بالاخره موج تغییر مدیران صنعتی به ویژه خودروسازان آغاز شد و این در حالی است که کاهش تولید و فساد مالی در صنعت به ویژه خودروسازی از موضوعات روزی است که همه دستگاه های نظارتی باید برای آن چاره اندیشی کنند.

گروه اقتصادی مشرق- صنعت خودرو کشور با گردش مالی بیش از 20 هزار میلیارد تومان همواره مورد طمع رانت خواران بوده است که متاسفانه در سالیان اخیر روند فزاینده ای هم به خود گرفته است.

مشرق در سالیان اخیر مطالب فراوانی از فساد گسترده مالی در این صنعت منتشر کرد که  با شکایت ها و تهدیدهای متعدد نیز مواجه شد اما بازداشت مدیر سابق یکی از خودروسازان بزرگ گواهی بر صحت مطالب چند سال اخیر مشرق است. اما اعتقاد ما این است که این اول راه مقابله با رانت و رانت خواری در این صنعت است.
 
برای نمونه و آگاهی مدیرانی که اخیرا در ساختمان سمیه وزارت صنعت نشسته اند  چند مورد از نفوذ رانت خواران را به آگاهی می رسانیم:
 
1-شرکتی که در سال 90 مبلغ 8 میلیارد تومان پیش پرداخت گرفته تا به اصطلاح مخازن سی ان جی تحویل دهد،علی رغم گذشته 2.5 سال از زمان عقد قرارداد نه از مخازن خبری است و نه از پول بیت المال که در جیب این افراد رفته است.

شرکت "د.ف" با ارتباط های گسترده ای که با مدیران این شرکت خودرو ساز داشته  علاوه بر رقم 8 میلیارد تومان ،موفق شده پول های بیشتری نیز دریافت کند.
 
2-ارتباطات خاص با یکی از نمایندگان مجلس؛چهار شرکت قطعه ساز که اخیرا فعالیت های گسترده ای نیز داشته اند وابسته به یکی از نمایندگان مجلس بوده که امیدواریم نهادهای نظارتی روزی گزارش های خود را در این زمینه در اختیار رسانه ها قرار دهند.از جمله این شرکتها می توان به شرکت"آ.ص."؛شرکت "ا.ق." و شرکت"آ" اشاره کرد که البته شرکت اخیر متعلق به داماد و وابستگان این نماینده است.
 
3-نفوذ شیوخ عرب در صنعت خودرو ایران؛اطلاعات منتشر شده در خصوص شرکت "س.ا" نشان می دهد سهام عمده این شرکت به یکی از شیوخ عرب تعلق دارد.

مشرق در آینده نزدیک جزییات نفوذ این شرکت را در صنعت خودرو کشور منتشر خواهد کرد.بیش از 70 درصد سهام این شرکت متعلق به شیخ نشین امارات و 25 درصد نیز به یک ایرانی مقیم امارات تعلق دارد.و آقای "ش.س" که تابعیت دوگانه دارد، دلال ایرانی این شرکت و مامور نفوذ در شرکت های خودور ساز ایرانی است.از طریق این فرد برای فرزندان مدیران ارشد صنعت خودرو تابعیت دیگر کشورها اخذ شده است.حجم قراردادهای این شرکت چند صد میلیارد تومان در سال است.
 
4-واگذاری های معنی دار؛در دو سال اخیر بسیاری از شرکت های زیر مجموعه خودروسازان کشور به اسم خصوصی سازی واگذار شده است.خوب است نهادهای نظارتی وارد این واگذاری ها شوند.تنها در یک مورد از این واگذاری ها شرکت وابسته به قیمتی کمتر از قیمت مورد نظر مدیر عامل شرکت واگذار شده است.جالب این است که واگذاری سهام این شرکت در تاریخ 28 اسفند صورت گرفته است.
 
5-مشارکت 49 درصدی برای راه اندازی یک شرکت جدید؛در حالی که در منطقه آذری نشین کشور ،ایران خودر تبریز قرار دارد چرا و به چه علت خودرو سازی دیگری احداث می شود.این سوالی است که تاکنون کسی به آن پاسخ نداده است.جالب است که ایران خودرو در این شرکت در سه سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اما از آورده آقای "ن" که ارتباطات گسترده ای با مدیران ارشد دولت قبل داشته خبری در دست نیست.
 
سوال آخر مشرق؛آیا مدیران ارشد خودرو سازی کشور حاضرند دارایی های خود را که در سالیان اخیر اندوخته اند نه به مردم که به اطلاع مدیران ارشد وازرت صنایع برسانند.اسنادی که مشرق در اختیار دارد نشان می دهد تنها ارزش چهار مورد از املاک یکی از این مدیران بیش از صد میلیارد تومان است.
 
این داستان متاسفانه ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    درود بر مشرق متاسفانه..... در كشور روز به روز بيشتر مي شود و نهادهاي نظارتي بخاطر خط قرمز هاي تعيين شده توسط دولتها نمي توانند ... بيت المال و رانت خواران را دستگير و مجازات نمايند. مبارزه با فساد و .... اراده ملي مي خواهد پيشنهاد مي شود فسادها و دزدي ها با اسناد منتشر گردد
  • عليرضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    1 : انحصار آفت توليد و پيشرفت 2 : در حالي مديران خودروسازان بزرگ صحبت از پيشرفت و توليد محصولات جديد مي كنند كه هيچ محصولي داراي طراحي جديد نيست و تنها داراي تغييرات ظاهري بر روي پلاتفرم هاي قبلي است : 1- پژو پارس تغير يافته 405 2- رانا تغيير يافته 206 اس دي 3 - دنا و سورن تغيير يافته سمند. نكته شگفت انگيز اينكه اين مسئولان خودروهايي مانند رانا و دنا را به عنوان خودروهاي ملي شماره 3 و 4 معرفي ميكنند در حاليكه در هيچ كشوري حتي توليد كننده هاي رده سوم جهاني مانند مالزي و چين فيس ليفت خودرو را به عنوان محصول جديد معرفي نميكنند. متاسفانه در سايه انحصار خودرو سازان ايراني در حال درجا زدن هستند بطوريكه توليد پرايد از سال 72 همچنان ادامه دارد و مسئولان آمار توليد پرايد را با افتخار جزو توليدات چند ميليوني خودرو در ايران ميدانند در حاليكه پرايد در استاندارد جهاني امروز حتي در مقايسه با محصولات چيني خودرو محسوب نميشود.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    پس این آقای .....چرا از اینا چیزی نگفت و حالا که رفته شما در مورد اینها صحبت می کنید
  • حسین ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ایتالیا جزو پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا از لحاظ تکنولوژی هست و پیچیده‌ترین صنایع از صنایع فضایی گرفته تا صنایع خودرو،پزشکی‌،انرژی نظامی و ..... ولی‌ وقتی‌ وارد این کشور میشی‌ میبینی‌ با اینکه انقدر پیشرفته هستند چه وضعیت نابسامانی دارن و مناطق زیادی دارن که سطح زندگی‌ مردمشون از یک کشور اروپای شرقی‌ مثل لهستان پایینتره،دلیلش فساد اقتصادی و قدرت زیاد مافیا و دزدی هست که این وضعیتو درست کرده حالا داستان صنایع خودروی ما هم همینه،این همه امکانات،پول و متخصص و حمایت‌های گسترده سیاسی و اقتصادی از این صنایع شد و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در اختیارشون قرار گرفت ولی‌ همه میبینیم چه وضع نابسامانی دارند و هنوز نمی‌تونن استقلال تکنولوژیک داشته باشن و کیفیت وحشتناک در کارهاشون دیده می‌شه. دلیلش مگه غیر از کم کاری و حیف میل بیت‌المال و چه بسا مسائل غیر قانونی‌ پشت پرده میتونه باشه؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    بمیری که نظر من رو منتشر نکردی. حداقل برو بررسی کن یه گزارش خوب در بیار
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آقا سلمان چه حرف بیخود میزنی !؟ یعنی دولت های قبل از آقای احمدی نژاد هیچ فساد و رانتی توشون نبوده !؟ فساد اداری باید از ریشه نابود بشه !
  • sajjad ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    اشتباهی منفی دادم حلالم کنید
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    و یه چیز دیگه آقا سلمان !!! مشرق همون زمان آقای احمدی نژاد هم کلی تاخت بهش منتها شما نخوندی !!!! اما یه سوال ازت دارم: دولت های زمان قبل از احمدی نژاد ، کسی انتقاد میکرد ؟! اصلا تو اون فضای بسته رسانه ای کسی جرات انتقاد داشت و افشاگری داشت !؟؟!؟ یکم انصاف بد نیست بخدا !!!!!!
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    من که از خودروسازها نمیگذرم ! پارسال یه پ...ید گرفتم هر روز یه جاش خراب میشه ! آقا نخواستیم ! یه ژیان یا رنو بدید ولی باکیفیت !!! یادش بخیر پیکان! سالاری بود واسه خودش !!!!
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    این بنده خدا" ش .ص "خوب این چند مدت رو تاخته . البته ارتباطات خوبی با .....هم داره. "ش"مگه اماراتیه؟ ایرانیه مقیم دبی هست. از شرکت های "ک" و گروه "ع"و ارتباط آن با برخی مدیران هم بنویسید .
  • ALI ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    یعنی ما خودروسازیمون از مالزی و چین بهتره اونوقت پروتون، ام وی ام و جیلی 100 میلیونی وارد می کنیم!!!!!!
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    خواهش می کنم درباره نفوذ جریان انحرافی در صنعت خودرو بنویسید.بنویسید چگونه خواهر زاده آقای "ب" در ایران خودرو در حالی که 28 سال بیشتر نداشت پست مدیریتی گرفت.بنویسید خودروهای لوکس نصیب چه گروهایی شده است.راستی اگه تونستید یه سری به خونه های آقایون بزنید ببینید چه ماشین هایی توشه
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آفرین مشرق وظیفه اصلی رسانه همینه!! با اینهمه فساد و رانت و... و ضعف نظارتها این رسانه حق طلبه که باید فریاد بزنه! فقط حواستو بده سرتو زیر آب نکنند
  • vahid ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آخ ننه ! .......................... ...... بعد از ۳۰ سال افسوس پیکان را بخوریم ...................
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    وقتی یک مدیر 100میلیارد تومن ملک داره و تمام کارگرهای واحد تولیدش بدون حقوق هستن.......بعد می گن چرا صنعت خودرو ایران بهینه نیست!!!!!!!.....
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    حتی قوانین در خود ایران و سیاست های پنجم توسعه هم تولید یک خودرو رو بیش از 5 سال ممنوع کرده اینها 2 ساله از برنامه پنجم توسعه خود ایران هم عقب افتادن.......
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ممنون
  • اصغر ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق اميدوارم كه حتي پس از بركناري آقايون موضوع را رها ننمائي چون برخی از اين آقايان ظلم بسياري به كشور و صنعت خودرو سازي و كارگزان زحمتكش ...... نمودند كه انشالله به سزاي اعمالشان در همين دنيا برسند كه درس عبرتي براي مابقي گردد .
  • بنده خدا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    اولا: مشرق چرا اسم‌ها رو مخفف مي‌گذاري. اسم كامل بنويس بزار مردم بشناسن. اين طوري معرفي كردن يعني چي؟ دوما: چرا دستگاه‌هاي نظارتي اقدامي نمي‌كنن؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ حتما يه دليلي داره ديگه.... يارو تو كره و ژاپن 10 دلار اختلاس مي‌كنه، يا خودش استعفا مي‌ده يا بركنارش مي‌كنن... اينجا ميليارد ميليارد مي‌برن، انگار كه شبه و هيچ كس هم نديده....
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آفرین حتما پیگیری کنید . خیلی زور داره که ما برتری صنعتی بر این شیخکها داریم منتها اونها تو فناوری و درآمد شریکمون بشن .
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    درود بر مشرق
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ما رکورد زدیم!!!!!!!!!!!!!
  • sia ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    شرکتهایی که آقای "ح" خریداری کرده هم خوبه مشخص شوند و فروش تیم فوتبال "م . "پ" و شرکت "ب.ش "از کارهای خاص این عزیزان است که جای کار دارند
  • مهندس مکانیک ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    می دونید اینها باید خیلی وقت پیش افشا می شدند.. بیش از ....سال است که مدیران و صاحبان شرکت های خودرو ....... می کنند ...الان وقت عمل است باید تک تکشان جواب پس بدهند...اینها باعث شدند صنعت خودروسازی ما با بیش از 30 سال سابقه در مقایسه با کشوری همچون کره جنوبی که از ما کمتر سابقه دارند چقدر فاصله بگیریم. مشرق لطفا چاپ کن دلم خیلی پره!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق حواست باشه اينها ..........
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    دست رو دلم نذارید که خونه
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    با این خبر ها ارزش سهام خودرویی ها میاد پایین. کارکنان این کارخونه ها بدبخت شدن. البته مشکل از خودشونه که در این ......دارن کار می کنن. روسفید ترین کارخانه ی خودرو سازی مملکتمون تراکتورسازیه. حیف که این غول های خودروسازی نذاشتن طرح خودرویی که داشتن تراکتوری ها اجرا کنند. تولید خودرو به ارزش 2 میلیون ت. یعنی اگه اجازه می دادن سایپا و ایران خودرو به ........ این نشون میده که ..... به فکر مردم نیستن به فکر جیب خودشونن
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    هههههههههههههههههههههههه من پیکان دارم،انژکتوری!!!! دلت بسوزه!!!!!
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    کره جنوبی مالزی چین ترکیه همه بعد از ما شروع کردن چین 10 ساله الان آنها کجا هستن ما کجایم ایران خودرو و سایپا به مونتاژ محصولات اینها در ایران افتخار می کنن بعد هم میرن با قطعات درجه 3 هندی و چینی خودرو مثلا ملی میسازن جالبه بدونید افغانستان هم قراره خودروسازی رو ایجاد کنه با توجه به مواد معدنی زیادی که داره خواهید دید چه طوری این کشور هم از ما جلو خواهد زد عاقب اقتصاد مافیایی با رانت دولتی تعرفه و یک عده خاص یک شبه میلیاردر شدن یعنی به جای کیفیت علم و پتنت محوری مونتاژ محور با هدف سود عده ای خاص هست....بهتر از این نیست
  • هدایتی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    برادر مشرق! سال 86 کجا بودید؟ زمانیکه اولین قربانی دولت کریمه، یعنی آقای مفیدی رییس سازمان گسترش، توسط جریان انحرافی و به دلیل مقابله با فساد در خودروسازی عزل شد، البته موضوع به این عزل نیز ختم نشد و در ادامه، بازرس ویژه ...نیز به دلیل گزارش تخلف و سوء استفاده همان آقایان، طی چند سال در محاکم کارکنان دولت تردد داشت، این گزارش شما در مقابل گزارش سازمان گسترش فاقد ارزش اطلاعاتی است!
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    جز .......... این افرد کار دیگری نمیشود کرد.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ایوال مشرق به کارت ادامه بده نترس از چیزی ...
  • ايراني ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آقايان ما كارگران ايران خودرو خودمون نمي دونستيم امروز ركورد زديم و پادش بهمون دادند . (البته بايد گفت خالي كردن ..... و در نتيجه به چالش كشيدن مدير عامل جديد.!!!!!!!)
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مدير عامل شركت .......................فاميلهاشو(پسر وخواهر زاده وخوده خواهرش هم شركت داره) آورده پست ومقام داده بود ..................... خودش هم در بهترين جاهاي تهران املاكي بهم زده؟! كيه كه بررسي كنه فقط بسنده ميشه به گرفتن پست هاشون!! فاتحه
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق نمردی از بس از حروف الفبا استفاده کردی ؟این حروف سر پل صراط یقه ات را می گیرند . .........................
  • محسن ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    چی از جون این ایران خودرو میخواهی
  • سید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ممنون از مشرق بابت این افشاگری ها. اینه اصولگرایی. مشرق همیشه تابع این بیان باش. «حق رو بگو حتی اگه به ضررت باشد». از مصلحت اندیشی هم پرهیز کن. ممنون.
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    خودروسازها=نه ترکیه نه مالزی نه چین نه کره هیچ کدام 8 سال جنگ نداشتن هیچ کدام با امریکا و غرب در جنگ نیستن هیچ کدام تحریم بانک مرکزی و نفت نیستن
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    برای همین هست که توی دنیا خودرو با کیفیت بالا وفیمت پایین دردسترس مردم هست...اما اینجا.....
  • هرمز ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    یکی از ضروری ترین اقداماتی که مردم از آقای روحانی انتظار دارند نجات خودروسازی کشور از ...... است . رئیس جمهور وظیفه دارد این وضع را بطور ریشه ای درست کند
  • نخبه ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    خودروساز نامیدن ایران خودرو و سایپا یه توهین بزرگ به شرکت های صاحب دانش خودروسازی در جهان هست.. جالبه توی فرانسه انگلیس و اروپا خود همین آقایون اعتراف می کنن ما در اصل خط تولید و مونتاژ محصولات رنو پژو پیکان و ...فرانسه و انگیس در ایران هستیم...جالبه الآن هم دارن میشن خطوط تولید و مونتاژ محصولات چینی هندی و ترکیه ای رو علم می کنن به بهانه دور زدن تحریم!!!! چقدر سر همین مسائله مجبور شدیم به..... انگیس و دول اروپایی باج .... بدیم تا صنعت خودرو ایران نخوابه..چند سال؟ خودروساز کمپانی هست که کلی واحد تحقیق و توسعه و نخبه صاحب لایسنس های تکنولوژی باشه و پتنت محصول و پلتفرم در جهان به اسم خودش ثبت شده باشه این حضرات کدوم پلتفرم و پننت کدوم قطعات رو دارن؟؟ هیچ کدام.. تمام لایسنس ها رو می خرن تمام پتنن ها وارداتی هست تمام پلتفرم ها صاحب امتیازش خارجی هست همه خطوط تولید وارداتی هست و همه مونتاژ برای هر خودرویی که تولید میشه کلی سود به شرکت خارجی می دن ما در عرض 10 سال از موشک بالستیک سوخت مایع 500 کیلومتری اسکاد رسیدیم به سجیل و ماهواره بر سوخت مایع و جامد ولی خودروسازی ما 40 سال پیکان مونتاژ می کنه هنوز برای مونتاژ پیکان وانت باید قطعات حساسش رو وارد کنه و 20 ساله پرایدی که در کره 15 ساله تولیدش منسوخ شده داره مونتاژ می کنه بعد هم با تحریم و عدم واردات در مونتاژ آن دچار مشکل میشه! جواب این سوال کاملا روشنه..سود ......ر مونتاژ به دلیل رانت انحصار و تعرفه.. وقتی می گن ....!! به جای بزرگ کردن بی دلیل خطوط مونتاژ بخش های تحقیق و توسعه رو بزرگ کنید روی الکترونیک و میکرومکاترونیک خودرو کار کنین این آقایون می کن نه!! برو گم شو!! بچه نخبه عوضی!!!...سود ما در مونتاژه پس خطوط مونتاژ رو بزرگتر می کنیم....... یک دفعه میشن بزرگترین شرکت مونتاژ کار ایران با هزاران کارگر ورشکسته.....
  • سعید ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    24 سال از جنگ گذشته شما تا کی می خواهید جنگ رو بهانه کنید؟ نیم قرن می دونی یعنی چی؟؟ کدوم کشور 25سال رانت سوخت ارزان و تعرفه 100 درصدی در اختیار خودروسازهاش گذاشت؟ جواب بده کدوم کشور؟؟ ژاپن شکست خورده جنگ جهانی دوم با بمب های اتمی هست ژاپن صد برابر ما از جنگ بیشتر نابود شد چرا به سرعت خودشو بازسازی کرد و الآن شده قطب صنعت آسیا؟؟ همین چین که 10 ساله از سال 2000 وارد صنعت خودرو شده توسط امریکا تحریم بود چطور موفق شد با تولید و توجه به علم و نفوذ کالاهاش در اروپا تحریم امریکا رو بشکنه؟؟ محض اطلاع شما همین ترکیه 3 بار ارتش در آن کشور کودتا کرده تا همین سال 2000 ترکیه درگیر جنگ داخلی و مشکل تجزیه طلبی کردها و پ ک ک بود چطور اینها در عرض 10 سال از تورم 200 درصدی و جنگ داخلی تونستن آنهم بدون نفت و گاز و انرژی و مواد اولیه ارزان به اینجا برسن؟؟ خیر جناب مشکل جای دیگریست مشکل دقیقا کسایی هستن که خودشون می دونن با بیت المال مردم مسلمان چه کردند.....
  • نصیر ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    آقایون خودروساز؟...امروز پراید و سمند یورو دو و یورو سه شما رو حتی عراق و افغانستان هم برگشت زده تا چند سال دیگه می تونید این جوری ادامه بدید؟؟..تا کی با جان مردم .........
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    از ایران خودرو تبریز چه خبر؟
  • ANK ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    اولین گام در مبارزه با رانت خواری ایه که بجای الف پ و نمدونم این شر و ورا اسم طرف و با نام خانوادگیشو شرکتس مثل آدم ببرین
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    با اين تهمت ها جواب خدا رو چه جورى مى تونيد بدهيد چرا نظراتم را نمى زنيد به نفعتون نيست
  • ناشناس ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مطمئن باشید با عوض شدن مدیران عامل خودرو سازها که از ایران خودرو شروع شده وضعیت بهتر میشه
  • میترا ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    همه ی حرفها درست ! گیریم که مردم عادی ار این زدو بندها و .......... بیخبر بودند ! نقش سازمانهای نظارتی و بیدار قانونی کجای این معادله قرار میگیره ؟ خواهشا حذف نکن مشرق 1
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    ميشه فايده اين اطلاعاتي كه ناقص منتشر مي كنيد رو هم اعلام كنيد ؟به درد كجا مي خورد ؟ تيم مورد نظر در.... مشكلات جدي داشته اند كه فقط با يك رسانه آزاد و اطلاع رساني جدي و غير حرف اختصاري مشخص مي شود و شايد رفع شود ؟در همين..... توصيه بازي و رانتخواري بيداد مي كند و راز عدم موفقيت ها همين بازي هاست بنگريد :1- با فشار .....ر مدير عامل فشار آوردند كه اقاي دكتر "ت" را به قايم مقامي معاونت فروش برگزيند كه همين كار را هم كردند . اين اقاي دكتر ( دكتر دامپزشك) قبلا هم در فروش حضور داشته ولي بعلت تخلفات با فشار سازمان بازرسي بركنار شد . ولي اين دوره با فشار به نقطه ضعف دوستان نماينده قايم مقام شدند . ولي بعد از يه مدت به دلايل نامعلوم به بهانه مرخصي عازم كانادا شدند چون شهروند آنها هم هستند !!!! 2-.......... 3- برادر اقاي چند هزار ميلياردي ....... كه الان ..... كه مدرك ديپلم دارد و شغل شان راننده مدير وقت صادرات بوده است به فروش منتقل و با سفارشات غير معمول به كارگرفته شد ولي كجا به جاي يك فوق ليسانس شريف !!!!!!! و جالبتر اينكه اين اقاي عنايت شده به دليل عدم حضور در محل كار بارها به كميته انضباطي كشيده شد ولي سربلند بيرون آمد !!!!!! 4- به كار گرفتن افراد ديگر با همين شغل ها و سوابق مشابه بالا در سمت هاي معاونت فروش بدون ...... 5-يكي پيدا شود كه تعداد فروش خودرو به شركت ..... بررسي كند و با تعداد فروش به شبكه نمايندگي ها و يا مردم مقايسه كند تا ببيند كه خودروها .......است !!! بماند در ماجراهاي تبلت و سكه و .........كه در ....
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق جان خداپدرت را بیامرزه این شرکتها همه اش می نالند که زیان می بینند آنوقت چگونه است که ن......... بعد از دو سه سال ملک های بهترین نقاط شهر را می خرند ............ دلمان خوش است خودرو اقساطی خریده ایم
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    با پول نفت این مردم فربه شدید آنوقت طلبکار هم هستید لابد می خواهید هیجکس هیچ نگوید .............
  • حسن ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام دوستان ١- چين هيچ موقع تحريم نبوده بخصوص صنعت خودرو آن ٢- تعرفه واردات خودرو در چين و ژاپن و كره ١٠٠ درصد است٣- تضعيف صنعت داخلي حتي نوع مونتاژي آن به نفع چه كسي است بياييد عاقلانه فكر كنيم ما اين مسير را يكبار در صنعت نسيجي رفتيم ٥- اهميت صنعت خودرو را آمريكائيها فهميدند و تحريم كردند ولي مسئولين داخلي نفهميدند و متأسفانه بعضي اصحاب رسانه هم ابزار شدند
  • سلمان ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    کدوم سلمان؟
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    کاش در مورد بنزینهای بی کیفیت هم یه گزارش میذاشتید ! ظاهرا یکی از علل انفجار ماشینهایی که تصادف میکنن اینه که این بنزینها خیلی زود تبخیر میشن و خب بنزین بخارش قابل اشتعالتره تا خودش و با یه جرقه کوچیک منفجر میشه ...
  • بهرام ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    مشرق جان از شرکت های تحت پوشش گروه صنعتی ایران خودرو شروع کن، "الف"، "س" و ... در این شرکتها باند بازی بیداد می کنه...
  • شاغل خودور ساز ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    بروید ببینید چه زنگی به هم زده اند خدا ازبرخی ها نگذرد که بسیار ی از شرکت های زیر نظر را بیچاره و گارگران را بیکار کردند مانند شرکت" ش" و... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    تا وقتي خودرو سازان براي يك عده دولتي غير به منزله ماشين چاپ اسكناس هستند همين آش و همين كاسه هست
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    آفرین منم می خواستم همون مطالب پاراگراف اولتون رو بنویسم ولی حوصله نداشتم ! :دی خدا خیرتون بده !
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    حالا این دنیا خوردین یک لیوان آب هم روش! ببینم این پارتی هاتون اون ور هم به دادتون میرسن؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام گویا نظر آقای سلمان برداشته شده. البته به دلیل توهین و تهمتی که شده بود به نظرم درست بود کار مشرق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس