سرویس فرهنگی مشرق - یکی از روزنامه های عامه پسند "گرانی قیمت بلیت های کنسرت در ایران" را سوژه اصلی گزارش خود قرار داد و به علل مختلفی که بر بالا بودن بهای یک کنسرت دو ساعته تاثیر می گذارند پرداخت.
در این گزارش که مصاحبه ای بود با یک برگزار کننده کنسرت در تهران، خبرنگار قصد داشت بالا بودن قیمت ها را توجیه کند. شاید برای مخاطبان مشرق هم جالب باشد که بدانند یک کنسرت برای افرادی که اقدام به برگزاری آن می کنند چقد هزینه دارد.
* قیمت اجاره یک سالن (مثلا برج میلاد) برای هر دو سانس 42 میلیون تومان
* هزینه اماکن برای دو سانس 8 میلیون تومان
* قیمت خواننده به طور میانگین بین 30 الی 43 میلیون تومان
اگر مبنا را بر اعتماد بگذاریم و قیمت های اعلام شده از طرف آقای "کنسرت چاق کن" را باور کنیم، احتمالا باید دلمان برایش بسوزد. اما کافیست میانگین هزینه بلیت در هر دو سانس را ضربدر تعداد صندلی های برج میلاد بکنیم تا مشخص شود این شغل خدا پسندانه آنقدرها هم مهجور و پر ضرر نیست.
معمولا کمترین قیمت بلیت های برج میلاد 30 هزار تومان و بیشترین قیمت آن در حدود 100 هزار تومان است. اگر قیمت میانگین را روی 50 هزار تومان بگذاریم، با احتساب تعداد صندلی های برج میلاد (1800 نفر) به مبلغی حدود 90 میلیون تومان خواهیم رسید. که البته این مبلغ تنها برای یک سانس بوده و بعد از دو سانس برگزاری یک کنسرت مبلغی معادل 180 میلیون تومان در جیب برگزار کننده محترم خواهد رفت!
حالا این مبلغ را از هزینه های برگزاری کم می کنیم و متوجه می شویم که برگزار کنندگان کنسرت تنها برای یک شب، حداقل 90 میلیون تومان درآمد دارند.
راستی یادمان رفت هزینه های رپرتاژ این زحمتکشان را در روزنامه عامه پسند صبح ایران محاسبه کینم. قیمت رپرتاژ تمام صفحه ای یک روزنامه برای میلیاردرهای شبانه را نمی دانیم. شرمنده!
کد خبر 222510
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
- ۰ نظر
- چاپ

در این گزارش خبرنگار قصد داشت بالا بودن قیمت بلیت های کنسرت را توجیه کند. شاید برای مخاطبان مشرق هم جالب باشد که بدانند یک کنسرت برای افرادی که اقدام به برگزاری آن می کنند چقد هزینه دارد.