی زحمت کشید
  • محسن ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    این آقا راست میگن... من برای ماشینم دنبال سوزن انژکتور میگشتم، تمام فروشگاهها رو گشتم، میگفت نداریم، حتی رفتیم نمایندگی ایران خودرو، میگن به علت اینکه ماشینتون از گارانتی وقتش گذشته و البته تحریمها و... فقط ما حق داریم به مشتریان خودمون، قطعه رو ارائه بدیم... و... ....... آخر سر از کجا، به صورت استثنائی با کلی قیمت اضافه، خریدیم، دیدم یک قطعه مثل فیش میمونه که از اون طرفش ورودی بنزین بهش وصل میشه، داخلش معلوم نیست چی چیه، در انتهاش هم بنزین داخل سیلندر پاف میشه، یک سیم برق دو رشته ای هم بهش وصل میشه.... قطعه خیلی کوچولو موچولوه، ولی هنوز نمی تونن ازش بسازن، به سختی گیر میاد... چه چیزا به خدا....؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    انشاالله این خودروسازها برند به کما......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس