گفت: از مهم‌ترين سياست و راهبردهاي دشمن در جنگ نرم؛ نفوذ در مسئولان، جذب و مهاجر‌سازي نخبگان، جلوگيري از آرامش در کشور، نفوذ در جريان‌هاي خبري و هنري، حمايت و جريان‌سازي از طريق گروه‌هاي ديني و ايجاد پايگاه‌هاي رسانه‌اي براي جذب ايرانيان داخل و خارج است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سيدمسعود جزايري در نخستين همايش سراسري حماسه‌سازان بسيج استان سمنان در جنگ نرم که در دانشگاه علوم پزشکي سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در جريان فتنه، دشمن برنامه درازمدتي را در کشور در پيش گرفت و تهاجم فرهنگي در ابعاد مختلف با عمق، وسعت و گستردگي فراوان، سال‌هاي زيادي در کشور جاري بوده است.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب از سال‌هاي قبل تذکراتي به اشکال گوناگون دادند و تهاجم به ريشه‌هاي انقلاب را يادآور شدند ولي کارگزاران و دستگاه‌هاي مربوطه حداقل کارهاي لازم را انجام ندادند.
وي گفت: شناخت ابعاد جنگ نرم يک ضرورت جدي، به ويژه براي کشوري سياسي مثل جمهوري اسلامي ايران است.
جزايري به فتنه اخير اشاره کرد و گفت: کودتايي که تقريبا تمام اجزاي آن برنامه‌ريزي شده و شکل گرفته بود نهايتا با حضور مردم در صحنه و فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب خنثي شد.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: بايد بپذيريم که جنگ ادامه دارد و بايد اين موضوع را خوب بشناسيم.
جزايري تصريح کرد: بين رژيم‌هاي سلطه و انقلاب اسلامي تضاد وجود دارد و هر زمان که قدرت‌هاي حاکم و رژيم‌هاي سلطه رو به ضعف بروند و در اثر اقتدار جمهوري اسلامي به نابودي کامل برسند، پيروز مي‌شويم.
وي تاکيد کرد: در اين 30 سال حوادث و اتفاقاتي در کشور شامل جنگ‌هاي سخت، نيمه‌سخت و نرم رخ داده است که به اعتراف خود رژيم‌هاي حاکم، ابرقدرت‌ها در اين جنگ‌ها در برابر يک واحد سياسي به نام جمهوري اسلامي متوقف شدند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: با توجه به اينکه مدت قابل توجهي است که از اين واقعه مي‌گذرد اما هنوز افرادي هستند که دل در گرو قدرت‌هاي خارجي دارند.
جزايري خاطرنشان کرد: با وجود تمام تلاش‌هايي که شده گاهي انسان با يک ترديد جدي براي جذب يک عنصر سياسي مواجه مي‌شود چرا که گاهي مصاديقي مي‌بيند که تعجب‌آور است.
وي اظهار داشت: آنچه که رهبر معظم انقلاب در مورد جذب حداکثري فرمودند مربوط به توده مردم، دانشگاهيان و نخبگان است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: همان گونه که اگر کشوري با جنگ سخت مواجه شد بايد آثار آن را بشناسد در جنگ نرم اين مسئله بيشتر نمود دارد.
جزايري افزود: آن طوري که بايد، جنگ نرم مورد شناخت جامعه قرار نگرفته و بايد براي شناساندن آن به آحاد جامعه تلاش بيشتري کنيم.
وي اضافه کرد: جنگ نرم يک موضوع کاملا نو شونده است و براي مواجهه با آن بايد بتوانيم نو شوندگي داشته باشيم و ابعاد آن را درک کنيم.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: همه در قبال شناخت و برخورد با جنگ نرم مسئوليت دارند تا بتوانيم اين دوره گذار را با سلامت طي کنيم و در آينده گام‌هاي استوار براي نيل به هدف‌هايمان برداريم.
جزايري بيان کرد: دانشجويان بايد مطالعه‌گري و مطالبه‌گري در جنگ نرم را به عنوان يک اصل در نظر داشته باشند.
وي تصريح کرد: آمريکا يک‌هزار و 700 اتاق فکر دارد که بخش مهم و عمده‌اي از آن مربوط به ايران است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: آمريکا معتقد است که ايران يک بازيگر متفاوت است و بايد با او به صورت هوشمند و متناسب برخورد شود و ترفندهاي متداول براي ايران کارساز نيست و بايد راه‌هاي جديدي را براي مقابله با آن پيدا کند.
جزايري تاکيد کرد: آمريکا مي‌گويد اگر نمي‌توانيم ايران را نابود کنيم بايد او را در قفس قرار دهيم و عقبه استراتژيک ايران را مورد تهديد قرار دهيم.
وي خاطرنشان کرد: از مهم‌ترين سياست و راهبردهاي دشمن در جنگ نرم؛ نفوذ در مسئولان، جذب و مهاجر‌سازي نخبگان، جلوگيري از آرامش در کشور، نفوذ در جريان‌هاي خبري و هنري، حمايت و جريان‌سازي از طريق گروه‌هاي ديني و ايجاد پايگاه‌هاي رسانه‌اي براي جذب ايرانيان داخل و خارج است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: تضعيف ولايت فقيه اصلي‌ترين پديده‌اي است که در 30 سال انقلاب با آن مواجه بوديم.
جزايري اظهار داشت: اصلي‌ترين اهداف دشمن در جنگ نرم در مقابله با ايران شامل تغيير باور، افکار، رفتار و ساختارها است.
وي افزود: از مهم‌ترين راه‌هاي مقابله با جنگ نرم؛ ايجاد احاطه ذهني و تسلط بر کارزار در نبرد با دشمن، غفلت‌زدايي از مديريت فرهنگي کشور، معارضه شايسته با تهاجم فرهنگي غرب، بهره گرفتن از تمام افراد مستعد کشور، تمسک به فرهنگ خودي، ايجاد بصيرت، توکل و حسن ظن به خداوند است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در بسيج اين ظرفيت وجود دارد که در قالب اتاق فکر مطالبه‌گري را مطرح کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس