ادعای روزنامه آمریکایی درباره تصمیم انتقال دفاتر حماس از قطر

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر این جنبش به خارج از قطر هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال امروز شنبه در گزارشی نوشت: با افزایش فشارها از سوی اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در موضوع میانجی‌گری میان حماس و تل‌آویو، رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر خود به خارج از قطر هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مسئولان عرب نوشته است که جنبش حماس در روزهای اخیر حداقل با مقامات دو کشور در منطقه درباره موضوع انتقال دفاتر خارجی خود به این کشورها ارتباط برقرار کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: انتقال دفاتر و رهبران سیاسی حماس به خارج از قطر ممکن است موضوع مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در غزه را به بن بست بکشاند، چون در این صورت ارتباط مقامات قطر با رهبران حماس دشوار خواهد شد.

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: یکی از دلایل اصلی تصمیم رهبران حماس برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر این است که میانجی‌گران قطری و مصری در هفته های اخیر فشارهای شدیدی را علیه حماس برای پذیرش توافق تبادل اسرا در جریان مذاکرات آتش بس، اعمال کرده و حتی مقامات این جنبش را به اخراج از قطر تهدید کرده اند!

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    قطر هم موذیانه طرف اسرائیل هست، شک نکنید
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    قطر هم موذیانه طرف اسرائیل هست، شک نکنید
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 2
    ترکیه داره حماس رو هم میبره سمت خودش .. حماس هم از رها شدنش توسط ایران عصبانی هست ... مطمئنا ترکیه داره قدرت اول منطقه میشه و کل کشورها رو بازی میده
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ترکیه کنترل کامل باکو رو در دست داره . عراق و سوریه رو مدام میزنه .. حماس هم میخواد بکشه سمت خودش . با اسراییل هم رابطه نزدیک داره ... بترسید از ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس