کد خبر 168456
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

شمار فقرا در آمريکا از زمان رياست جمهوري باراک اوباما 30 درصد افزايش يافته است.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24 نوشت: امروزه چهل و شش ميليون آمريکايي زير خطر فقر زندگي مي کنند. خانواده هاي چهار نفره که درآمد سالانه شان کمتر از بيست و سه هزار دلار باشد فقير محسوب مي شوند. موسسات خيريه در آمريکا شاهد ورود طبقه جديدي از فقرا هستند ، افرادي ماهر از طبقه متوسط که شغل و خانه خود را از دست داده اند و هنوز شغلي پيدا نکرده اند. يکي از پيامدهاي بحران اقتصادي سال 2007 ، نرخ بيکاري هشت درصدي است که به ده درصد هم رسيده است. از سال 2008 ، هشت ميليون نفر شغل خود را در آمريکا از دست داده اند.
امروزه از هر هفت نفر يکي زير خطر فقر زندگي مي کند.
در ايالت نوادا که مردم آن در سال 2008 به باراک اوباما راي دادند شمار فقرا و افراد وابسته به کمک هاي اجتماعي دو برابر شده است. فقر در اين ايالت چهره جديدي يافته زيرا بسياري از خانواده هاي فقير کل اعضايشان بيکار شده و خانه شان را از دست داده اند.
دولت آمريکا در چهار سال گذشته بودجه کمک هاي اجتماعي را دو برابر کرده است.
سابرينا و خوزه جزء ميليون ها آمريکايي هستند که از ابتداي بحران اقتصادي خانه شان را از دست دادند. امروزه اين خانواده با حدود چهار صد دلار کمک ماهانه زندگي مي کنند و کمک هايي نيز براي تامين مواد غذايي و لباس براي کودکانشان دريافت مي کنند. آنها در سال 2008 به اوباما راي دادند اما اکنون از عملکرد رئيس جمهور دلسرد شده اند.
سابرينا مي گويد : بنظر من بزرگترين اشتباه دولت اين بود که بجاي دادن پول به مردم به بانک ها کمک کرد. آنها بايد به مردم کمک مي کردند که از اين وضع نجات پيدا کنند. اما تمام کمک خود را به بانک ها اختصاص دادند. اکنون بانک ها پول دارند ، خيالشان راحت است و خانه هاي ما را به فروش گذاشته اند و ما رها شده ايم.
نوادا دومين ايالت آمريکاست که تحت تاثير بحران مسکن و تصاحب خانه ها از سوي بانک ها قرار گرفت.
اسپينوزا که داوطلبانه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت مي کند مي گويد : بيشتر مردم اينجا خسته از سر کار برمي گردند و جلوي تلويزيون مي نشينند. آنها به آخرين چيزي که فکر مي کنند سياست است. اين وضع کارگران آمريکايي است.  
خبرنگار شبکه از لس آنجلس گزارش داد : احتمال مي رود افراد فقيري که در سال دو هزار و هشت به باراک اوباما راي دادند و از سياست هاي او دلسرد شده اند اکنون به ميت رامني راي دهند. برخي بر اين باورند که جمهوري خواهان مي توانند به اقتصاد رونق دهند و شغل ايجاد کنند. بعضي تصور مي کنند اگر رامني برنده شود ماليات شرکت ها را کاهش و به آنها امکان مي دهد سرمايه گذاري و شغل ايجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس