مرگ سالانه ۲۰۰۰۰ ایرانی در جاده‌ها / جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و برنامه علمی

وزیر بهداشت با اشاره به تلفات سالانه ناشی از تصادفات و همچنین آلودگی هوا در کشور، گفت: بحث نگهداشت جمعیت جوان و جوانی جمعیت کشور نیازمند عزم ملی و برنامه علمی است.

به گزارش مشرق، دکتر محمدرضا ظفرقندی، با بیان اینکه جوانی جمعیت، اولویت ملی است، گفت: بحث نگهداشت جمعیت جوان و جوانی جمعیت مستلزم عزمی ملی و برنامه‌ای کامل و بر اساس مبانی علمی است که ما به آن می‌گوییم «عزم ملی، برنامه علمی».

وی گفت: طبیعی است که همه دستگاه‌ها باید به این مقوله وارد شوند و وزارت بهداشت به تنهایی فقط می‌تواند یک بخش‌هایی را پیش ببرد. به عنوان مثال وزارت بهداشت می‌تواند در حوزه درمان ناباروری، جلوگیری از سقط‌های غیرقانونی و غیره کار کند.

وزیر بهداشت به کمپین ملی نه به تصادف و مرگ سالانه حدود ۲۰هزار نفر در جاده‌ها و به دلیل تصادفات اشاره کرد و گفت: اغلب کشته‌های تصادفات جوان هستند و طبیعی است در جوان‌سازی جمعیت یکی از اولویت‌ها نیز باید پیشگیری از این مرگ‌ها باشد و در کنارش اقدامات دیگر را هم انجام داد.

وی همچنین به موضوع آلودگی هوا، مرگ و میر ناشی از آن در کشور و همچنین ورود وزارت بهداشت به این موضوع اشاره کرد و افزود: سالانه ۷۰۰هزار کودک در دنیا به دلیل آلودگی هوا از بین می‌روند. بی‌تردید این سرمایه‌سوزی است.

وزیر بهداشت گفت: طبیعی است که در بحث تصادفات باید دستگاه‌هایی مانند وزارت راه و سازمان برنامه و پلیس کمک کنند. در بحث آلودگی هوا نیز همین طور و باید دستگاه‌های مختلف پای کار آیند. در مجموع جوانی جمعیت یک عزم و سازماندهی و برنامه‌ریزی ملی و علمی می‌خواهد که داریم انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سالی 400 هزار سقط جنین داریم. کجای کارید؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ↙️خودروسازها باید درکنار تولیدات عمده خود، یک تیراژی را اختصاص بدهند به تولید همان مدل خودرو اما با بدنه دوبل تقویت شده فولادی و سپرجلووعقب محکم فولادی. سپس پلیس راهنمایی و رانندگی، در سیاست تشویقی مردم به رانندگی مطمئن با سرعت مناسب،اعلام کندهر راننده ای که کارنامه ۲ساله راندنش،خوب و بی جریمه باشه میتونه اتومبیل فعلی ش را تحویل بده و آن مدل محکم بدنه وسپر نو را دریافت کنه. هزینه مابه التفاوت قیمت دو مدل هم از صندوق جریمه های دیگررانندگان پرخطر پرداخت بشه. این راهکار،۳ثمربزرگ داره:۱_فرهنگ تشویقی به رانندگی مطمئن و درعوض، تحویل بی هزینه اتومبیل محکمتر./۲_احساس ضرر و باخت رانندگان پرجریمه وخطر که بقیه رانندگان ایمن را از جیب جریمه خود،صاحب اتومبیل محکم میکنندولذا به گروه ایمن می پیوندند/۳_روی غلطک افتادن تولیدانبوه اتومبیل های محکم بدنه در خودروسازها.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سر ایران خودرو و سایپا به سلامت باد. با قدرت پیش به سوی‌ تولید داخل
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    امکان گزارش مستند تخلفات از طریق آپلود تصاویر دوربینهای ثبت وقایع رو در یک سامانه فراهم کنید، با گسترش دوربینهای ثبت وقایع، رانندگان پرخطر هم از ترس خلاف و قلدری نمیکنند.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    جاده خراب. ماشین فاقد ایمنی.
  • مهدی US ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    منافق ترین مسئلولین دنیا و خائن‌ترین افراد در ایران صنعت خودرو و صاحبان خودورسازها هستند.
  • مهدی US ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۱
    0 0
    منافق ترین مسئلولین دنیا و خائن‌ترین افراد در ایران صنعت خودرو و صاحبان خودورسازها هستند.
  • US ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۳
    0 0
    جون مردم یک ریال هم ارزش نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس