ارتش پاکستان خواهان اجرای حکم لاهه برای توقف جنایات اسرائیل شد

فرماندهان ارتش پاکستان با تاکید بر همبستگی کامل با فلسطین و محکومیت نقض جدی حقوق بشر در غزه، خواستار اجرای حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در رفح شدند.

به گزارش مشرق از روابط عمومی ارتش پاکستان، هشتاد و سومین اجلاس اعضای فرماندهی تشکیلات ارتش امروز به ریاست ژنرال سید عاصم مُنیر فرمانده ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد.

این مجمع با ابراز نگرانی های جدی خود نسبت به آنچه در بیانیه ارتش پاکستان ادامه تجاوزات مرزی از افغانستان و سازماندهی تروریسم با استفاده از خاک افغانستان خوانده شده، خاطرنشان کرد که دشمنان پاکستان از قلمروی افغانستان برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بی گناه در داخل پاکستان استفاده می کنند.

فرماندهان ارتش پاکستان همچنین همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام و نقض جدی حقوق بشر و جنایات جنگی در غزه را محکوم کردند.

آنان با حمایت از تصمیم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف عملیات رفح و سایر عملیات ها در نوار غزه خواستار اجرای فوری حکم دادگاه لاهه شدند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در جدیدترین آمار خود از شهادت ۳۶ هزار و ۱۷۱ شهروند فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس