دستور ستاد مشترک ارتش اسرائیل برای تهیه طرح عملیات زمینی علیه حزب‌الله

باوجود آمادگی صهیونیست‌ها برای پاسخ ایران، اما ساختار اطلاعاتی این رژیم، پیش بینی چنین پاسخی از سوی ایران در واکنش به حمله تروریستی در دمشق را نمیکرد.

سرویس جهان مشرق - امیر بن داوید، روزنامه نگار صهیونیست، در رابطه با شکست مجدد ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از شکست هفت اکتبر نوشت: «آموس هارل، مفسر نظامی صهیونیست، در گزارش خود اشاره کرد که اسرائیل تغییر استراتژیک در کنشگری ایران را پیش‌بینی نمی‌کرد و بنابراین باید این مسئله را در قدرت واکنش ایران به حمله احتمالی اسرائیل ( به منافع ایران) در نظر بگیرد.»

بن داوید با اشاره به این گزارش آموس هارل می نویسد:

«در مورد این موضوع، به نظر می رسد که این یکی دیگر از شکست های بخش اطلاعات اسرائیل است که همانطور که یادمان می آید، حمله حماس در 7 اکتبر را نیز نتوانست پیش بینی کند. این مسئله این سوال را ایجاد می کند که آیا رئیس سازمان آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) که درزمان ریاست وی، نه حمله حماس و نه حمله ایران پیش بینی نشده بود، می تواند به نقش مهم ریاست سازمان آمان که نقش ارزیابی اطلاعاتی را بر عهده دارد، ادامه دهد؟»

یک شکست اطلاعاتی دیگر برای ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
در انتظار پاسخ اسرائیل

امیر بن داوید در ادامه می نویسد: «آموس هارل معتقد است کسانی که با یک حرکت گسترده موافق نیستند، معتقد هستند که این اقدام بر خلاف الویت های مهم اسرائیل در جنگ فعلی است، دو هدف اصلی فعلی اسرائیل یعنی سرنگونی حاکمیت حماس و از بین بردن توان نظامی آن به همراه بازگشت اسرا در غزه است، اهدافی که هنوز محقق نشده است. انحراف بیشتر تمرکزها به سمت رویارویی با ایران، به قیمت ناتمام ماندن حل مسئله غزه و نابودی حماس تمام خواهد شد. همچنین [ادامه تنش با ایران] ممکن است جنگ را در تمام جبهه ها طولانی کند و اگر ایران تصمیم بگیرد برای اقدامات انتقام جویانه خود در آینده از حزب الله استفاده کند، [این احتمال وجود دارد که] این سازمان به طور کامل وارد درگیری با اسرائیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    وزیر جنگ اسراییل قبل عملیات موشکی ایران با تمسخر به ایران می گفت یادتان باشد ساختمان موساد در تل اویو هست نه در اربیل حالا این احمق نظری نپارد؟
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    دیگه چکار باید میکردن یا میتونستن بکنن که نکردن؟ اینجور که شنیدیم دهها کشور با تمام تجهیزات و امکاناتشون جانفدا و پای کار اسراییل بودن و ازش پشتیبانی کردن
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    نخود سیاه ـــ پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی آمریکا و دوستان را فرستاد دنبال 99% نخود سیاه ؛ تا موشکهایش با خیال راحت بخورند به اهداف اسراییلی.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    نخود سیاه ـــ پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی آمریکا و دوستان را فرستاد دنبال 99% نخود سیاه ؛ تا موشکهایش با خیال راحت بخورند به اهداف اسراییلی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس