به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، اعلام اسامی فیلمهای راه یافته به جشنواره فجر در روزهای گذشته موجی از ابهام و سوال را در اذهان پیگیران سینمای روز ایران به وجود آورد.
حذف چند فیلم خاص که سازندگان آنها در فیلمهای قبلیشان نشان داده بودند که سینما را میشناسند و در عین حال متعهد و آرمانگرایانه فیلم میسازند اتفاق عجیب امسال بود. یکی از مهمترین این فیلمها «ترنج در ترنج» ساخته مجتبی راعی بود. فیلمی که اخبار تولید و پیشزمینههای ساخت آن انتظار برای تماشای فیلم را افزون کرده بود.
بعد از چندین بار تماس موفق شدیم با «مجتبی راعی»کارگردان باسابقه سینمای ایران گفتگو کنیم.
واکنش خاص راعی به حذف فیلمش از جشنواره جالب توجه است:"حذف ترنج در ترنج از جشنواره نشان میدهد که جشنواره واقعا تخصصی شده است." کنایهای آشکار به سیاستهایی که منجر به حذف فیلم او از جشنواره شده است.
راعی در سرتاسر گفتگو فقط واژه «تخصصی» را تکرار میکند. او به تناوب میگوید: "این بار متخصصان فیلمهای جشنواره را با تخصص انتخاب کردهاند و در جشنواره تخصصی فجر جایی برای ما نیست."
راعی حرف دیگری جز اینکه جشنواره امسال خیلی تخصصی شده است نداردو مدام این ترجیعبند تلخ را تکرار میکند.
واکنش راعی آشکارا کنایهای است به مسئولین جشنواره، هر چند تمایلی ندارد که صراحتا در مورد این اتفاق صحبت کند. کنایهای که واضحتر از هر حرف صریح دیگری است.
حذف چند فیلم خاص که سازندگان آنها در فیلمهای قبلیشان نشان داده بودند که سینما را میشناسند و در عین حال متعهد و آرمانگرایانه فیلم میسازند اتفاق عجیب امسال بود. یکی از مهمترین این فیلمها «ترنج در ترنج» ساخته مجتبی راعی بود. فیلمی که اخبار تولید و پیشزمینههای ساخت آن انتظار برای تماشای فیلم را افزون کرده بود.
بعد از چندین بار تماس موفق شدیم با «مجتبی راعی»کارگردان باسابقه سینمای ایران گفتگو کنیم.
واکنش خاص راعی به حذف فیلمش از جشنواره جالب توجه است:"حذف ترنج در ترنج از جشنواره نشان میدهد که جشنواره واقعا تخصصی شده است." کنایهای آشکار به سیاستهایی که منجر به حذف فیلم او از جشنواره شده است.
راعی در سرتاسر گفتگو فقط واژه «تخصصی» را تکرار میکند. او به تناوب میگوید: "این بار متخصصان فیلمهای جشنواره را با تخصص انتخاب کردهاند و در جشنواره تخصصی فجر جایی برای ما نیست."
راعی حرف دیگری جز اینکه جشنواره امسال خیلی تخصصی شده است نداردو مدام این ترجیعبند تلخ را تکرار میکند.
واکنش راعی آشکارا کنایهای است به مسئولین جشنواره، هر چند تمایلی ندارد که صراحتا در مورد این اتفاق صحبت کند. کنایهای که واضحتر از هر حرف صریح دیگری است.