فیلم های مختلف و در قالب ها و با مضامین گوناگون که گرچه به لحاظ داستانی و متریال ساخت و شکل و شمایل ظاهری تفاوت هایی با هم داشته اند، اما به جهت مبنایی و مضمون اصلی و پیام محتوایی منتشر و مستتر در آنها یک هدف واحد را دنبال می کرده اند و در یک راه یگانه گام برمی داشته اند که عبارت بوده است از تحقیر ملت ایران، تحریف تاریح ایران و اسلام و البته ضربه زدن به چهره نظام مقدس اسلامی در عرصه جهانی و در دید مخاطب دنیای امروز.

به گزارش مشرق ، دیگر برایمان عادت شده که مستندساز یا کارگردانی ضد ایرانی در خیابان های ایران جولان داده، با مسئولین تراز اول کشورمان مصاحبه کنند، با گشت و گذار در خیابان‌ها، بازار، مناطق سنتی و ... مصاحبه تهیه کنند و یا برای ساخت لوکیشن‌هایشان، ایده جمع آوری کنند.
 
نمونه های آن به قدر زیاد است که احتمالاً تمام مردم مواردی از آن را در ذهن دارند. خود «BBC» از طلایه داران این امر است. البته این شبکه تنها شبکه ای نیست که مشتری این گونه مستند هاست.
 
شبکه های «PBS» ،«CNN» و «دیسکاوری» از جملۀ این شبکه ها هستند. این بنگاه های دولتی، مستند های مختلفی را در خاک کشورمان! پر کرده اند که هر کدام به نوعی کشورمان را متحجر، خشن، بی فکر، عقب مانده، رمز آلود و تهدید کننده، آتش پرست، قانون گریز، نظم ناپذیر و تروریست معرفی می کنند. این مستندها با سیاه نمایی، مردم ایران را ریاکار و دودوزه باز و در فقر، فلاکت و بدبختی نشان می دهند.
 
برای نمونه می توان مستندهای به «کلیه های ایرانی برای فروش»، «سفر به انتهای زمین»، «سفر انقلابی به ایران» و «تغییر جنسیت در ایران» اشاره کرد.
 
این مستندها که همه یا قسمتی از آن ها در خاک ایران پر شده اند، بعضاً مناطقی را درنوردیده اند که خود ایرانیان کمتر گذرشان به آنجا افتاده است.
 
در زير به بعضي فیلم‌های ضد ایرانی نیز که در خود ایران ساخته شده است به نقل از snn اشاره مي‌كنيم:
 
فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد»
 
فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» از شاخص ترین فیلم های ضد ایرانی است که در خاک خودمان ساخته شده است.
 
فيلمنامه اين فيلم كار مشتركي از بهمن قبادي، حسين.م آبكنار، ركسانا صابري است كه بدون مجوز و زير زميني توليد شده است.
 
نگار شقاقي، حامد بهداد، اشكان كوشانفر، بابك ميرزاخاني و سروش لشكري (هيچكس) و چند تا از موزيسن هاي زير زميني رپ و راك ايراني از بازيگران اين فيلمند.
 
خلاصه داستان فيلم:
 
دختر و پسر جواني بعد از آزادي از زندان، براي جمع كردن يك گروه جديدِ موزيك، به قلب تهران مي‎زنند و سفري زيرزميني را شروع مي‎كنند تا تك تك افراد بندشان را از ميان گروه‎هاي مخفي زيرزميني پيدا كنند. آنها مي‎خواهند از ايران بروند تا خودشان را به فستيوالي در لندن و پاريس برسانند اما بيشترشان براي رفتن از ايران نه پولي دارند و نه پاسپورتي. جوان ديگري تلاش مي‎كند تا برايشان پاسپورت جعلي جور كند و قبل از رفتن‎شان ترتيب كنسرتي مخفي را در تهران بدهد و ...
 
 
 
 
 
 
 
«تهران من حراج» 
 
تهران من حراج ساخته گراناز موسوي است كه مرضيه وفامهر همسر ناصر تقوايي در آن ايفاي نقش كرده است.
 
فيلم، داستان زندگی مرضيه بازيگر جوان تئآتر است. از خانواده ای سنتی و ...
 
اين فيلم نيز داخل کشورمان ساخته شده و حتي بعضي بازيگران اين فيلم مانند فيلم قبلي از بازيگران حال حاضر سينماي كشور هستند.
 
 
 
 
 
 
 
 
فیلم «منفی 18»
 
فیلم «منفی 18» به کارگرداني اصغر نصیری يكي ديگر از فيلم هايي است كه بدون مجوز ساخته شده است.
 
بازیگران: مهدی مقدم، شهرام پور اسد، فرهاد مهادیان، روناک یونسی و میترا معرفت
 
خلاصه فيلم: آرش نوازنده گیتار که به مواد مخدر گرفتار است برای تهیه مواد از نامزد خود تقاضای کمک می کند، مریم به سراغ سامان می‌رود و گرفتار وسوسه های شیطانی سامان می شود او ناگزیر می شود که ...
 
 
«سنگسار ثريا»
 
فيلم «سنگسار ثريا» به كارگرداني سيروس نورسته كه براساس كتابي به قلم فريدون صاحب‌جم و به زبان فارسي ساخته شده است.
 
كارگردان و نويسنده و حاميان اين فيلم اصرار عجيبي دارند كه بگويند داستان اين فيلم واقعي است.
 
قربانعلي شوهر ثريا قصد دارد كه با دختري 14 ساله ازدواج كند اما وضع مالي‌ او چندان رضايت‌بخش نيست كه خرج دو خانواده را متحمل شود، بخاطر همين تصميم مي‌گيرد كه ...
 
 
 
 

 
آرگو
 
در آخرین نمونۀ این گونه فیلم ها «بن افلک» بازیگر و کارگردان هالیوود، برای ساخت فیلمی ضد ایرانی با موضوع «تسخیر لانه جاسوسی» به ایران سفر نمود تا با بازدید از مناطقی سنتی ایران، برای ساخت لوکیشن های هالیوودی، از این مناطق الهام بگیرد.
 
آرگو داستان زندگي يك جاسوس است كه البته امريكايي‌ها مي‌گويند اين داستان واقعي است اما به تعبير برخي كارشناسان و منتقدان امريكايي، داستاني است كه از دل هاليوود زاده شده است، درگيري و اغتشاش در خاورميانه (ايران در دوران ابتدايي پيروزي انقلاب)، حضور بازيگران بزرگ و به تصوير كشيدن نماهاي متعددي از ايران كه براي بينندگان غربي فيلم بن افلك تازگي دارد.
 
بن افلك جداي از كارگرداني، نقش اول فيلم را نيز ايفا مي‌كند. به غير او برايان كرانستون، آلن آركين، جان گودمن و شخصيت‌هاي ديگري چون ريچارد كايند و فيليپ بيكر هال از جمله بازيگراني هستند كه در آرگو حضور دارند.
 
ايفاي نقش اين چهره‌هاي درخشان در فيلم تازه كارگرداني به نام بن افلك خود گوياي دستمزدهاي كلاني است كه رضايت اين ستاره‌ها براي بازي در اين فيلم را در پي داشته است.
 
داستان «آرگو» نشأت گرفته از ماجرايي است كه به نظر مي‌رسد حاصل پيوند چندين واقعه به يكديگر باشد. در سال‌هاي دور و همزمان با دوران اوايل انقلاب اسلامي و تسخير لانه جاسوسي، سايت ورايتي و هاليوود ريپورتر خبر توليد مستندي علمي از سوي يك گروه مستندساز امريكايي در خاك ايران را منتشر مي‌كنند.
 
فیلم «آرگو» به کارگردانی «بن افلک» محصول کمپانی «برادران وارنر» که فیلم ضد ایرانی «۳۰۰» را در سوابق محصولات سینمایی خود دارد، به زودی اولین نمایشش را در لندن تجربه خواهد کرد.
 
تصویر تسخیر لانه جاسوسی از نگاه سازنده فیلم ضد ایرانی «۳۰۰» مهمترین مضمون این اثر سینمایی-سیاسی است که بی هیچ تردید و شکی می توان گفت بازگو کننده و انعکاس دهنده منویات فکری و آمال و مقاصد مغرضانه سیاستگذاران و سرمایه گذاران این اثر به ظاهر سینمایی و در واقع سیاسی است که بی شک موجی دیگر در برابر نظام اسلامی و ملت ایران در جهان به راه خواهد انداخت.

خبرهایی که از این فیلم تاکنون منتشر شده و تصاویر و بخش هایی از آن که تا الان در رسانه های مختلف در دسترس قرارگرفته، تداعی کننده خاطره تلخ و تأثربرانگیز نمونه های دیگر این تحرکات سینمایی- سیاسی است که از سه دهه پیش بدین سو در دستور کار سینماگران عامل در لابی صهیونیستی هالیوود وجود داشته است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

فیلم های مختلف و در قالب ها و با مضامین گوناگون که گرچه به لحاظ داستانی و متریال ساخت و شکل و شمایل ظاهری تفاوت هایی با هم داشته اند، اما به جهت مبنایی و مضمون اصلی و پیام محتوایی منتشر و مستتر در آنها یک هدف واحد را دنبال می کرده اند و در یک راه یگانه گام برمی داشته اند که عبارت بوده است از تحقیر ملت ایران، تحریف تاریح ایران و اسلام و البته ضربه زدن به چهره نظام مقدس اسلامی در عرصه جهانی و در دید مخاطب دنیای امروز.

از «بدون دخترم هرگز» سه دهه پیش گرفته تا همین فیلم های اخیر و نمونه هایی نظیر «300» و «کشتی گیر» و بالاخره مثال آخرین و جدیدترین ورسیون هالیوودی اش یعنی «آرگو» که به نظر می رسد چه به لحاظ ساخت و چه از جهت نیروهای ساختاری و گروه بازیگران و متریال و پروداکشن تولید، کاری حرفه ای و با میزان جدیت سینمایی و تأثیرگذاری جهانی بالا تولید شده است.

اما نکته مهمی که مقصد و منظور نگارنده این مطلب و به مناسبت تولید و نمایش فیلم «آرگو» است، نه خود فیلم بلکه موضع و رفتار و نوع مواجهه ای است که ما در قبال آن قرار است داشته باشیم.
 
اما سؤال اینجاست که چرا این بازیگران، مجریان و کارگردانان تا این حد از آزادی برخوردار هستند؟ چرا هر کسی با هر قصد و نیتی می تواند وارد ایران شود، با هر کسی که دوست دارد مصاحبه بگیرد و با دستانی پر به کشور خود باز گردد؟ مگر آیا ایرانیان در دیگر کشورهای جهان این مقدار آزادی دارند که مستندسازان خارجی از این آزادی بهره می برند؟ اصلاً مگر خبرنگاران ایرانی به راحتی خبرنگاران خارجی، به مسئولین کشور خودمان دسترسی دارند؟ چرا با مسدود نمودن راه این گونه فیلم سازان، خودمان را از خودزنی رها نمی کنیم؟
 
طبعاً انتظار می رود مسئولین کشورمان با حساسیت بیشتری مسائل فرهنگی را دنبال کنند و امیدواریم مسئولین با محدودیت هایی که برای این گونه افراد ایجاد می کنند، خود موجب ضرر و زیان به کشور نشوند.

آیا نقد و تحلیل جامع و مانع این اثر سینمایی را جدی خواهیم گرفت و چه مخاطب داخلی و چه مخاطب جهانی را در جریان واقعیت امر و قلب حقیقتی که توسط این فیلم ها و امپراطوری رسانه ای جهان صورت می گیرد، قرار خواهیم داد؟

و بالاخره اینکه آیا در برابر فیلم «آرگو» رفتاری منفعلانه خواهیم داشت یا پیشروانه؟

حواسمان باشد که یک فیلم ضد ایرانی دیگر در راه است! 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حسین غلامحسینی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    1 0
    ضمن تقدیر ازنویسنده مطالب فوق که برای روشن شدن اذهان برخی ها لازمست ؛ ببینید که بیشتر بازیگران این فیلمها هم از خودمانند که!؟
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آخه چرا این اخبار منتشر م یکنید که تبلیغ بشه برای اینجور فیلم ها، یکم بهش فکر کنید و برید ب÷رسید که مصداق اشاعه فحشا چیست؟
  • ناشناس ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    انقدر چشمانمان را بر روی این مسائل بستیم که کشور را گند گرفته،اقای محترم اشاعه فحشاء در امور شخصی است اما در امور اجتماعی باید گفت و ابروی نداشته انها را برد تا دیگر از این غلطها نکنند و از طرفی مردم ان فریب انها را نخورند
  • ناشناس ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 2
    لطفااز مارهایی که در آستینمون میپروریم آگاه باشین...
  • حسین نجار ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آقای حسین غلامحسینی، بله بازیگرانشون از خودمون هستن. خوب چه میشه کرد؟؟؟ بازیگران زیادی هستن که روی دیگری از سکه رو به ملت یا نشون نمیدن یا نصفه نیمه و زیرکانه با مخفی کاری نشون میدن. کی فکرشو میکرد شادمهر عقیلی خواننده آهنگ یاس کبود به خارج از کشور پناهنده بشه و الان ضد اسلامو نظام بخونهه و حتی پشت پا به آهنگ های قبلی و به یادماندنی خودش مثل یاس کبود و معبود بزنه؟؟؟ کی فکرشو میکرد گلشیفته فراهانی، بازیگر فیلم مهر مادری که نشانی از یک مادره تحسین شده اسلامی داره، بعد از مدتی در فیلم های خارج از کشور و در نقش های پورنو ظاهر بشه؟؟؟ کی فکرشو میکرد مینا لاکانی بعد از نقش آفرینی در سریال های صدا و سیما به ناگاه در شبکه های ضد انقلاب بدونه حجاب ظاهر بشه و به زدن حرف هایی بپردازه که هر بی اطلاعی از وضع مملکت بفهمه که این حرفها دیالوگ های از پیش ساخته هست و حتی انقدر نویسنده ناشی بوده که نمیدانسته که وزارت اطلاعات در سپاه پاسداران نیست و انقدر اطلاعاتش قدیمی و نخ نماست که هنوز اطلاع نداره که سالیانه سال هست که سپاه از وزارت خانه ها جدا شده. امام صادق علیه السلام میفرمایند: خدا را شکر که دشمنان اسلام از احمق ها هستند.
  • محقق ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 1
    من از این فیلمهایی که گفته بودید فقط یکیشو دیدم که اونهم به علت تبلیغات منفی اش بود(گربه های ایران). الان که این لیستو دیدم رفتم توی نخ چندتای دیگه که اونها را هم ببینم. تا بفهمم با ما دارند چه می کنند. این یه واقعیت است که اگر یک تحلیل کامل و مستند با تصاویر مختلف وجود داشته باشد ، هیچ وقت مشتاق دیدن و تجربه کردن این فیلمها نیستم و نخواهم بود. اگر شماها دیده اید لطفا تا قبل از پیدا کردن این فیلمها و دانلودشان یک نقد جامع و منصفانه اسلامی بگذارید یا علی مدد
  • سعید رضا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    پس مثل کبک سرمان را بکنیم تو برف تا نه چیزی ببینیم نه اشاعه فحشا کنیم خوبه؟ناشناس عزیز تو عصر تکنولوژی اطلاعات خبرها با سرعت برق منتشر می شوند مشرق ننویسه دیگر منابع .
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    بهتر بود اسم فیلم ها آورده نمی شد...
  • haman ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    همه ی این بدبختی هایی که داریم و دل رهبر رو خون کردن ها از همین طرز فکر هاست ،شما کلتو میکنی زیر برف و... مردم خیلی قبل تر از منو شما اینها رو دیدن حالا هم که یک نفر میخواد یک کاری بکنه این حرفارو میزنید
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    2 0
    این فیلم برخی واقعیت ها را بیان کرد.
  • حجت ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    بنده پیشنهاد می کنم فیلمهای بووووووووق رو هم نگاه بفرمائید تا در این زمینه هم روشن شوید.
  • سردار منوجان ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    حیف که برخی از مردم و جوانان عزیز کشورمان این بازیگران به اصطلاح بافرهنگ ؟ رو الگوی خودشون قرار داده اند . از مطالب جالبتون هم متشکریم .
  • DE TE175 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    دست مريزا واقعا اگه اگه مسولاي كشور اين چيزها را مي فهميدن كار به اين فيلماباسينما نمي كشيد
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    این فیلمارو دوتاشو دیدم واقعا ارزش دیدن نداشت. فیلمای اشغالی بودن
  • محمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    متاسفانه !!! :(
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ببخشید من دهاتی هستم نمیدانم متریال یعنی چه ننه ام این وازه ناب فارسی را یادم نداد ممکنه بمن بیسواد نا متمدن بفرمائید معنی متریال یعنی چی ؟؟ / عزیزان شما میخواهید با ناتوی فرهنگی مبارزه کنید ایا نمیدانید اولین مورد حمله به زبان ملت هاست انهم زبان فاخر فارسی که قرنهاست خار چشم دشمنان چشم تنگ شده در هندوستان نابودش کردند در افغانستان پشتو را رواج دادند حالا امده اند به مهد زبان فارسی اگر پاکستانیها فیلیپینی ها و ............. را ببینید همیگونه زبانش را از بین بردند که دوکلمه زبان خودشان را میگویند هشت تا متریال پتریال می اندازند شما را بخدا زبان مولوی و سعدی و حافظ و................با زبان ادمخورانی چون بوش و بلر مخلوط نکنید بهتون التماس میکنم نکنید
  • مجيد ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اين سئوال درذهن ايجادمي شودكه چراهنرمندان ايراني برعليه فرهنگ وملت ايران كمرهمت بسته اند؟اين نامش هنراست؟
  • مریم ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    جناب آقای حسین نجار من این مصاحبه رو ندیم و فقط جهت اطلاع عرض کنم که چند سالی است که سازمانی به عنوان سازمان اطلاعات سپاه تاسیس شده است که بصورت موازی و حتی جدی تر از وزارت اطلاعات کار می کند
  • یک ایرانی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    پاسخ ایران به دشمنان: کوچکترید از آنکه مرا زیر و رو کنید/ حتی اگر هرآنچه که دارید رو کنید/ کوچکترید از آنکه بدانید من کی ام/ از کوه ها نام مرا پرس و جو کنید/ ای بادهای سرد مخالف، من ایستادم/ این سینه ام که خنجرتان را فرو کنید/ بر من مباد تیغ شما زخمی ام کند/ شاید به خواب،مرگ مرا آرزو کنید؛
  • حامد ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    همه اینایی که اول متن آوردید که واقعیته خب . عبارات " قانون گریز، نظم ناپذیر، مردم ریاکار و دودوزه باز و در فقر، فلاکت و بدبختی،یا فیلمهایی مثل «کلیه های ایرانی برای فروش»، «سفر به انتهای زمین»، «سفر انقلابی به ایران» و «تغییر جنسیت در ایران» یعنی اینها هیچکدوم تو کشور ما نیست؟؟؟!!!!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    1 0
    آرگو اومده دانلودش کنیم؟
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    چرا اخراش رو نزدید بفهمید موضوع از چه قراره؟؟
  • lمیثم ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    سنگسار ثریا در ایران فیلم برداری نشده کاملا فضاش با ایران فرق داره
  • بی نام ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام واقعا تاثیر گذار بود از نویسنده ی این مطلب هم تشکر می کنم واقعا جای این مطالب اگاهی بخش در رسانه کم و هیچ است
  • غیر دوست ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    سرکار خانوم مریم (اگر خانوم باشید) هر یگانی یک سازمان اطلاعاتی داره اگر شما نمیدانید در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز سازمان اطلاعات وجود داره که کار خواص خودش رو میکنه بگم منظورم حفاظت اطلاعات یا رکن دو نیست آن سازمان فرق میکنه پس وزارت اطلاعات با سازمان اطلاعات سپاه کار جدای دارند در آن مصاحبه کاملا منظور نفر همان وزارت اطلاعات بوده که به علت دانش بالا سپاه و وزارت رو یکی قرار دارد دانش بالا واقعی است چون اشتباه سهوی باعث ایجاد کلید واژه در ذهن می شود که می شود بعد از آن استفاده کرد.
  • یوسف ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    حالا بشینید وبه حرف های استاد "فرج الله سلحشور " فکر کنید ومردا رو هم به حساب بیارید .. یاعلی
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    احمق جون اگه نظر ندی کسی میگه لالی!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس