کد خبر 170702
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

متاسفانه راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، ساختار این فروشگاه ها به گونه ای است که هیچ نشانه ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی های این فروشگاه های زنجیره ای است.

مركز "سيتي سنتر" اصفهان از جمله پروژه هاي فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

پروژه سیتی سنتر در 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مركز خريد به متراژ 144235 مترمربع و داراي فروشگاه، رستوران، كافي شاپ، مجتمع سينمايي، سالن غذاخوري و يك مركز سرگرمي تفريحي مي باشد.

بنا بر اطلاعاتي كه از سوي مجموعه سيتي سنتر منتشر شده  سرمايه گذاران اين پروژه را 5 شخص حقيقي و حقوقي تشكيل داده اند كه از اين 5 سرمایه گذار، یکی ايراني و باقي سرمایه گذران عرب هستند. 
 
شركت راك به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خودرا در 19 آوریل سال 2006 آغاز كرده و جالب اينكه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راك مي باشد.
 
اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقايد مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی های ایستاده در این مرکز کرده اند.



گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" چه در رسانه ها و چه از سوی نهادهای مسئول دیده نمی شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و... تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و... در آن موج می زند.

اینجاست که زندگی غربی حتی در خصوصی ترین و جزئی ترین بخش های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی در حال پیشرفت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 296
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حامد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    26 14
    حتما غربی ها هم باید فرش ما را نخرند و فکر کنند اگر بخرند سنت خودشان را زیر پا گذاشته اند
    • تابان IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
      1 2
      مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    6 3
    اول یکم تحقیق کن بعد حرف یزن. مهندس پروژه این طرح گفته ککه این دستشویی ها تعویض خواهد شد چون با روحیه اسلامی ما تفاوت دارد!!
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    7 13
    واقعا جای تاسف دارد...
  • کارمند ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    21 8
    خودت خندت نمیگیره که به دست به آب سرپایی گیر دادی؟!؟!؟! یعنی قحطی موضع اینقد بالا گرفته؟!؟!؟!
  • بنده خدا ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    8 14
    مهمتر از تغییر فرهنگ ؛ از بین رفتن حیا و زیر پا گذاشتن شرع است که با این پروژه اتفاق می افتد!!! دولت موظف است برخورد قاطع بکند
  • فرامرز ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    21 12
    اتفاقا این دشوییهای ایستاده خیلی هم چیز خوب و راه-دستیست!!! سریع و مطمئن!!
    • NL ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      4 12
      اصلا خوب نیست بیحیایی کامل
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 3
    مطمئنی دستشویی هست؟
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 4
    اگه یک سری به این مرکز بزنید متوجه میشید چرا ؟ چون تعداد زیادی اتباع غیر ایرانی از کشورهای مختلف توی این مرکز مشغول به کارند البته به نظر منهم با این وسعت قابل توجیه نیست
  • فرشادی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    10 8
    باریکلا به اصفهان! این نوع توالتها مدتهاست که در سطح کشور ساخته میشود. حتی در برخی خانه های مایه داری تهران هم کار گذاشته میشود.من خودم برای نصب دوربین مدار بسته رفته بودم.تو یک خونه آنچنانی در شمیران تهران این نوع توالت رو دیدم.کلا 4 تا نصب بود در 2 طبقه البته خونه که نمیشه گفت..... عمارت...
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    15 4
    این دستشویی ها برای افراد سالمند و مبتلا به ارتروز و دیابت بسیار مفید و ضروری هستند و افراد جوان و معتقد خودشان استفاده نمی کنند.به گمان شما در دنیا هیچ وسوسه ای نباید برای مومنین باشد در صورتی که اگر این کار لازم بود خداوند خودش این کار را می کرد.
  • کرامتی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    17 3
    لذتی که دراین نوع قضای حاجت است در هیچ نوع دیگری نیست!!!
  • حمیدرضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    13 2
    نباید طوری میکردن که طوری بشه که مردم فکر کنن طوری شده!!!
  • ثامان ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    9 5
    چون اصفهان یک شهر توریستیست و خارجی جماعت زیاد میان اونجا!!!!!این دسشوییها برای اونا ساخته شده و ایرانیها مجاز به استفاده ازین سرویسها نیستند!!
  • حسام ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 2
    وای بر شما..........
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    5 4
    برای افراد سالمند هم میشد با جداسازی فضا این کار را انجام داد نه به شیوه کاملا غربی. (گرچه من همان را هم قبول ندارم که برای سالمندان این نوعش مفید و بدون عارضه باشد که علمی و عملی خلاف آن اثبات شده است)
  • ایرانی غیور ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    10 11
    اگر همین توریست ها در زمان اقامت در هتل از شما تقاضای شریک جنسی کردند براشون مهیا میکنید؟ اصفهان همینجوری شده نصف جهان؟
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    5 4
    اقا جون توی این مرکز خارجی زیاده ولی خدایش نمونه این مرکز از نظر مدرنی توی هیچ کجای ایران ندیدم
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 6
    اینکه چیزی نیس ! هایپرمارکت لاله تبریز رو ترکیه زده ! واویلا !!!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 2
    این که چیزی نیس ، هایپر مارکت لاله تبریز رو ترکیه زده واویلا ! یه سرچی بزن !
  • سینا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 4
    آقا حامد با این کار به فقه ما توهین شده ولی مثلا ما بنز آلمان رو میخریم ولی چون به فقه فعلی ما توهین نمیشه مساله ای نیست.
  • س ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    راه دسته ولی با فقه سازگار نیست اگه بشه یه جوری این دستشویی رو درستش کرد که سازگاز باشه خیلی خوبه
  • سین ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 4
    این به سبک زندگی مسلمانان ربط داره و با خطشه دار کردنش سبک زندگی مسلمونا زیر سواله
  • مازیار ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 2
    سلام می خواستم بگم این دسشودیها تو ایران باشه بهتر از اینه که هم وطنامون هزاران دلار بی زبون این مملکت را بیارن دبی هزینه کنند تا فقط تو این نوع دسشوئی ...دسشوئی کنند.
  • رضا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 2
    اخه ادمی که اسمت رو گذاشتی ایرانی غیور تو دنیا هزاران کار بد وجود داره تو چرا بخواهی انجامش بدی اتفاقا وجود همچین چیزی در تمامی ایران لازم است مسافری که از کشور دیگه میاد باید راحت باشه یا نه یا اصلا شما مسافرت رفتین تو کشورهای دیگه تو هتل هاشون دستشویی ایرانی هم است
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 3
    این نوع دستشوییها برای سالمندان مرد نه تنها خوب نیست بلکه باعث مشکلات اورولوژیک میشه و باعث میشه مثانه کاملا تخلیه نشه و به ایزی لایف تمایل پیدا کنه!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 0
    البته این قیاس مثل اینکه بگیم چرا توی فرودگاهها و پایانه های مسافری وبرخی امکان عمومی بزرگ توالت فرنگی وجود داره !! به هرحال با توجه به شرایط مختلف لازمه ، در این مکان هم با توجه به وسعت و افراد زیادی که رفت امد میکنند و اتباع مختلفی که هستندبه نظر ضروری میرسه متنها باید محدود و پوشیده تر باشه
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 2
    این بی حیاییه
  • سید امین ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 1
    تو مسیر تهران - قم استراحت گاه مهتاب و تو مسیر تهران - رشت استراحت گاهی که اسمش یادم نیست نصف دستشویی هاش این شکلین.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 1
    برای افراد مریض حال خوبه وگرنه طهارت صحیحی نداره البته اگه مسلمون باشید
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 2
    ببینید میتونید توی این اوضاع و احوال اقتصادی 4تا سرمایه گذار خارجی را با این حرفها فراری بدین به هرحال توی مراکز بزرگ اینچنینی باید پیش بینی همه شرایط را کرد
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 0
    دیابت !!!
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نوش جان عزيزم
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 0
    دولت اگه بفکر فرهنگه خیلی چیزها و جا های ضروری تری وجود داره
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اجركم عندالله....
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 4
    پس ایرانی غیور بفرمایید دستشویی های فرنگی را هم توی هتلها جمع کنند
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    بابا اين رو براي خارجي ها ساختن
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 3
    اگه نجس و پاکی حالیت باشه اینو نمیگی
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 1
    ببخشید شما ازته غار اومدی بیرون به هر حال اگه دنبال توریستی باید زیرساختهاشو فراهم کنی اینهم یک چیز ابتدایشه
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    تمايل بيش ازحد به فرهنگ غربي مشكل بوجود مي آورد مثلا همين همسايه ماكشور مسلمان تركيه كلا ازدستشوئيهاي فرنگي استفاده مي كنند و اكثرا مسافرهاي ايراني دچارزحمت مي شوند امادرعوض درفرودگاه پكن دستشوئي به سبك ايران ديدم اولين باربودكه درعمرم باديدن يك دستشوئي بي اندازه خوشحال ميشدم
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اتفاقا من به واسطه شغلم همه هایپرمارکتهای ایران در تهران وشیراز و تبریز و از نزدیک دیدم هایپرمارکت اصفهان بزرگترین وشیک ترین توی ایرانه
  • سید مصطفی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 0
    تو بیجا کردی که سرمايه گذاران اين پروژه را 5 شخص حقيقي و حقوقي تشكيل داده اند كه از اين 5 سرمایه گذار، یکی ايراني و باقي سرمایه گذران عرب هستند. اصلا اول برو اطلاعات بدست بیار و بعد حرف مفت بزن. سرمایه گذاران 3 نفرند یکی ایرانی یکی سوئدی یکی عرب و نکته دوم اینکه حالا اگه تو تهران ساخته بودند هورا میکشیدید چون این یکی پروژه تو اصفهان اجرایی شده همه جاتون سوخته؟ میخواستید به سرنوشت سالن اجلاس دچار بشه که حتی فونداسیونش هم در اصفهان ریختند و بعد بالابی گری عده ای منفعت طلب طرح به تهران منتقل شد؟ بعدشم مگه تو فرودگاه امام خمینی از این دستشویی های ایستاده نیست؟ گیر دادی بیخود!!!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 1
    وای برکی برمشرق یا اونایی که توالت ساختن !
  • فرهاد ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 2
    عجب جوابی دادی ؟ آدم ناحسابی ، ایستاد آدم سنگ کلیه می گیرد و چون تخلیه کامل ممکن نیست احتمال بیماری عفونی و سرایت آن اجتناب ناپذیر است .
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    راست میگه . بیاید برای چند دقیقه هم که شده مثل حیوانات باشیم . البته دور از جون سگ که پایش رو بالا می گیره تا ترشه نشه
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 1
    احتمالا طهارت واسه شما معنی نداره
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    دقیقا منهم موافقم
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 2
    بدون شک این مدل دستشویی ایراد شرعی داره
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 0
    نحوه استعمالشو بگو؟
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 0
    پس لطفا یه سری هم به بخش توالت ایستاده! مجتمع تفریحی اقامتی مهتاب در کیلومتر 20 قم تهران بزنید!!!
  • مبارز ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شما ظاهرا فرقي بين سنگ توالت و فرش قائل نيستي ؟
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نظر نویسنده مقاله کاملا صحیح است ولی کو گوش شنوا ایا مسولین فرهنگی کشور ذره ای به پیام اصلی این مقاله توجه دارند
  • ح ر م ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    ای آقا مسجد النبی محل اقامه نماز جمعه توی شهر ما(قزوین) تا چند وقت پیشا از همین مدل دستشوییها داشت
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نچ نچ نچ !!!!!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جالبه همه کسانی که نظر دادند فقط راجع به دسشویی ابراز نظر کردند و در خصوص پیام و مقصود اصلی نویسنده نظری داده نشده خوبه دیگه اینجا همه خوابند
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    وا مصيبتا اگر تا فردا جمع نشه ما اصفهان رو باخاك يكسان مكنيم . جمعيت حراست از موال
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    خوبي اين دستوشوئيها اين است كه وقتي سن بالا رفت محتاج دكتر زانو نميشويم و خيلي هم خوب است درضمن كجاي اسلام گفته شده حتما بايد نشسته دستشوئي كرد
  • سيدمهدي ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    قبول دارم از نظر شرعي درست نيست ولي اگه درست متوجه شده باشم شما تصور ميكني همينجوري كه توي عكس نشون دادن هست ولي نه اينجور نيست بين هر توالت ديوار الومينيومي قرار ميگيره پس ربطي به بي حيايي نداره
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ماشاالله ماشاالله
  • رضا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    2 0
    تو کشور گروه های خرس خاله زیادن که برای کشور تعیین تکلیف کنن شما هم روش
  • مهران ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    فقط سرپایی نیست من اگر ادرار کنم بغل دستی منو میبینه!!! دیوار هم نداره یعنی ترویج همجنس بازی و غیره ....
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 1
    خوب اينهم يك راه جديد براي كلاس گذاشتن و قيافه خارجي گرفتن براي كساني است كه عقده اينجور چيزها رو دارند. في‌الواقع صاحب مركز اينجوري دارد تبليغ مي‌كند كه بله اين مركز خريد خيلي اروپايي است. مگر فكر مي‌كنيد خيلي از اينهايي كه سگ نگه مي‌دارند دليلش چيزي غير از كلاس گذاشتن است؟ خود من كساني رو مي‌شناسم كه وضع مالي خوبي ندارند و نگهداري سگ براشون هزينه سنگيني داره اما براي قيافه گرفتن و كلاس گذاشتن به هر قيمتي كه شده اين كار را مي‌كنند.
  • ميلاد ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اين كه چيز تازه اي نيست تو مجتمع رفاهي مهتاب تو اتوبان تهرن قم چند ساله كه از اينا هست. كسي هم چيزي نميگه
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 2
    اینها هم از برکات جاهلیت مدرنه
  • ali ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حتی غیر از مسئله ی اسلامی ؛دور از اخلاق است ؛ واقعا باید تاسف خورد ‏!‏
  • ميلاد ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اين كه چيز تازه اي نيست تو مجتمع رفاهي مهتاب تو اتوبان تهرن قم چند ساله كه از اينا هست. كسي هم چيزي نميگه
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    املا ها رو تورو خدا....
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مهندسش اول نمی دونسته که این دستشویی ها با روحیه اسلامی تفاوت دارد که این همه خرج الکی نکنه ؟!!!!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خوب چرا بايد هزينه بشه نصب بشه بعد تعويض بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نه احتمالا حمامه !!!!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    پس شرم و حيا چي ميشه؟؟؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی این چند تبعه ی خارجی مسلمون نیستند؟ و اگر نیستند نمی توانند از غیر از این دستشویی ها استفاده کنند؟!!!
  • اصغرآرپی جی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آره من یادمه.ولی الان اون هارو برداشتن.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    من ساكن اصفهانم.جديدا جاهاي مختلف اصفهان يه سري پوستر نصب شده كه سبك زندگي شما چگونه است و ...؟ واقعا چگونه بود ؟ چگونه هست ؟ چگونه خواهد شد ؟!! چه كسي پاسخگو هست ؟
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    آقایون به چه چیزایی گیر دادینا ، شیشه و کراک تو جامعه بیداد میکنه کسی نمیگه فرهنگ ما آسیب دیده اونوقت یه دستشویی باعث آسیب فرهنگی شده؟!!
  • احسان ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    الان این برای شماره یک یا دو؟؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    در مجتمع های پذیرایی بین راهی جدیدا ساخته شده در بزرگراه قم- تهران (مثل مرارل ستاره و ...) هم از این توالتهای ایستاده به چشم میخورد
  • عباس ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    ایستاده ادرار کردن برای بدن بسیار مضر است و زود انسان را پیر و ناتوان می سازد، ابن سینا.........در ثانی ایستاده ادرار کردن کار خره و گاوه نه انسان
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    البته برای حیوانات
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اعمال حیوانی همیشه لذت زیادی دارند
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    این حرفا چیه؟ یعنی هموطنان ما میرن دبی برای دستشویی ایستاده؟
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نادان اگر در فضاهای جدا بود حرف شما درست بود نه کنار هم
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    چه ربطی داره؟ هر چی جای خودش
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مهران در غلط بودن این شیوه شکی نیست. اما همجنس بازی چه ربطی به دیدن عورت طرف داره؟!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    در بعضی خنده ها میشه غم در آینده را دید.
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق چرا جلوی سرمایه گذاری خارجی در کشور رو میگیری حالا که چند خارجی برای ساحت توالت سرمایه گذاری کردند قبل از آن هم در ساخت و دوبله فیلم سرمایه گذاری کردند و قبلش هم در ارسال خبر و شبکه تلویزیونی فارسی
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    اگر هر دو کار باهم لازم شد تکليف چيست؟
  • رسول ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    آقایون چرا بزرگش میکنین از اینا خیلی جاها بوده اصلا تو تبریز طبقه آخر پاساژ امت از قدیم بود هیشکی گیر نمیداد راحت هم بود الان خیلی وقته طبقه آخرش نرفتم ولی میگفتن برداشتن.حالا که چی بشه بعضی مواقع راحته چرا انگ مذهبی روش میزارین.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    قهرمانان ایستاده میمیرند..!
  • Mahdi ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 1
    آقای ناشناسی که می ترسی اسمتو بنویسی و از اون مهمتر می ترسی سرمایه گذار خارجی نیاد و ما از این داغون تر بشیم: تا حالا فکر کردی چرا سرمایه گذارهای خارجی فقط دارند توی ساخت فروشگاه و مراکز تفریحی و امثالهم در ایران سرمایه گذاری می کنند؟؟؟ چرا نمیان تو ساخت کارخونه و تولید سرمایه گذاری کنند؟؟؟ عزیز من دارن توی یه جاهایی سرمایه گذاری می کنند که مصرف کننده بودن ما رو به توان n برسونند!!! وگرنه ساخت 4 تا فروشگاه برای ایرانی کاری نداره... حامی نداره فقط.... امثال جنابعالی هم زرق و برق این فروشگاه ها رو می بینن و فکر می کنن این اجنبی ها اومدن برای ما مدینه فاضله درست کنند... زمانش رسیده که عمیق تر فکر کنیم...
  • محمد ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    يعني واقعا معلوم نيست؟؟؟
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    پف یوزها ، همینمون مونده بود سرمایه دار عرب بیاد ما را توی کشور خودمون به سخره بگیره، این ها اگر سرمایه گذارند بروند در تولیدات زیربنایی و مورد نیاز کارخانه ها مشغول بشن.
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خوبه حداقل تو این اوضاع یه سوژه باحال پیدا میکنیم که بهش بخندیم.خداییش یه بار دیگه بهش نگاه کنید دستشویی ایستاده اونم تو ایران....!البته اگه اون بشکه اونجا نبود حتما شک می کردم ولی این مدل بشکه فقط مختص ایران و کارگرای ایرانیه.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مگه سر راه قم كه شهر مذهبي هست از مراكز استرحت آفتات و مهتاب ديدن نكرديد كه براي زائران اين سرويس ها رو گذاشتن خيلي هم كار صحيحي است . نود در صد آقايان در توالت هاي معمولي سرپا كارشون رو انجام ميدن و همه جا رو نجس مي كنن اين كه به مراتب بهتر هست
  • سجاد ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    تا باشه همیشه خوشحال باشی !!!
  • رضا ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حالا چرا خبر اولتون مستراست یه خبرعلمی بگذارید لامصبا
  • منصور نوین ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    بعد طرز کارش چطوریه(!!!)
  • سجاد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی اگه یکی داره کار اشتباهی می کنه ما باید اسباب کار اشتباهشو فراهم کنیم !!!!!!
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    شاید سرشویی ارایشگاهیی چیزی باشه :D
  • سجی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ما که همون نشته کارمونو انجام می دیم ، بعدم تو حین عمل میریم تو فکرای فلسفی ، البته بوق اخطارشم زیاده .
  • محمد آقا ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    بله که این مهندسش نمیدونسته ! مگه نه اینکه متاسفانه آموزه های دینی تو علوم ما آمده. نیامده . به نظر من باید برای review هم شده بهشون از این واحد درسی ها بدن مگه نه اینکه تو خیلی از آپارتمان ها جهت قبله برای دستشویی رعایت نمیشه
  • محمد آقا ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آقا ما تو نقشه کشی های ساختمانی و صنعت ساختمانی مان نقص زیاد داریم اینم روی همه ی نواقص دیگه
  • جواد ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    همان اسلامی که از اون دم می زنی نگفته که باید طهارت بگیری؟!!!
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 1
    بیاید برای چند دقیقه هم که شده مثل حیوانات باشیم . البته دور از جون سگ که پایش رو بالا می گیره تا ترشه نشه!!
  • روح اله ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خوبه وقتی میریم دستشویی یه عکس دسته جمعی هم با هم بگیریم!!! این چه وضعه شه دیگه!!! حالا ما از این سرمایه گذارها چی گیرمون میاد جز ...
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خاك و چوك
  • محسن ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یکی بره در مورد این پروژه مشکوک شهر پدیده نزدیک مشهد تحقیق کنه!!! ای سازمان های اطلاعاتی و امنیتی حواستون هست یا نه!!!!!!!! (نکنه اینم کار برجهای ابراج البیت مکه رو کنار حرم رضوی رو انجام میده )
  • سینا ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    با آقا مهدی 100% موافقم +1000000
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دیگه بدتر!
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    چون بزرگه از بس مسائل بزرگ زیاد شده دیگه داره عادی میشه همینجوری خیلی چیزا رو از دست میدیم ببین چی شده مسائل ما تا دستشویی رسیده!
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خجالت بکشید برید درس بخونید ول کنید این توالت ها رو ..
  • علی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اینقدر نشسته کارتان را کردید که همه در میانسالی دچار کمر درد و پا درد، یک بار هم ببینید کفار چه کردند که موفق شدند. ما در بسیاری موارد که دنبال رو کتاب شریف "حلیه المتقین" نبودیم موفق شدیم. شاید اگر این کار غرب را ما هم کردیم موفق شدیم. از سکولار شدن که راحت تر است.
  • احمد ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دوستان اگه یه سری به افراد لاابالی و اراذل بزنید میبینید بیشترشون سرپایی جیش میکنن، به همدیگر هم میگن " تو از لات بازی فقط سرپا شاشیدنش رو یاد گرفتی"
  • احمد ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دوستان سرمایه گذاری روی توالت های جدید خودش اشتغال زایی هست ....
  • مهدی زاده ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    بگذارید مردم خودشان از این دستشویی استفاده نمایند تا به نتیجه برسند که اینگونه توالت برای ما مناسب نیست
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اتفاقا آقایان اکثرا همینن خوبه اقلا شلنگ دم دستشونه. انگار با توالت شرقی کسی رعایت می کنه. هیچ هم حتی آب نمی ریزن.
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اینهمه طهارت طهارت ؟؟؟؟!!! اون شلنگ ها را نمی بینید ؟؟؟؟
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 2
    قضاي حاجت به سبك سگها !
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 2
    جمع كنين بابا ، ميدونين چند نفر شاغل شدن تو اين پروژه ؟ چقدر سرمايه وارد كشور ميشه ؟ چقدر از خروج سرمايه جلو گيري ميشه ؟ همين ايراداي بني اسرائيلي رو گرفتين كه همه تو خونه بيكار افتادن . خسته نشدين ؟
  • محمد ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حالا یه کم از خوبیاش میگفتین!!!
  • صاعقه ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نميدونم اين آقا مهندس كه تو دانشگاه (!) ياد نگرفت مسلمان بايد نشسته ادرار كند تو خونه هم باباش يادش نداد؟شايد هم اصلا ....!!
  • mk ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    ایرانی غیور حرف دهنتو بفهم چیزی که لایق خودتو خانوادت هست برا اصفهانیا به کار نبر بی ناموس
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    واقعا براتون متاسفم که به چه چیزهایی گیر میدین
  • علیرضا ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آخه چرا مسائل اصلی و فرعی را با هم قاطی می کنید!!! مسئله ایستاده بودن یا نبودنش نیست!! مسئله عدم وجود پارتیشن یا دیوار بین هر کدان از این ها است!!! کمی دقت کنید!
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا باید به دستگاههای نظارتی وپایش فرهنگی خسته نباشید گفت
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دمشون گرم سالارن
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    من که سر پا کار خودمو میکنم چه اینجوری چه اونجوری!
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب کرامتی معلومه خیلی درمحرومیت لذائذ به سرمی بری که به این نوع تخلی لذت میگی
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    این چندتا نقطه داره؟
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    سایت ارزشی!خبر مهم!خوانندگان فهیم!
  • ِه نفر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    جهت اطلاعتون که اولین نفر باشید: پرشین بلاگ از ساعت 10:45 دقیقه از دسترس خارج شده است و فقط با ضد فیلتر میتوان وارد آن شد. پی گیری کنید
  • منصور ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ایراد طهارت زیاد مطرح نیست چون امکان آبکشی وجود دارد؛ ایراد اصلی اینه که از دو طرف دید داره که موجب بی حیایی میشه اگه بین آنها پارتیشن باشه و یک در که حداقل میانه تنه را از دید محفوظ کنه .ایراد آن خیلی کمتر میشه
  • امیرحسین ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    با سلام بیایید با هم دیگه درست صحبت کنیم نه این که یکی فحش بده به یکی دیگه. این که بگیم اینم یه اشتباه روی بقیه ی اشتباه ها خیلی اشتباهه.همین کارا را کردیم که وضع داره خراب تر میشه و افراد مغرض جرئت چنین کارایی را میکنند.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    چند ساله توس استادیوم آزادی هم هست
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    1 0
    دوستان توجه نکردید جالبیه کار شیر هایی که کنار همشون نصب کردن این نشون میده آقایون یعنی فقهم رعایت کردن به هیچ وجه این کار توجیه پذیر نیست اللهم العن الجبت و طاغوت
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    خب میتونسته چندتا فرنگی برای اونها بساز.حداقل بالا80درصد مراجعه کنندگان ایرانی هستند.
  • مرد لر ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    طرز کارش چطوریه ؟ حتما ...با تو اینا آب می خورن تا ...
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    همه افتادن غفق
  • نظری ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا همه افتادن بجان هم / توالته خوشت نمیاد / اگه معمولی و اتاقکی هم باشه اصولش رعایت نمیشه باز 90 درصد افراد ایستاده کارشون رو می کنند همه جا رو به گند می کشند / اینطوری طرف کارشو درست انجام میده.
  • حامد ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    یعنی الان تمام مسائل فقهی و اسلامی و ... در وجود یکایک ما برطرف شده و تنها مشکل ما شده ایستاده دستشویی کردن؟ همچین دوستان با این موضوع برخورد میکنن که گویا نبوت کامل داشته و این یک مورد داغون کرده همه رسالتشون رو در اشتباه بودن این موضوع شکی نیست ولی نحوه برخورد شما آیا درست است؟ آیا هیچ یک از ما دروغ نمیگوییم؟ هیچ یک از ما غیبت نمیکنیم؟ هیچ یک از ما تهمت نمیزنیم؟ هیچ یک از ما آبروی مسلمانی را نمیبریم؟ همه درست شده و فقط و فقط مشکل شده این موضوع؟ من فقط اخبار اینجا رو میخونم و خیلی سعی کردم حرفی نزنم ولی یه لحظه به خودم گفتم یه تذکری هم داده بشه تا شما برادران دینی من ، کمی به فکر فرو برید ، درست مثل خود من که بسیار نیاز به اصلاح دارم شاید شنیدن اینگونه اخبار ، تلنگری هست برای من و شما تا رفتارمون رو ارزیابی و درست کنیم نه اینکه شروع کنیم به کارشناسی!
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اي بابا اين همه بحث نمي خواد زير هر درخت پارکهاي ماـکنار ديوارهاي ما که تردد کم در ان منطقه هست از اين دستشوييها ي ايستاده شده از قديم الايام
  • hamid ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    حالا اشخاصی که دوست ندارن تواین دستشویی ها نرند تا این مشکلات براشون بیش نیاد تا آنهایی که دوست دارن برن توش
  • Binam ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خانمها چطور از این دستشویی مسخره باید استفاده کنند؟
  • محمد لطفی ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    غرب فرهنگ و سنتش کجا بود دیگه؟؟؟
  • تارخ ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    این که چرا سرمایگذار خارجی توی تولید وارد نمیشه برای قوانین دست و پا گیر ایرانه که ریسک سرمایه اونا را زیاد میکنه. بخش خرده فروشی و تفریحی ریسک کمتری داره
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    برادران ایرانی عزیز جدای از مذهبتان ایا شما رویتان میشود اینگونه کنار هموطنتان قضای حاجت کنید؟
  • کامران ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    دو زانو و چهار زانو نشستن و به طور کل فشار بر روی مفاصل برای سلامتی مضره که کسی هم نمیتونه منکر باشه.
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    حالا بیان پارتیشن بندی کنن دیگه، کاری نداره که. فقه هم نگفته حتما نشسته تخلیه بشه که
  • علي ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    بي خيال بابا واسه آزمايش ازدواج كه رفته باشي، ميبيني يكي داره واسه همرو ميبينه تازه اونم با دوربين اينم روش :D
  • mohsen ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    gir nadid joone madaratoon
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ببخشید اقای حساس .من زمان دانشجویی تو مساجد اصفهان و تهران دیدهام اما به سبک دیگری و کثیف تر در ضمن قدیم اکثر کاروانسرا ها هم داشتند
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    از همه متخصصين محترم امر توالت و كاسه توالت بابت نظرات ارزشمندشون متشكرم.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    مثل اينكه طوريت ميشه!!!
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    دوست عزیز هنوز کامل نشدند بینشون پارتیشن میخوره
  • عليار ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    راستي چطور همه ي اونا كنا رهم جور در مياد؟
  • دكتر جمشيدي ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    هركس براي خودش بايد الگو وهدف داشته باشه اگه غرب اين كارو ميكنه چون خيلي چيز هايي كه براي ما اهميت داره اونا قبول ندارن پس ملاك در كارها عقايد هستند الگوي رفتاريه ماغرب نيست
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    هي... مواظب باش با كي داري شوخي ميكني!!!
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ايستاده ادرار نكنيد يادم نيست جمله مال کیه ولي ابو علي سينا هم كشفيده بود كه آدمو پيرو نا توان ميكنه!
  • مریم ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 1
    اگه بخواهیم رعایت کنیم خیلی از موضوعات مهم تر از دستشویی را باید رعایت کنیم آقای ناشناسی که تعصب خاصی نسبت به استفاده از این توع دستشویی داری همه حق انتخاب دارند شما هر جور راحتی استفاده کن اجبار ی وجود نداره مثلا شما خیلی چیزها رو رعایت می کنی با پای چپ نرو با پای راست برو این چیزو بگو این و نگو خوب که چی آخه یه مقدار فکر کن با نحوه حرف زدن شما خیلی چیزها رو باید کنار گذاشت، فرهنگ یه آدم بستگی به نحوه استفاده کردن از دستشویی نیست بلکه طرز فکرش موجب می شه که آیا یک گام جلوتر از دیگران باشد یا نه خوب یا بد بودن آن بستگی به راحتی استفاده کننده داره.
  • nima ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 1
    از این نظراتی که خوندم واقعا متحیر شدم . چرا ما اینقدر سرمونو کردیم داخل زندگی خصوصی مردم ؟ مگه یک نفر اگه ایستاده دستشویی کنه اون دنیا یقه شمارو میگیرن آخه ؟ بعدشم تو این مراکز کسایی میان که اصلا ایرانی نیستن ( با توجه به توریستی بودن اصفهان ) و یک عمره که اینطوری دستشویی میکنن . نزنین تو رو خدا این حرفارو . به خدا مشکلات اقتصادی و فقر و فحشا جامعه رو گرفته اونوقت این همه نظر و رای دهنده به خاطر توالت( این توالت مال شما نیست و شما رو به زور نمیبرن داخلش بگن بشاشششش !)
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    هاهاهاهاهاااااااها
  • NADER ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 1
    با سلام و عرض ادب به کلیه دوستان عقل و علم چیزی است که خدا در اختیار انسان قرار داده و اساس احکام اسلام بر پایه علم است . بماند آن کسی که میبایستی دین را نشر دهد باید در علم نیز مطالعات فراوان داشته باشد و منشاء علمی احکام را چه اسلامی و چه غیر اسلامی بیان کند و در جستجوی علم باشد برای همین نامشان عالم دینی است ولی متاسفانه...
  • مهرداد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    دمت گرم سید مصطفی حال کردم
  • نگار ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    سید شما چرا؟ اگه با دقت نگاه کنی می بینی که حتی اینقد بینشون فاصله نیست تا بشه دیوار آلمینیومی گذاشت و طرف راحت بین دو دیوار آلمینیومی جاش بشه.
  • نگار ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    بابا حداقلش ما تو طهارت از هر کشور دیگه ای تمیزتر و پاکتر هستیم, ببیند میتونن اینم ازمون بگیرن!!!
  • فردین ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    دوستان در نظرات خود به چند جنبه اشاره کرده اند : الف ، ملاحظات پزشکی در سالهای اخیر این گفته که تخلی ایستاده از نظر پزشکی عوارض سوء دارد مکرراً نقل شده است و دلایلی هم توسط افراد غیر متخصص ذکر شده است، اما خوشحال می‌شوم اگر دوستان تحقیق کنند و حد اقل یک مقاله تخصصی در این مورد را معرفی نمایند. نزدیک ترین افرادی که امکان سؤال از ایشان هست متخصصین اورولوژی هست. شخصا چند بار در این مورد جستجو کرده‌ام و مقاله قابل اعتمادی ندیده‌ام. همچنین این روش به طور قطع برای برخی افراد که بدلیل عوارضی مانند درد کمر و زانوو یا سن بالا دچار محدودیت حرکت هستند راحت تر و حتی بیش از آن امکان پذیر تر است. ب. ملاحظات فرهنگی قطعا روش مرسوم در نقاط مختلف دنیا با ملاحظات فرهنگی ما فاصله بسیار دارد، اما این هنر معماری و مهندسی است که باید نسبت به بومی ساختن فرهنگی این روشها تدبیری بیاندیشد ( مانند نصب دیوار حائل ) . اما من توجه دوستان را به این واقعیت جلب می‌کنم که هر روز شاهد افرادی از همین هموطنان جامعه خودمان هستیم که در دستشویی‌های عمومی و خصوصی به صورت ایستاده تخلی می‌کنند ( من بارها متوجه این موضوع در همین دستشویی‌های رستورانها ، فروشگاه‌ها ، سینما‌ها ، ورزشگاه ها و … شده ام ) و این نشان می‌دهد که به هر دلیل این روش در میان افرادی ترجیح دارد و متآسفانه موجب آلودگی و نجاست محیط توالت‌ها می‌شود. همچنین دیدن اشخاص و بخصوص رانندگانی که در جوار خیابانها و بزرگراه ‌ها تخلی ایستاده می‌نمایند کم نیستند. به این اضافه نمایید کمبود شدید توالتهای عمومی را. من وجود توالتهای عمومی ایستاده را به این صحنه‌ها مرجح می‌دانم. فرآهم نمودن تسهیلات برای افرادی که قائل به این روش نیستند ، مانند جهانگردان ، ایرادی ندارد. میهمان نوازی از شاخصهای فرهنگ ایرانی است و این مورد هم در همین مقوله قابل درک است. بخصوص در مراکزی که انتظار حشر و نشر ایشان می‌رود. پ. ملاحظات شرعی جستجو در احکام فقهی نشان می‌دهد که تخلی ایستاده حکم کراهت دارد نه حرمت. حتی برخی از احکام در این مورد هم از ابتکارات فقهای قرون اخیر بوده‌است. اما دعوت می‌کنم دوستان یک بار بادقت مجموع احکام فقهی در این خصوص را مطالعه نمایند ، بنظر می‌رسد که علت اصلی کراهت این روش احتمال بالای نجس شدن و انتقال آلودگی ناشی از ترشح و پاشیدن قطرات ادرار به اطراف بوده است. البته پنهان بودن اندام هم هدف دوم بوده است ( بخصوص در قدیم که استفاده از شلوار رایج نیوده است ). با این توضیح ، و با ملاحظاتی که در طراحی و رعایت بهداشت در این نوع توالت امروزه اعمال می‌شود ، و بخصوص با اصلاحاتی که برای تسهیل آبکشی و تطهیر در این نوع توالت دیده شده است ( که در دیگر کشور‌های مسلمان به وفور قابل مشاهده است ) نگرانی فوق مرتفع گردیده است. بنظر می‌رسد باید یک بار دیگر فقهای گرامی از این منظر موضوع را بررسی کنند. ت. ملاحظات اقتصادی شاید این مورد تا کنون مورد توجه دوستان نبوده است. اما در مطالعاتی که در کشورهای دیگر در این مورد صورت پذیرفته است مزیت اقتصادی این روش محاسبه شده است. مساحت مورد اشغال این روش ، میزان آب مصرفی و هزینه‌های نگهداری ، و همچنین سرعت عمل که در این روش بیست ثانیه زمان لازم است اما در روشهای دیگر حد اقل دو دقیقه . هرچند شاید این پارامتر در مملکت ما اصلاً مهم نباشد اما در یک اداره و کارخانه که وقت قیمت دارد ، هر چه زمان کمتری برای این امور صرف شود هزینه کمتری هم به آن اختصاص داده شده است و این در مزیت اقتصادی کار و تولید محاسبه می‌شود.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    یعنی ایرانیا عقده دستشویی دارن؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ما هر چیز خوبی هم که داریم میخواییم بازم شبیه خارجا باشه.ما قدمتون از اونا بیشتر ولی چرا اینقد خودمونو دست کم میگیریم خوشم میاد کره ای ها و بعضی کشورای شرقی هنوز هم به فرهنگ خودشون احترام میزارن.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    نحوه استعمال ؟!!!!؟؟مگه میخوای بکشی بالا ؟؟/نحوه استفاده ناشناس نه استعمال.
  • مریم ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اینجوری سنگ کلیه میگیری اسلام فکر اینجاشم کرده داداش, خود خارجی هاهم به این نتیجه رسیدن.
  • نگار ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا خارجیا تو مسائل علمی ما سرمایه گذاری نمیکنن ؟؟چرا تو ساخت صلاح نظامی سرمایه گذاری نمیکنن؟؟چرا تو ساخت دارو کمک نمیکنن؟؟؟تمام هنرشون ساخت توالت و فیلماو شبکه هاییه که بره رو مخ مردم؟؟؟
  • م ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    یه بدیه این دستشوییاهم همینه که نمیتونی تمرکز کنی و فکر فلسفی کنی.
  • نگار ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    بابا دستشوییامون که دیگه مورد ندارن چرا همه چیزمون باید بشه مثل خارجیا!!!
  • سرير ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    فرهاد حالا شما با يه بار حركت سرپايي سنگ كليه نميگيري نگران نباش.
  • ali shamirani ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    احتمالا در آينده دستشويي هاي مكتب ايراني نام خواهد گرفت
  • حسن ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا راه دور میروید در همین تهران درازمایشگاه مسعود از همین مدل سرویسها بهداشتی وجود دارد
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خوب همه با ادرار كردن ايستاده سركار گذاشته شديد تو كه دم از اسلام ميزني آيا برعليه تجاوز هم اعتراض كردي
  • توحید از زنجان ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    همه ی مشگل های ما حل شده فقط مونده دستشویی؟؟؟؟ اقا جون اقتصاد رو بچسب که تبئیل به افتضاح شده
  • arash ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ای کاش میشد یک امار واقعی از آقایانی که در توالت های سنتی ایستاده ادرار می کنند داشته باشیم تا اینقدر در باره موضوعات بچگانه ای مثل این مطلب خودمان را معطل نکنیم! تا کی باید به چیزی که نیستیم و چیزی که قبول نداریم تظاهر کنیم؟ تا کی باید برای حفظ منافع خود واقعیت ها را از چشم مردم پنهان کرد؟ ای کاش میفهمیدیم که تظاهر و دو رویی و ریا کاری ضربه ای به ارکان معنوی و دینی ما می زند که هزاران و میلیون ها کافر حربی از زدن آن ناتوانند!
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    احتمالاً‌منظور شما از موال ، مبال بوده است.
  • Arash ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 1
    ای خاک بر سر ما که تمام موضوعهای اصلی رو فدای فرعیات کردیم، با این نوع دستشویی هیچ مشکلی برای هیچ کسی پیش نیومده و نمیاد، جالب اینه که نصف بیشتر آقایون سر پا دستشویی میکنن و کسی صداش در نمیاد، اصلا یکی نیست بگه آقا اگه خوشت نمیاد برو تو دستشویی و همونجا به سبک و سنت دینیت، دستشویی کن، اگه اینا بیمصرف موند خود صاحب فروشگاه جمعش میکنه
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 1
    انصافا هیچ کدوم تاحالا ایستاده نشاشیدید؟
  • عدالت ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اینهمه اظهار نظر در باب خلاء و دست به آب و مستراح!! بابا دمتون گرم!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    v
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خیلی راحت میشه با کشیدن دیوارک های نازک و کوتاه این مشکل را حل کرد. ضمنا یادتان باشد که طبق فقه !!ما, هنوز آقایان ایرانی کنار خیابان ادرار می کنند و سرپا کنار جاده ها فراوان آن ها را در این عمل می بینید. زیادی جا نماز آب نکشیم محترم تر هستیم.
  • ناشناس ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    مریضی بیچاره خدا شفات بده!
  • ناشناس ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    الان دقیقا کجات داره میسوزه بقیه رو متهم میکنی!!دعوا سر چیه تو چی میگیییی!!!
  • امین ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اولا اینا را برای خارجیهایی که میخوان توی سیتی سنتر اصفهان خرید فروش کنند گذاشتن ، ثانیا بینشون پارتیشن میشه ، ثالثا در جواب اون دوستی که گفت سنگ کلیه و عفونت میگیرن پس باید تمام اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی و آسیای شرقی الان از این دو تا مرض مرده باشند!!!
  • سيامك ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اهاي ايراني ... اون شريك جنسي كه ميگي خواهر مادراي توان غيرت داشته باش جوون ميخوام 1000 سال يه خارجي واسه اين كار پاشو نزاره ايران .
  • مسلمان ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 1
    پسر خوب برو تحقيق كن ببين ايستاده ادرار كردن چه آسيب هايي به مثانه و كليه ميزنه بعد نظر بده
  • اصفهانی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    کسی مجبور نیست توی این دستشویی ها بره و اگر کسی به فرهنگش بر میخوره میتونه بره لابه لای بوته های کنار خیابون دستشویی کنه
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 1
    از کلام معصوم است که مانند چهارپایان ادرار نکنید.اگه دوست داری شبیهشون باشی بفرما!
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    برا نجس ها خیلی عالیه! فقط باید زحمت کشیدن پایین و بالا بردن شلواراشونو بکشن
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ذره بین بدم خدمتتون!
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خودتم فهمیدی چی گفتی
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اه اه چقدر کثیفند
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    10 سال پیش من تو بازار تهران تو یه مسجد که فکر میکنم مسجد اصلی بازاربود این نوع دستشویی رو دیدم بریدبررسی کنید .
  • حمیدرضا ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    در پاسخ به فردین: پزشکی: کو تا علم پزشکی بتونه به جزییات زیستی انسان حداقل به میزان متوسط دست پیدا کنه؟ فرهنگی:ما باید توریست هایی که میان رو با فرهنگ اسلامی آشنا وجذب کنیم نه که فرهنگ منحطشن رو بر فرهنگ خودمون ترجیح بدیم. شرعی: تو شرع فقط اطاعت کن نه اینکه دنبال دلیل احکام شرعی بگردی. اقتصادی:ممنون از این که موجبات خنده ی ما رو فراهم آوردی.
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    این چه حرفیه شما میزید یعنی چون یک سری ادم ایستاده ادرار می کنند باید چنین دستشویی هایی ایجاد شه!! برای منطقتون متاسفم !!
  • امیر ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    درجواب مهدی باید بگم اگه قانون تجارت خوبی داشتیم اگه ریسک سرمایه گذاری تو کشور اینقد بالا نبود مثلا تو کشور چین هم مک دونالد شعبه داره هم کارخونه ماشین سازی.تو اون زمینه ها هم سرمایه گذاری میکردن.لطفا سنجیده جواب بدین کمی هم اطلاعات و سواد قاطیش کنید.با تشکر.امیر.به مطلب بالا.شما رفتی برو از دستشویی عربی استفاده کن.مدل ما مدل عربیه یعنی همونم از خودمون نیست!!!!!
  • امیر ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ایرانی غیور .وقتی از کلمه ایران استفاده میکنی مواظب باش چی میگی به نظرم اسمتو بذار دهاتی غیور!!!!!!!!!1
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    دوستان باور کنید بیشتر مرد ها در ایران سر پا ادار می کنند وبیشترین مشکل کلیه مربوط به خانم هاست . اونایی که فکر میکنند سر پا آنها را با مشکل کلیه مواجه میکند از آنجا استفاده نکنند وانایی که عکس اون فکر میکنند از آنجا استفاده کنند.مشکلات کلیه بخصوص در اصفهان مربوط به آب شرب آنجاست حتی اگه دراز کشید هم ادرار کنی باز هم کلیه درد میگیری مگر ینکه به خودمون وکیوم پمپ وصل کنیم.
  • غریبه ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    حالا اگه اومدیم ویکی ککش گرفت باید چیطوری بریند اون بالا
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    پیشنهاد اصلاحی : روی دیوار بالای سنگ دستشویی کاور تیره بچسبانند وهر استفاده کنند اون روی جران بزاره که کاملا پوشیده شود وراحت کارش را انجام دهد .راستی اگه یکی قدش نرسید چکار کنه؟
  • تعطیل ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    من دست شویی را دوست دارم
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    چون مشغول به کارن اینجوریه؟؟؟؟؟؟منظورت کارگرن یا فروشندن؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اصلا به درک که اوردن هرکی میخواد سنگ کلیه و .....بگیره بره ازش استفاده کنه مشکل اینه چرا این قد openنمیشد دیوار بزارن؟؟؟؟؟؟؟
  • مانی ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خوب چه اشکالی داره از رو چیز هم تقلب می کنن
  • هادی ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خوب این تشکیلات برای مرحله آبکی شه پس مرحله سفت کاریش چی میشه؟؟؟
  • ریو ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اون شلنگ اب رو کنار شون ببینید .اونوقت با یه دست اگه شلنگ رو بگیری با یه دست هم جای دیگه رو ....باید یکی هم همرات ببری شلوارت رو نگه داره نیاد پایین لطفا به این مورد هم مسئولان توجه کنند .
  • روح اله ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام بچه ها این یارو "حب مسکو" رو ندیدید، اگه اینجا بود یه صفحه نظر میداد
  • روح اله ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام بچه ها این یارو "حب مسکو" رو ندیدید، اگه اینجا بود یه صفحه نظر میداد
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    نگران نباشید! اصفهانی ها از این دسشویی ها استفاده نمی کنند!اصفهانین دیگه!
  • روح اله ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام بچه ها این یارو "حب مسکو" رو ندیدید، اگه اینجا بود یه صفحه نظر میداد
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خیلی مسخره و بده.
  • ..>امین ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>دوستان /رفقا/بردران >گرامی/عزیز>این>ظروف>سفالی/چینی>آب خوری-های! >جدید/ تازه بازار>هستند>من /خودم>چند بار >از >ان-ها/این-ها>آب >خوردم/نوشیدم!..>
  • ..>امین ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>برای/جهت>بانوان/خانم-ها>هم >ساخته/درست >شده>من/خودم> یکی از>این-ها>رو >دیدم/استفاده کردم!..>
  • ..>امین ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>مخصوصا/بویژه>هنگامی که >کف!>می کنه/می زنه..>یاد>ریختن/ریزش>چای /چایی>توی /داخل>استکان/لیوان >می افتم..>
  • ..>امین ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>آره/بله>دم/کنار>درب /باب>این> دستشویی/مستراح/تخلی گاه!>مامور/پلیس>گمرگ/ترانزیت>پاسپورت/گذرنامه -ها >رو/را >نگاه/چک >می کنه! ..>
  • ..>امین ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>یس/دا/نعم> فور> می..>
  • مهدی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    حالا شماها که این همه نظر دادین چند درصدتون اصفهان هستند. ما که اصفهانیمو یکی از بخشاشم تازه افتتاح شده هنوز نرفتیم ولی خداییش بگم به نظر من که کلیپش رو دیدم خداییش بزرگترین طرح فروشگاهیه ایران یعنی واقعا یه طرح کوچیکی از دبی رو پیاده کردن یه جورایی شبیه پدیده کیش هست فقط توش سعی شده بین راه های ارتباطیه مرکز هاش از معماری سنتی اصفهان توی راه رو هاش استفاده بشه همین گنبد مانند داخل رو میگم ولی خداییش عجوبیه برای خودش سه تا سینما هم داره با یه آکواریو بزرگ که از بیرون معلومه و اندازه یه ساختمون سه طبقس ولی این یه مورد یعنی دستشویی ایستاده رو من زیاد دیدم جز ایران که افتتاح شده و البته خیلی هم زود جمع میشه
  • مهدی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    پشتتون رو به توالیت میکنین D:
  • ..>امین ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>کاری/دردسری>نداره>برادر/رفیق>می شینی/کمین >می کنی>تا >یک>کسی/شخصی>بیاد/مشرف بشود>آن>وقت/موقع>کار دزدی !>بکن..>
  • بغبغو ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ;کار کار جمشید بسم الله است . اینا تو همه چی دست دارن . همسایه مون تو اوین کار می کنه می گه با چشم خودش دیده جمشید داشته سرپایی قضای حاجت می کرده .
  • ..>امین ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>کاری/دردسری>نداره/لازم >بیبی !>نیست>خودت/بدنت >رو/را>پشت و رو>جلو و عقب >بکن/بنمای..>
  • ..>امین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>آره/بله.من>یک >بار/مرتبه>رفتم>نفهمیدم/متوجه>نشدم>که>چطور/چگونه>کار/استفاده>می شود..>رفتم/برگشتم>بیرون>پشت /پس >دیوار..>
  • ..>امین ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>کاری/دردسری>نداره>می روی>جلو/نزدیک>سینک/سنگ>شلوار/گردپا/ازار>را >می کشی/پایین >می اوری>سپس/بعد>سرتان/دهن >مبارک >را >پایین/به زیر>می اورید>انگاه>سیفون/آب غرمبه>را >می کشید>سپس/بعد>آب گوارا>را> نوش جان/می خورید..>
  • عبدالله ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خب شلنگ اونجا آویزنه باهوش برو خودتو بشور طهارت کن
  • ..>امین ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ..>ممنون/تشکر>از>گفتمان/دستگاه دلالتی>کاملا/تماما>علمی/دانشورانه>جنابعالی/شما>من>همین /هم این>حالا>یک>سوراخ/حفره>تو /داخل>دیوار >اتاقم/حجره ام>درست/حفر>کردم/نمودم>دکتر /مهندس>جان/جون!>برای/جهت>صرفه جویی/زمان سازی >من>یک>شیشه/بطری>نوشابه/نوشیدنی>خانواده>داخل/توی>شلوار/ازارم>کردم/نمودم>تا>همین/همان>بیست/20>ثانیه/آن>هم>تلف/هدر>نرود..>
  • ..>امین ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    ..>جای/محل>تاسف>بعدا /آخرش>ساخته/درست >می شه..>این>خبر/موضوع>رو/را.>مهندس>به من>گفت..>
  • جاهل ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    یه جوری میشم کامنت ها رو که میخونم، یعنی وسعت دید حداکثر تا نوک بینی (دماغ) هست. اون کسی که خبر رو میذاره مجبوره چون پولش رو میگیره، شما ها دیگه چرا؟
  • محسن ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    باباخرید کوکاکولا الانصار در اومد حالا پس دادانشبراتون شده مشکل در ضمن این طرح راست کار قزوینیهاس. حالااصفهان خورده زمین که مردمشفاطی آب ک معدنی آب میکنم تامل برانگیزه راست میگین
  • ..>امین ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    ..>دقیقا/واقعا>فوق>خنده دار/کمدیه!..>من حتی!>فکرش!/خیالش!>رو/را>هم >نمی توانم/قادر نیستم>بکنم/بنمایم >که>یا >چند / شماری>از>دوستان/رفقایم>به>همچنین/این چنین >جایی/مکانی>بروم/برویم>کار>چنان/آن قدر>به >مسخره بازی!/ متلک!/کچه! اندازی/خند زاری !/ قهقهه!/ ..>می کشد/می انجامد >که>عملا !>امکان/توانایی/فکر/آرامش/سکوت>کار اصلی/تخلی>از>بین /میان>می رود..>در>گفتمان/دستگاه دلالتی>شرع /هنجار> مذهبی/اخلاقی/عرفی> اسلام/مسلمین/توضیح المسائل..>هنگام/موقع>تخلی/قضای حاجت/سبک شدن!>باید/لازم است>سکوت/بی حرفی> برقرار باشد..>
  • محمد ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    کسی نمی پرسه این فرنگی ها که یک عمره اینکارو میکنن چرا همه شون ناراحتی کلیه و مثانه نگرفتند؟ و ما آمار مریضهامون چقدره؟
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    90 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما دیدی؟
  • مانی ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    به نظر من حرف نداره خیلی هم سریع هست من که در حالت عادی همین کارو میکنم اگر اینها باشن که بهتر
  • میلاد ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    داش روح اله حال کاردم با کامنتت . خیلی باحال گفتی . البته بچه گلیه این حب مسکو . درضمن عمو یزدان رو هم ندیدم !!! اونم طوفانیه واس خودش .
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    چیزه تازه ای نیست. تو بسیاری از مکان های بین راهی این توالت ها هست. در تهران تو یکی از مساجد سیدخندان من خودم دیدم از این توالت ها ولی اونجا دیواره کوتاه داشت...!!!!!!! کلا بجای اینکه چیزای خوبه غرب رو یاد بگیریم همین کثافت کاری ها و شلوار و لباس و .... ایناشونو یاد می گیریم و استفاده می کنیم.
  • سارا ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    اول که وارد صفحه این خبر شدم میزان کامنت ها واقعا شوکه ام کرد حالا اگه یه خبر راجع به مردم گرفتار سرما در مناطق زلزله زده یا تورم کمر شکن و مشابه ان بود یک نفر هم به خودش زحمت توجه نمی داد یا کامنت ها سانسور میشد اما چون مطلب در حد مشغول کردن افکار سطحی ماشالا یه ۱۰۰۰ نفری سخنران و منتقد و مهندس و خلاصه عالم داریم، الحق که از ماست که بر ماست
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    خداییش حامد تو باچه عقلی این حرفو زدی
  • پریا ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    این اقای شیخ راس الخیمه و شرکت rac شون تولید سرامیک دارند و اسم شرکت هم از راس الخیمه سرامیک گرفته شده. من از این کارخانه و گالری شو روم راک بازدید کردم تولیداتشون خوبه هم کیفیت و هم تنوع. اما این فضای به این بزرگی احتیاج به مقدار خیلی زیادی سنگ یا سرامیک برای پوشش داره. و قطعاً تمامش از همین شرکت راک که به عنوان اورده درصد مشارکتش هستش تامین میشه. این جا باعث تاسف هستش که با وجود کارخانه های فراوان تولیدی سرامیک که در کشور داریم چرا مجرای
  • پریا ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    این اقای شیخ راس الخیمه و شرکت rac شون تولید سرامیک دارند و اسم شرکت هم از راس الخیمه سرامیک گرفته شده. من از این کارخانه و گالری شو روم راک بازدید کردم تولیداتشون خوبه ، بد نیست لاکن بدرد خودشون میخوره هم کیفیت و هم تنوع. اما این فضای به این بزرگی (سیتی )احتیاج به مقدار خیلی زیادی سنگ یا سرامیک برای پوشش داره. و قطعاً تمامش از همین شرکت راک که به عنوان اورده درصد مشارکتش هستش تامین میشه. این جا باعث تاسف هستش که با وجود کارخانه های فراوان تولیدی سرامیک که در کشور داریم چرا مجرای گمرک برای واردات این کالا در کشور باز است ؟ پس تکلیف حمایت ملی چی میشه ؟ از سوی دیگر سنگ های معدنی و طبیعی ایران مثل مرمر کرانیت و تراورتن در فضاهای کشورهای خلیج زینت و فرش شده اما حالا اونها میخوان برای ما سرامیک وارداتی بیاورند از نظر منِ جوونِ این مملکت ، اینها درد جامعه است. وقتی راه را اونطوری باز میزاریم برای ورود یه کالا، دیگه از متعلقاتش نباید گله کنیم .. قطعاتوالت وطنی توصیه میشود
  • علوی ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی درست مثل حیوانات
  • احسان ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    چرا این مهندس فکر میکرده اگه ایستاده بشاشه متمدن میشه!!!؟؟؟ اصلا دین و غیرت و همه چیز رو بیخیال دور از جونت سگ هم وقتی گلاب به روتون جیش میکنه لنگشو میگیره بالا بهش ترشه نشه !
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    همین موضوع کوچیک به راحتی میتونه بشینه تو عاقبت خیلیا
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    از نظری علمی هم ایراد دارن
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    من تا حالا فکر میکردم فقط سیگارو استعمال میکنن :))
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    زانوت درد نمیگیره ولی عوضش کلیه و مثانت با هم یکی میشه برا زانو دردم نیازی نیست سرپا باشی ، میتونی هر از گاهی از توالت فرنگی استفاده کنی
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    کراک و شیشه هم اسیب میزنه اینم اسیب میزنه مثل اینکه بگی آقا ایدز تو جامعه زیاد شده شما به فکر درمان سرماخوردگی هستین؟!
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    انگ علمی چی بذاریم روش یا نه؟
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    از فردینم بیشتر؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    ,hوا مصیبتا!!! وامصیبتا!!!!هاهاهاهاهاهاهاههاهاها
  • مهدی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    اگه به خودم بشاشم جلوی بقیه شلوارمو نمیکشم پایین
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 1
    سلام در ابتدای اتوبان قزوین-کرج هم همچی برنامه ای راه انداختن
  • امیر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    آقا بحث نکنین ریدن دیگه میخواستن جایی رو برا ریدن درست کنن قبلش خودشون ریدن و پرچون کردن دیگه شورش نیدین برتر میشه ها
  • نامدار ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 2
    حالا تمام مشکلات مملکت ریشه کن شده مونده نحوه شاشیدن ، بابا ول کنید مردم از گشنگی دارن میمیرن شما بحث شاش راه انداختین خجالت بکشید بابا
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    از کاربران محترم فوق تقاضا دارم که در جملات خود از کلمات نامناسب و ناشایست ( شاشیدن , ریدن و...) استفاده ننمایند. حتی در انتقاد کردن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    خاك بر سرشون!!!!! سگ هم مي‌خواد .... كنه مي‌ره يه گوشه جلو چشم نباشه!!!!!!!!!!! پس حيا و عفت چي ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني ما بعد از 33 سال انقلاب فرهنگي به اينجا رسيديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بگذريم قرار بود دنيا رو متحول كنيم!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 1
    کدام فاکت دینی توالت ایستاده را ممنوع کرده است که شما ها این قدر به این مسئله پیله کرده ایدبه جای این حساسبت ها به این فکر کنید که با این درامد ها وعدم تولید درکشور این مردم بیچار ه باید چه بکنند ؟ سرپا بمیرنند یا ایستاده؟عوام فریبی تا کی ؟ ؟د
  • m ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    امین تو لکنت زبون داری اینجوری مینویسی؟؟؟ ما که نفهمیدیم چی مینویسی.
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    حدیث داریم
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    خوب چی میشد عین آدمیزاد دستشویی درست میکردن، من اینجام واقعا بی عفتیه این توالت ها، میرم دستشویی می بینم استاده که داشت پرزنت میکرد دو دقیقه پیش شلوارشو کشیده پایین ششششششششش، بسی مایه تاسفه تو ایران هم این بی عفتی رو رواج دادن
  • مریم ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    مثل حیوونا دستشویی کردن کجاش خوبه؟؟؟
  • م ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 1
    شما از روی اسمت معلوم تا کجارو میبینی؟؟؟؟
  • نگین ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 1
    آفرین
  • neda ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 1
    اصفهانه دیگه خواستن اب کمتر استفاده بشه
  • ایرانی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    4 0
    خیلی زشته که آدم شبیه حیوانات دستشویی کنه واقعا برای هموطنانم متاسفام که انقدر غرب گرا شده و یادش رفته که جوانای ما 8سال جنگ کردن که الان ما به اینجا برسیم که فرهنگ غرب زا ترویج بدهیم واقعا که......
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    فقط بايد گفت خاك بر سر مسؤلين مربوطه
  • پور ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    البته اين آقاي مهندس هدفش راحتي مردم بوده چون آدم تا.. بگيره بهتره زودتر ... ولي يه مشكل هست اونم اينه كه اگه يكي اون وسط موقع... بگيره چيكار بايد بكنه . اينهم خودش جاي بحث داره كه بايد در جاي خودش برسي بشه. بگذريم از اينكه اونيكه وسط اگه گلاب به روتون گلاب به روتون اسهال هم داشته باشه ديگه بايد...
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    این توالتها برای اونایی هست که می تونن برای بقیه هم سنتیش هست پس ایراد به اقتصاد داغون ایرانه.
  • ناشناس ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    این مدل دستشویی برای مراکزی که آزمایش ادرار برای اعتیاد می گیرند خوب است یک مأمور می تواند همه را کنترل کند.
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    اونجوریش هست و اینجوریش هم هست . عقیده همگی محترم . از هر کدوم خواستی استفاده کن
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    بهداشت غرب خيلي بالاتر از بهداشت ماست - سبك غربي بهداشتي تر است النظافه من الايمان
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    جووناي ما 8 سال جنگيدن كه يكي مثل تو از كنارشون نون بخوره اونا واسه توالت رفتن ما به سبك سنتي ياغربي نجنگيدن اين بفهم
  • javad ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    کسی استفاده نمیکنه مطمئن باشین
  • محمد ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    یعنی این مساله این همه بحث داره.خوش به حالتون
  • رضا ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    شاید با فرهنگ چندهزار ساله ما این اصول سازگار نباشد ولی باید فکرکرد که واقعا نیاز ، اشکال ندارد ولی دیدار جدا کننده لازم دراد و در ضمن اگر ما با سرمایه های بهائی مخالف باشیم لازم هست اشکال بگیریم ؛ فقط خدا به داد ما و فرهنگمون برسه که ایندگان هخامنش و دلاوران ایران را رو سفید نکنند.من که متاسفم؛ مردم از کشنگی و بی پولی شکایت دارند و جل الخالق.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    احمق
  • حمید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    با عرض سلام متاسفانه دوستان به قول یک ضرب المثل قدیمی " سر همیان را روسفت گرفتید غافل از اینکه ته همیان سوراخه" شما دارید در مورد دستشویی ایستاده این مرکز میگید غافل از اینکه اگه یک سری به این مرکز بزنید متوجه میشید چه کلاه بزرگی در این مرکز سر مردم اصفهانی میگذارن! در بیلبورد های تبلیغاتی نوشتن 10% زیر قیمت مصرف کننده ولی بنده شخصا قیمت روی اجناس و اتیکت جلوی اجناس بررسی کردم (تقریبا 30-40% را تونستم وارسی کنم) همه قیمت 15-20 ودر بعضی مواقع 60-70 درصد گران تر از قیمت روی اجناس بود البته شاید بتوان گفت این شیادان عرب وایرانی از عنوان سیتی سنتر (که البته در اصفهان به این بزرگی مجتمع بزرگ دو تا داره یکی این ودیگری هایپربال) سود جویی نموده اند. ملت بعد از مراجعه به منزل ومقایسه قیمت با اماکن سطح شهر متوجه ........
  • حمید ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    با عرض سلام متاسفانه دوستان به قول یک ضرب المثل قدیمی " سر همیان را روسفت گرفتید غافل از اینکه ته همیان سوراخه" شما دارید در مورد دستشویی ایستاده این مرکز میگید غافل از اینکه اگه یک سری به این مرکز بزنید متوجه میشید چه کلاه بزرگی در این مرکز سر مردم اصفهانی میگذارن! در بیلبورد های تبلیغاتی نوشتن 10% زیر قیمت مصرف کننده ولی بنده شخصا قیمت روی اجناس و اتیکت جلوی اجناس بررسی کردم (تقریبا 30-40% را تونستم وارسی کنم) همه قیمت 15-20 ودر بعضی مواقع 60-70 درصد گران تر از قیمت روی اجناس بود البته شاید بتوان گفت این شیادان عرب وایرانی از عنوان سیتی سنتر (که البته در اصفهان به این بزرگی مجتمع بزرگ دو تا داره یکی این ودیگری هایپربال) سود جویی نموده اند. ملت بعد از مراجعه به منزل ومقایسه قیمت با اماکن سطح شهر متوجه ........
  • حسین ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    1 0
    خیلی بد واقعا بد زشت
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    2 0
    این مجوعه برا خارجی ها است ؟ یا ایرانی ها ؟ اگر برا ترویست هاست که انها از اثار تاریخی و معماری مذهبی ما عشق می کنند و اصلا اینجا نمی ایند . و اگر برا ایرانی هاست که ما فرهنگی ٰ علمی غنی داریم که نیاز توضیح نداره
  • علي ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 2
    احمق هاي نادان تو تمام هتل ها هم هست تو فرودگاه امام خميني هم هست شما فقط با كار جديد مخالف هستيد . خدا درد تان را شفا دهد
  • من ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 1
    دکتر به پدربزرگو مادربزرگم گفته به هیچ عنوان از تولت ایرانی استفاده نکنن اونا هم ازینا و اون یکی مدل فرنگی تو خونشون گذاشتن خیلیم راحتن و ... اینم خوبیاش
  • رضا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 1
    آقا از اين توالتها تو مجتمع تفريحي جاده قم هم هست خيلي هم كار راه اندازه چون سري ميتوني كارت رو انجام بدي. ضمنا چيزي هم پيدا نيست دوستان نگران نباشن :) يه بار امتحان كنيد بعد اگه بد بود ديگه استفاده نكنيد.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 1
    تمام مطالب را خواندم . بنظرم وجود چنین توالتهای در بین راهها نیاز اگر دقت کرده باشید اکثر راننده ها یا راننده مسافر موقت در بین راه مجبور است بصورت دو زانو روی زمین بنشیند و به سختی در شلدر جاده ادرار کند . یا در پارکینگ جاده دقت کنید بوی ادرار و رنگ آسفالت را هم تغیر داده . پس هر 3مورد توالت نیاز است . این سلیقه است ربطی به دین ندارد
  • اصفهان ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 2
    به شما چه که تو همه چی فوزولید ؟
  • محمد صالخ ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کسی حرف نزنه
  • محمد صالخ ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کسی حرف نزنه
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    2 1
    من شش سال در غرب زندگی کردم اشکال این دستشویی علاوه بر پخش نجاست، ترویج بی حیایی است. متاسفانه در خیلی جاها در حال نصب است. توریست بیاید اما دستشویی باید دیوار داشته باشد. از افرادی که تا جاجرود نرفته اند اما حتی از شاشیدن غربی ها هم دفاع میکنند حالم به هم می خورد. این گونه ادرار کردن خارج از گفتمان دینی هم نوعی بربریت و بی حیایی است.
  • عرفان ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    واقعا برای امیر جان متاسفتم. دوست عزیز اگر میگی مدل دست شویی ما عربیه پس نازی ها هم از عرب ها دست شویی ساختن یاد گرفتن که اونجوری توی پناهگاهاشون دستشویی ساختن ؟(مستند هاشونو ببینید) مگه یک سوراخ تو زمین درست کردن و توی اون دستشویی کردن کار سختیه که ما بیایم از کشور های دیگه یاد بگیریم. شما ها چرا هر چی میشه میگید این سنت عرب هاست ما نباید انجام بدیم؟(مگه دست شویی ساختن سنت محسوب میشه؟) عرب ها با لیوان آب میخورن پس ما نخوریم. عرب ها لباس میپوشن پس ما نپوشیم. عرب ها خونه میسازند و توش زندگی میکنند پس ما نسازیم. من میگم شما بیاین از هر کشوری بهترین سنت هاشونو یاد بگیریم چه عیبی داره؟ حتی پیامبر ما هم گفته علم را بیاموز حتی اگر در چین باشد. تازه برید یکم اطلاعاتتونو بالا ببرید و معایب ایستاده دستشویی کردن رو ببینید.
  • علی زمانی ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    1 0
    ادرار کردن به صورت ایستاده، از نظر شرعی مکروه است و از نظر پزشکی نیز چون برای خروج کامل ادرار از مثانه فشار امعاء و احشاء لازم است، در حالت ایستاده این فشار وجود ندارد و تخلیه ادرار به صورت غیرکامل انجام می گیرد. در این حالت ته مانده ادرار که حاوی املاح معدنی و بلورهای اکسالات و غیره است، در کف مثانه باقی مانده و به مرور زمان می تواند باعث التهاب مخاط مثانه (cystit) شود. و همچنین در صورت ادامه یافتن، احتمال تشکیل سنگ در داخل مثانه و آمادگی مخاط مثانه برای ایجاد سرطان وجود دارد. در صورتی که در حالت نشسته به خصوص به روش مسلمین (نه توالت فرنگی) به علت حالت چمباتمه تمام محتویات شکم به صورت فیزیکی بر روی مثانه فشار آورده و ادرار به طور کامل تخلیه می شود.
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    1 1
    خاک بر سر سازندش
  • امیر ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    4 2
    هیچ اشکالی در این توالت وجود ندارد. لطفا برین دنبال یه کار مفید.
  • جواد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    1 0
    سلام . یا خدا ! دیوار نداره ! چه دستشویی ای هست ؟ :((

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس