کد خبر 198530
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: افراد مستعد به آلرژی، در صبح اول وقت و غروب کمتر در محیط باز تردد کنند چرا که تراکم گرده گیاهان در این مواقع بیشتر است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مریم محلوجی‌راد اظهار داشت: آلرژن‌ها به دو دسته آلرژن‌های محیط باز و محیط بسته تقسیم‌ می‌شوند و آلرژی بهاری در مواجهه با آلرژن‌های محیط باز به وجود می‌آید.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: آلرژی در واقع پرکاری سیستم ایمنی است که افراد مستعد ژنتیکی در مواجهه با عوامل آلرژی زای موجود در محیط، با افزایش راه های هوایی به آن پاسخ می دهند.

محلوجی‌راد سردسته آلرژن‌ها‌ی محیط باز را گیاهان دانست و گفت: گیاهان در فصول مختلف گرده‌افشانی می‌کنند و درختان فقط در فصل بهارگرده‌افشانی می‌کنند.

محلوجی‌راد افزود: معمولاً علائم آلرژی از زمان گرده‌افشانی درختان در اسفند آغاز می ‌شود و با پایان فصل بهار به اتمام می‌رسد.

این فوق تخصص آلرژی افزود: عطسه‌، آبریزش بینی، خارش بینی، حلق، چشم ها و انسداد بینی از علائم ابتلا به آلرژی است.

محلوجی راد به افراد مستعد به آلرژی توصیه کرد: به خاطر تراکم گرده گیاهان در صبح اول وقت و غروب در محیط باز کمتر تردد کنند.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی مصرف آمپول‌هایی را که به عنوان آمپول حساسیت تزریق می‌شود جایز ندانست و گفت: این آمپول‌ها حاوی کورتون هستند که مصرف آن ها عوارض بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت و این فقط در موارد ضروری با تجویز پزشک باید انجام شود.

محلوجی راد استفاده از داروهای موضعی داخل بینی یا خوراکی را در کنترل علائم آلرژی مفید دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس