حضور اسحاق جهانگیری پای صندوق اخذ رای

یک رجل سیاسی در قبال شعارهای سیاسی پر حرارت و بیقاعده چه باید بکند؟ عقلانیت و حیطه های اختیارات هر حوزه را یادآوری کند یا شروع به ریشخند کند و بر آتش عوامزدگی بدمد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از اسرائیل

تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از اسرائیل/ دولت اجازه "گرانی بیقاعده" را ندهد

سعید حجاریان، تئوریسین تحریم انتخابات و از فعالان فتنه 88 در یک توییت نوشته است:

"راهبرد اصلاح طلبان، صلح طلبی در بیرون و دموکراسی و حاکمیت قانون در داخل است. صلح مسلح منفعتی برای ایران ندارد زیرا بنیه ی دفاع، مادی و معنوی کشور را تحلیل می برد و ما بدل ما یتحلّل نداریم. بالعکس، اسرائیل مستظهر به حمایت آمریکاست و می تواند کسری های خود را جبران کند.

*منظور حجاریان از این توییت این است که ایران نباید انتقام حمله به مراکز دیپلماتیک خود که جزئی از خاک کشور هستند را از اسرائیل بگیرد و اجازه دهد این سگ هار به فعالیت های سوء خود ادامه دهد!

جدای از اینکه همین منظور ساده و معنی آن اثبات می کند که حجاریان تا چه حد در مدار بی منطقی و بی اصولی قرار دارد لکن باید در اشاره به توییت حجاریان، موارد دیگری را نیز ذکر کرد.

از جمله اینکه حجاریان در حالی بر حاکمیت قانون در داخل کشور تأکید می کند که سابقه او چیز دیگری می گوید...

آیا کسی که بر حاکمیت قانون تأکید دارد دست به تحریم انتخابات که بارزترین منصه قانون است، می زند؟

آیا یک فرد قانون مدار می تواند علیه نتیجه یک انتخابات شمشیر بکشد؟ و همینطور اینکه حجاریان از کدام قانون حرف می زند در حالی که سمت اشاره های او همواره به سمت خیابان است نه قانون!

پس از این نمایش مضحک البته می رسیم به ضعیف نمایی حجاریان از قدرت هژمونی ایران اسلامی.

قدرت بی مثالی که طی 45 سال گذشته در تمام جنگ های مستقیم و نیابتی با ابرقدرتهای جهان؛ پیروز بلامنازع میدان بوده و در عین حال توانسته با زیر چتر بردن همپیمانان خود در اقصی نقاط جهان با انواع حمایت های اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و... گامهای هژمونی ایران را نیز تثبیت کند.

جالب است که حجاریان نتوانسته در درون و بیرون این سابقه آشکار و بیّن به بدل ما یتحلل برسد و درک کند که اگر این بدل به مدد امداد الهی، ولایت فقیه، پشتیبانی اکثریت مردم و امکانات داخلی وجود نداشت؛ تنها یکی از رخدادهای صدر انقلاب (کودتای نوژه، ترورها، حمله عراق و...) می توانست نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای در بیاورد. پس بدل وجود دارد و به حد وفور و بی همتا هم وجود دارد.

در عین این ضعیف نمایی از ایران اما بزرگنمایی حجاریان نسبت به قدرت پوشالی اسرائیل و آمریکا نیز به شدت قابل تأمل است.

دقت شود که تحلیل بالا در قبال سخنان حجاریان در منتهای خوشبینی نوشته شده است وگرنه اینکه حجاریان در توییت فوق هیچ اعتراضی به آمریکا و اسرائیل ندارد، تقلا کرده است پالس ضعف به آمریکا بفرستد و ما به ازایی هم برای شهادت سرداران ایرانی ارائه نداده است؛ معانی به شدت خطرناکی را در ارزیابی های امنیتی ایجاد می کند.

***

دولت اجازه "گرانی بیقاعده" را ندهد

تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از اسرائیل/ دولت اجازه "گرانی بیقاعده" را ندهد

اعتمادآنلاین گزارش داد: حجت الاسلام مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه های این هفته نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید کرده است: متأسفانه با افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت تمامی کالاهای اساسی بودیم، دولت نباید اجازه دهد که برخی سرمایه داران قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهند. [1]

*سخن حجت الاسلام میردامادی در اشاره به اینکه دولت نباید اجازه "گرانی بیقاعده" را بدهد؛ سخنی کاملا دقیق و منطبق با علم اقتصاد است.

پر واضح است که در یک بازار بدون دولت؛ تورم به مانند اسب بی مهار شروع به تاختن می کند و گرانی پدید آمده نیز از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نخواهد کرد.

در هنگامه گرانی بیقاعده همچنین نباید و نمی توان ژست روشنفکری گرفت و مثلا اینطور گفت که اقتصاد با دستور اداره نمی شود و یا باید بازار را آزاد گذاشت! بلکه هر ذهن عاقل اقتصادی در اینجا به دنبال حلقه مفقوده دولت می گردد و خواستار ایفای نقش حاکمیتی دولت در کنترل بازار خواهد شد.

بایستی تأکید کرد که علت العلل و دلیل اصلی گرانی فعلی در بازار کالا و خدمات ایرانی؛ نبود نظارت کارای دولت بر بازار است.

***

از شما بعید بود آقای جهانگیری!

تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از اسرائیل/ دولت اجازه "گرانی بیقاعده" را ندهد

اسحاق جهانگیری، فعال اصلاح طلب و معاون اول دولت روحانی در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، در اشاره به مجلس دوازدهم گفته است:

"این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟ "[2]

*حقیقتا از آقای جهانگیری با این سابقه سیاست ورزی و کار اجرایی بعید بود که نداند مجلس هیچ وظیفه اجرایی ندارد و مقصر گرانی و مشکلات اقتصادی را باید در جای دیگری جستجو کرد!

از طرفی بر فرض که چند نماینده منتخب در ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم شعارهایی پر حرارت سر داده باشند و وعده هایی داده باشند که همه می دانیم در حیطه اختیارات و تواناییهای مجلس نبوده است. اکنون حکم عقلانیت و سیاست ورزی اصولی که به باید به نفع مردم و ایران باشد چیست؟ شروع کنیم به مسخره کردن آن نماینده ها و شعارهایشان یا اینکه در کنار برشمردن دستاوردهای بی بدیل مجلس یازدهم؛ به آن نماینده ها و به مردم یادآوری کنیم که مجلس باید پایش را اندازه گلیمش دراز کند و اقتصاد مملکت؛ بیش از مجلس به دولت ربط دارد...

جالب آنکه این مقولات جزو بدیهیات سیاست ورزی اصولی است و باید آنها را به نوجوانان آموخت نه به رجل سیاسی کهنه کاری مثل اسحاق جهانگیری که خوب می داند درست و غلط چیست اما سمت غلط را انتخاب کرده است!

این البته بخشی از مسیر کجی است که جهانگیری در روزگار پیرسالی خود انتخاب کرده است. صحبت های غلط او علیه قالیباف که منجر به محکومیت قضایی جهانگیری شد، کنسل شدن جلسات جهانگیری با رهبری به دلیل اشتباهاتش و یا سیاه نمایی جهانگیری از اوضاع کشور؛ نمونه های دیگری از اتفاقات این مسیر کج هستند که مشخص نیست با عاقبت جهانگیری در دنیا و عقبی چه کنند؟

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-656899

2_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-656453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    55 21
    تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از اسرائیل// از تفاله های آمریکایی_اسرائیلی چه انتظاری هست؟ آیا شد از دهان این دوزاری های بیسواد ضددین کلمه ای به نفع ایران بیرون بیاد؟ اینا سرباز آمریکا و اسرائیلن.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      58 9
      قانون شکنان و فتنه گران سال 88 حالا مدعی دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور شده اند !!!
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      39 6
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      27 2
      افساد طلبان ترسو و بزدل و تو سری خورند اینها تو سری خوردن را دوست دارند و عزت و اقتدار و امنیت ایران را بر نمی تابند.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      19 5
      چقدردلم میخواد دندونای این بیشرف وطن فروش، این سگ پادوی اسراییل روتودهنش خردکنم! کسی که سه گلوله توسرش بخوره ونمیره، یقینا ازیاران ونوادگان شیطانه.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      27 3
      ظاهراً هرجه ابله تر و مزدورتر و بزدل تر، اصلاح طلب تر!!!!!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      22 3
      ظاهراً هرچه ابله تر و مزدورتر و بزدل تر، اصلاح طلب تر!!!!!
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      12 2
      چرا در یک حرکت قاطع ،بساط این مزدوران اسرائیل و آمریکا به اسم اپوزیسیون یا اصلاح طلبان را جمع نمی‌کنند ؟؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      9 1
      چرا حجاریان راجع به حرف وحدیثهای راجع به اجداد یهودیش، حرفی نداره؟! مدارس زنجیره ای سلام را با کدام پول تاسیس کرده وپسر وارداتچی گندمش الان چه کار میکنه!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      7 0
      حجاریان یک تازه مسلمان است اجداد حجاریان از یهودیان کاشان بوده است در خاطرات خودش هم به یهودی بودن اجدادش اشاره کرده. برای همینه حجاریان نگران اسراییل است
    • مجتبی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      8 0
      اجداد حجاریان همشون یهودی بوده اند . حجاریان باید برگرده به اسراییل سرزمین ابا و اجدادیش . حجاریان یهودی در ایران چه غلطی می کنه ؟ حجاریان یهودی غلط می کنه برای مسلمانان ایران تعیین تکلیف می کنه .
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 0
      لعنت بر حجاریان یهودی زاده . لعنت بر خودش و اجداد یهودی اش
    • سوخته IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 1
      تک تک این اراضل خائن را باید به موشک بست و فرستاد در خاک اسقاطیل
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      الان که قراره ایران از اسراییل انتقام بگیره می توان فهمید چه کسانی مهره های غرب در ایران هستند صدای نوکران غرب و یهودی های مخفی و بهاییان درامده
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    46 8
    حجاریان چرا باید برای ما نظر بده ایشون تکلیفشون روشنه
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      28 3
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند جهانگیری و حجاریان باید ساکت شوند.
    • alir IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 9
      با نظر های شما ,کشور دایم در حال ویبره است و تنش و نگرانی ....
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 2
      حجاریان و دور و وری های رفسنجانی صاحبان اصلی انقلاب و تئوری پردازان اصلی و مهم انقلاب اند حتی بیشتر از اصولگراها بهمین خاطر برای حفظ انقلاب دست به هر کاری خواهد زد مثل سلبریتی سازی حکومتی و رو کردن سید خندان در سال 76 از این قبیل پوپولیست بازی ها و همین تحرک مثلا خطرناک
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      4 0
      اجداد حجاریان از یهودی های کاشانی بودند خود حجاریان هم در خاطراتش به یهودی بودن اجدادش اشاره کرده . سعید امامی که یک بهایی یهودی بوده توسط حجاریان در وزارت اطلاعات استخدام می شود و مقام مهمی می گیرد
    • مقدس IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      چرا اين سگ معلول مغزى رذل نمى ميرد !!؟؟ ، مرتيكه خودفروش بى مغز تصور ميكند كه واقعا صاحب نظريات ... و يك تئوريسين برجسته هست ، هوش و شعور و درك يك گاو از كل جماعت شما مزدوران دوزارى وطن فروشان اصلاحاتى بيشتر هست .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 1
    قربانت گردد حسن گندی که زدید رابه همین زودی فراموش کردید منازه گفتید شریفی هستید بدون سهمیه چند شریفی چون جنابتان پشت سرهم از دهداری به معاون اولی رسیده هاااااان
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 3
      در عرض 2 سال دلار شد سه برابر .اونم بدون ترامپ.حسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسن کجایی .برگرد
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    17 4
    خوب اصلاح طلبان دیگه جایگاهی بین مردم ندارند و حرفهای مفت جهانگیری از جنسی هست که میخاد بگه ما هم هستیم . 8 سال دولت دست توی دماغو بود چیکار کردید چه غلطی کردید فقط و فقط فکر منافع شخصی خود و اقوام و اعیان خودتان بودید
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    32 0
    حجاریان بیسواد ساکت
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    17 1
    مگه حجاریان هم جز یهودی های مخفی ایران هست که از اسراییل حمایت می کنند.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    14 1
    دوزاری های بیسواد
  • سینا شکوری IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 20
    فقط تو رو خدا ایران رو درگیر مسائیل سیاسی و بازی های خودتون نکنید ..... ما آرامش و امنیت و ماجراجویی نمیخواهیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    13 2
    ابنها نوچه های آمریکا و اسرائیل کودک کش هستند و از این صهیونهای ایرانی انتظاری بیش از این نیست
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 9
    بفرض که این مطب از اقای جهانگیری بعید بود که در مورد مجلس که قوه اجرایی ندارد اظهار نظر کرده مگر این شعار خود مجلسی ها نبود که میگفتن ما یک خیزش مردمی هستیم و به کمک مردم امدیم مگر آقایی بابای نماینده مجلس نبود که قبل از این انتخابات اخیر گفت ما عامل گرانی هستیم و قوانینی وضع کردیم و گرانی ها را در کشور زیاد کردیم حالا شما بفرمایید که چرا اینقدر سفره مردم کوچک شده تازه من که میگه الان اصلا سفره ی نمونده برا مردم . بیایید همه باهم کمک کنیدکه تورم مهار شود و مردم را نجات دهید این دولت چی گفت آن دولت چیکار کرد بزارید کنار .
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      9 2
      اینهمه مشرق بیچاره توضیح داد که تو باز بیای حرفای غلط حهانگیری رو تکرار کنی؟
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      14 2
      جهانگیری و روحانی باید پاسخگو باشند نه مدعی !
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    16 2
    حجاریان خفه بشه بهتره خاک برسرنوکرش
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 0
      اجداد حجاریان یهودی بوده اند خود حجاریان در خاطراتش به یهودی بودن اجدادش اشاره کرده . از یهودیان کاشانی بوده اند
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 2
    مشرق عزیز مگر نه اینکه مسلمان باید حتی غیر مسلمان راکمک کند عزیز شما باید کمک کنید اسحاق بینی خود را عمل کند تا بتواند جلوی خود وجلوتر راببیند بتواند تحلیل درست کند نمونه بارز آن 18میلیارد ذخیره ارزی 60تن ذخیره طلای کشور را به غارت داد رییس دزدان هم علی برکت الله گفت
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    8 2
    مشرق من از شما تعجب میکنم حرفهای حجاریان این مفلوک بیچاره که توان خرکتی ندارد را باور و انعکاس میدهید این بیچاره خود که توان پاک کردن فضای حاجتش را ندارد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 3
    راهبرد اصلاح طلبان، غربگدایی و حفظ منافع معاندین در بیرون وقانون گریزی وفتنه انگیزی در داخل است. (اصلاح توئیت حجاریان )
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 3
    مجلس وظیفه اجرائی نداره ولی وظیفه قانون درست گذاشتن که داره حل یک سری مسائل معیشتی در گرو قانونگذاری صحیح مجلسه
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      اگه قانون گذاشت و درست اجرا نشد چی؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 2
    کاسه لیس غربی ها دوباره نظر داد این از رو نمیره این همه چرت و پرتی میگه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 1
    اتفاقا به مجلس،ربط دارد چون مجلس ریل گذار است مجلس پنجم با چک سفید به دولت اصلاحات در سال ۷۹ اجازه داد جلوگیری از،توسعه محدوده قانونی شهر ها ا تصویب کند بعد شد انفجار زمین ومسکن تا این قانون است فقر است
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 1
      سال 79 مجلس ششم بود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    11 2
    حجاریان بیشرف نفوذی یک یهودی زاده است که هویت اش راپنهان کرده ودرنظام نفوذ کرده بود خیانات بیشماری کرده همه پروندههای مهم ساواک راکه مشخص میکرد افرادنفوذی را برداشته معدوم کرده سند همکاری افراد انقلابی نما راباساواک ورژیم پهلوی خداوند نابودش کندمثل ابوجهل لجوج وپررو ومعاند میباشد
    • ناشناس IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      همین بیشرف نفوذی روزگاری اسلحه بدست برای نظام به صغیر و کبیر رحم نمیکرد و الانم بوق بلندگو بدست علنا علیه نظام شمشیر میزنه و هیچ احدی هم کاری به کارش نداره، چرا؟ کمی فکر کنید شاید بفهمید!!! جز اینه که آدم همون آدمه فقط ماموریتش فرق کرده؟!!!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 2
    بمیر تئورسین پیر! کی بمیری جماعتی از دستت راهت بشن
  • !! IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    7 2
    لیبرال اصلاح طلبان ؛ عمله های وطنی دشمن !!
  • حسين DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 1
    كسى ميتونه بگه فرق اين يارو حجاريان خائن كم سواد كم شعور با اون يارو مرتيكه خائن مزدور و وطنفروش مولوى عبدالحميد چيست؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      دوتاشون سرشون تو یه آخور هست فرقی ندارند.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    7 5
    نتایاهو با هماهنگی پوتین بحران غزه را راه اندخت ، و با هماهنگی سرویس جاسوسی پوتین مستشاران ایرانی را در سوریه هدف قرار می دهد. هر دو با بالا بردن تنش در خاورمیانه به دنبال منافع خودشان هستند، پوتین به دنبال بیرون آمدن از باتلاق اکراین، و نتایاهو به دنبال بحران داخلی رژیم صهیونیستی. آمریکا هم مانند همیشه ملعبه دست انگلیس و فرانسه. ایران هم مانند جنگ اول و دوم جهانی در فقد دکترین امنیتی مبتنی بر منافع ملی، بازیچه قدرتهای خارجی. تا کی بر سر ایران ، روسیه و فرانسه و انگلیس و آمریکا معامله کنند!!
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 1
      مزخرف نگو ابله .. روانپریش صهیونیست لمپن ...
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 1
      مردم ایران خر نیستند که اراجیف تورو باور کنند احمق خودتی
  • عبدالله IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 1
    حجاریان و امثال این دجال یا بهتر باید گفت این سرمایه های صهیونیستی در ایران غلط کرد
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 1
    مشکل اینه که نزنید دوباره خواهد زد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حقیقتا از آقای جهانگیری با این سابقه سیاست ورزی و کار اجرایی بعید بود....را باید در جای دیگری جستجو کرد!با همین نقطه چین صحبتش را ویرایش می کردید. چرا بهش گیر می دهید با آن سابقه درخشانش. خدایا ما را از شر دولتیان دوازدهم و مخصوصا همین آقا نجات بده. کی با یه خداحافظی ما را خوشحال می کنند.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    خدایا از عمر جماعت افساد طلب بکاه بعمر جوانان متدین بیفزا
  • ناشناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    حقیقتا قابل درک نیست، حجاریان با سوابق تاریک و پر از ابهام اوایل انقلاب در امور اطلاعاتی و امنیتی و سناریوهای سر بسته و در نقش یه دو آتیشه خطرناک انقلابی و حالا بقول خودتون مخالف علنی نظام و تئوریسین تحریم انتخابات و فتنه ۸۸ و منتقد شمشیر به دست علنی حاکمیت و نظام و حتی دین چطور راست راست میگرده و نفس میکشه و شمشیر میزنه؟ کمی به شعور مردم احترام قائل بشید البته که شعور مردم معمولا به حساب نمیاد، حقیقتا چنین کسی با این همه علامت سوال بی جواب و سمت و سو های متناقض و آزاد در هر گونه فعالیت علیه نظام و حاکمیت و زیر سوال بردن هر اونچه خطوط قرمز شماها به حساب میاد، نقش "سوپاپ اطمینان" براتون بازی نمیکنه؟ نگید آزادی بیان دادید که آزادی بیانتون فرمایشی و سفارشیه مثل خیلی از امور دیگه مملکت، چنین آزادی بیانی رو هر فعال سیاسی و اجتماعی و فلان دیگه ای بکار بگیره نفس آزاد هم نمیذارید بکشه.....
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    این حجاریان هنوز زده‌است؟؟؟ بابا برا دفعه بعد درست بزنید تو مغزشون،کالیبرهای بزرگتر استفاده‌ کنید تا راحت بشيم. والله
  • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    8 0
    "راهبرد اصلاح طلبان، صلح طلبی در بیرون و دموکراسی و حاکمیت قانون در داخل است."! برگردان به فارسی از من: "راهبرد اصلاح طلبان، همراهی با امپریالیسم غربی، بویژه آمریکا در بیرون و پادویی و پیشبرد اوامر اقتصادی-اجتماعی این امپریالیسم در داخل است." "... مسائل اقتصادی حل شد؟ ..." تا حدودی درست میگوید. به باور من بحران های اقتصادی ایجاد شده در ایران کار این مجلس، آن مجلس و یا این دولت، آن دولت نیست بلکه همه آنها از گذشته تا کنون بوده است. سیاست اقتصادی همه آنها فرادست محور بوده تا فرودست محور، سیاست هایی که شدیداً فساد زاست و جامعه را هر از گاهی به نقطه جوش میرساند. در نتیجه شبکه ای بزرگ در ساختار سیاسی-اقتصادی شکل میگیرد، همواره بزرگتر میشود و به مرحله متاستاز میرسد که هم چیز را از کار می اندازد. در این مرحله دیگر شیمو تراپی پاسخ نمیدهد بلکه یک جراحی اساسی لازم است، اگر دیگر دیر نشده باشد!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 0
    این حجاریان ثابت شده که یهودی آنوسی است لعنت بر کسی که هنوز این وخانوادشو نکرده در قفس
  • ایران IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    در این مقطع زمانی از آقای حجاریان می خواهیم نظر ندهند
  • اهورا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 3
    حجارييان الان كه لال شدى ميخواى ايندفعه لاشه نجست رو از روى زمين پاك كنم ، از اين به بعد حرف ضد نظام بزنى مرحومت ميكنم كثيف خائن به وطن و انقلاب.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    حجاریان و امثال او، سالهای سال از رژیم ارتزاق کرده اند تا در روز مبادا ، ماموریت تخریب اعتماد داخلی و رعب را انجام دهند.حتی با دهن خورد شده.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    خدای این اوباش آمریکاست، کی میگه بت پرستی تموم شده؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    در یک کلام؛ سبز و بنقش های متعفن؛ سقف وقاحت و پررویی را بصورت ساعتی بالا میبرند.
  • هاتف IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 0
    اسحاق دماغ چی میگه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 0
    اجازه ندهید معاندان سازمان یافته و آموزش دیده علیه حجاب ، در بین مردم عادی خود را جا بزنند و افسران پلیسمان را اذیت کنند . ابتدا با روش های هوشمند شبکه ها را شناسایی کنید و راه تامین مالی و ارتباطیشان را با بیگانگان افشا کنید ، بی حجابی سازمان یافته را دست کم نگیرید
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    مگه این پیرمرد پوشکی آیزایمری ویلچری سادیسمی زنده هست من فکر کردم مرده صدکفن پوسونده
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    چی شد بلاخره؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    مرگ بر دولت تزویر و نیرنگ آمریکا و رسانه های به ظاهر غیر دولتی و دولتیش ، هر دو حزب آمریکا دولتی اند و تعدادی از ایالت ها را فرمانداری می کنند و تمام رسانه های معتبرشان هم حزبی است. فریب حزب های آمریکایی را نخورید
  • FR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    دیگه نظرات امثال حجاریان آنقدر آشکار شده که خطرناک نباشد منتظرید که علنی تر از این بگویند ضد انقلاب اسلامی و ضد تلاش برای استقلال و آقایی کشورند و مامور حمایت از دسیسه های دشمنان ایران ؟!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حجاریان علیل و مخبط و روانپریش منافق ، فتنه گر.زمانی که سلامت جسمی هم داست حرفهایش پشیزی نی ارزید الان که علیل و مخبط و دیوانه است چه توقعی از این سگ هار که زنجیری دست صهیونیستها است دارید.؟!.
  • حاج حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا این مطلب به واقعا واقعیه که این دهان ها باید بسته شود اینها خائن هستند. به خدا قسم اعمال قانون تبعات ندارد و به خدا قسم عدم اعمال قانون تبعات داره. از تبعات نترسید و اقدام کنید. زمان جنگ است و مماشات با روان پریشان امثال حجاریان و ترس از برخورد با اینان، که نقش ستون پنجم دشمن را بازی میکنند، عین قانون شکنی است.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    از حجاریان که مغزش از حجر است و عقلش را پارسنگ همی بر دارد و سرش به قاعده ی یک کدو تنبل و قلک پس انداز و پشتوانه و سرمایه‌ صهیونیست است چه انتظاری می رود. از کوزه همان برون تراود که دروست.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    با سلام . موضوع اینه که اگر ما خدایی نکرده با اسراییل وارد جنگ شویم چه کشورهای طرف اسراییل خواهند بود و چه کشورهایی طرف ایران ؟ قطعا آمریکا و کانادا و حداقل سه چهار کشور اروپایی مثل انگلیس - فرانسه - ایتالیا و آلمان طرف اسراییل هستن که فقط همین آمریکا درگیر بشه برای ما بسه . حالا حامی های ایران : 1- روسیه که در طول تاریخ سابقه ی در خشانی از با وفایی داره مثل جنگ جهانی دوم که شمال ایران را شخم زد و باعث کشتار زیادی شد در ضمن خودش درگیر جنگ با اوکراین هست . 2- چین که انسانهای عاقل و بسیار پر تلاش و میهن پرستی هستن و تا حالا دیده نشده خودشون را الکی درگیر و فدای یه کشور دیگه بکنند . 3- میمونه فلسطین و لبنان و سوریه که در جنگ تحمیلی ایران و عراق دیدیم چقدر کمک ایران کردن تازه اگه فرض را به این بگیریم که بخوان به ما کمک بکنند این اصلا منطقی نیست چون خودشون درگیر جنگ هستن ! پس عاقلانه ترین کار اینه که حرکتی نزنیم مثل موقعی که ناو آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را روی خلیج فارس زد و صلاح به این بود که سکوت کنیم . خطاب به اون دوستان عزیزی که میگن اسراییل غلطی نمیتونه بکنه و حرفهای این چنینی ... باید بگم حتی اگه ایران ابر قدرت دنیا باشد و اسراییل هم ضعیفترین کشور دنیا که تک و تنها هم باشه اگه دشمن را دست کم بگیریم یعنی باختن چه برسه به شرایط الان ! پس منطقی فکر کنیم .
    • DE ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 1
      لگن لیس اسقاطیلی بدبخت!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    از اظهار نظر اسحاق جهانگیری هیچ تعجب نکنید، چون این نشان می دهد، انتصاب بعنوان معاون اول، بدلیل توان علمی و تجارب کاری نبوده بلکه بدلیل هم حزبی و سرشان با حسن روحانی در یک آخور بوده صورت گرفته. یعنی مدرک نیاز به علم و سواد و انسانیت و معرفت ندارد.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    یا صاحب وحشت چقدر ترسناک و چندش هست این حجاریان ،واقعا که ذات پلید رو ظاهر هم اثرمیذاره😱😈
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    اتفاقا بعداز۷۰سال(اشغال،غارت،خرابکاری وکشتار سربازان،افسران،فرمانده هان ودانشمندان ایرانی ومسلمان...)ایران حقش است مستقیم اسراییل را تنبیه وازروی نقشه محو کند-اسقاطیل،ربع پهلوی،علینژاد،معاندان اپوزیسون...هم بخوبی میدانند اگرهواپیما وموشکهای اسراییلی فسقلی جعلی به ایران برسذ قطعا منهدم میشوند ولی فقط ازترس میخواهند ایران را ازجنگ بترساننذ ومنصرف کنند تا ایران بشکل فرسایشی وبشکلهای دیگری شکست بخورد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حجاریان پیر کفتار گراز ، میمون ملعون نحس نجس و این یهودی ماسک مسلمانی زده مرگش از این زندکی طفیلی و گیاهی بهتر است ‌
  • US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    در اصل اصلاح طلبان و مجاهدها و چریک فدایی ها و ملی مذهبی ها صاحبان اول انقلاب اند که سه تای آخری از سفره انقلاب طرد شدند و اصولگراها صاحبان دوم انقلاب اند
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    18 0
    ببخشید عبارت "پیروز بلامنازع" کمی اغراق آمیز نیست؟ هنوز از زمان جواب پاکستان و بی امنیتی شرق کشور زیاد فاصله نگرفته ایم برادر، ترور دانشمندان با قانون مقابله به مثل قرآن هنوز جواب داده نشده ، در جنگ اقتصادی و فرهنگی با وجود نفوذی و بهایی و صورتی و منافق در نقطه خوبی نیستیم متاسفانه، درست است که ایران امروز از نظر سیاسی و نظامی قدرتمنده ولی رویایی هم نباشیم لطفا
  • dayani IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    بارک الله به مشرق که اینهمه داناست، اما واقعیات را نمی بیند. مگر اعلام نمیکنیم که همه قدرت اسرائیل در حمایت امریکا نهفته است. اینهمه سال از اسرائیل حمایت کرده و اکنون هم میگوید که میکند، با جریان ایران ، چه ساده جریان غزه از صحنه اخبار رسمی خارج شد و طرفیت اعراب با اسرائیل به محاق رفت. همه خوشحال ایستاده اند تا حرکت یک کشور در مقایسه با سیزده کشور عربی در مقابل اسرائیل را تماشا کنند.
  • احسان IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق نیوز تند رو فقط فکر خودتون هستید و دقاع از دولت دلبندتان دولت ب درد نخور مسخره
  • خلیل IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حجاریان پادوی رژیم صهیونیستی شکر خورد با اربابش
  • Farhad US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    این سگ کثیف و متعفن حجاریان هنوز زنده است؟
  • نادر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    آقای حجاریان زمان دولت خاتمی یادت نیست زدند مغزتون درآوردند بردنت فکرکنم آلمان الان وقت انتقامجو نیست؟ول نکنگرچه بنده تحت بازداشت خانگی ام و مثل آقای کروبی بیچاره و میرحسین شاید بدتر ده روز یاکمتر ببینید 5
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    خدایا این حجاریان ملعون کی به درک واصل میشه
  • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلاحاتچی ها تهوه اور منافق! دلواپسان اسقاطیلی! به اندازه کافی با راندخواری ریشه دار و مذاکرات ذلیل کننده و کمک های پشت پرده به اسقاطیل! و فساد اقتصادی شون کشتی ایران و نظام رو سوراخ سوراخ کردن! وقتشه مردم امثال حجاریان رو گوش مالی حسابی بدن! تااینقدر بنفع اسقاطیل تو خاک ایران برای اسقاطیل گول نزنن!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اسرائیل و غرب مثل سگ از حمله مستقیم ایران میترسن، دیگه تو این چند روزه به همه ثابت شده این مسئله.
  • شهروند IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    ایران باید قبل از اقدام علیه اسرائیل اول تفاله ها و سرمایه های آمریکا و اسرائیل در ایران را ازبین ببرد تا ستون پنجم دشمن که از پشت خنجر می زند نابود شود. هر وقت خواستید به اسرائیل حمله کنید نیم ساعت قبلش هم به خانه این جرثومه های فساد حمله کنید و اینها را هم با اربابانشان به درک بفرستید. رونوشت به اطلاعات سپاه.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    سعید حجاریان دقیقا شکل شیطان جنی است
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 1
    حجاریان مرد بزرگیه منظورش اینه که با رفتار غلط کشور را در مسیر جنگ قرار ندیم
  • ابراهیم IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    آدم حالش بد میشه نظر بعضی ها رو که سالهاست فکر مردم رو منحرف می کنند می خونه. فرافکنی اینه که ما از امنیت حرف میزنیم اونا اقتصاد رو به رخ می کشند از سلامت حرف می زنیم میگن اقتصاد ما که می دونیم همون اقتصاد رو هم شما عمداً دستکاری می کنید تا افکار عمومی رو مهندسی کنید. چطوره که اسم حمله به اسرائیل اومد قیمت دلار و طلا رو بردید بالا تا دولت و نیروهای نظامی ما تو فشار افکار عمومی در مقابل اسرائیل فشل بشند به حول و قوه الهی زدند توی دهن اربابتون. ان شاء الله کارشون با اربابانتون که تموم بشه سراغ شما نظریه پردازان سم پراکن دشمن شاد کن هم خواهند آمد. تا یادمه فقط مرد شعارید و نه عمل. با شعار دنیا رو گلستان می کنید و در عمل برای دادن 45هزار تومان یارانه شب عزای دولتتونه...
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    شما زندگی نباتیت رو ادامه بده کاری به سیاست نداشته باش
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    تو ساکت پیر خرفت
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    وقتش رسیده سگ های اسرائیل تو خاک ایران جمع بشن.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    خدا به حجاریان رحمت کند. و جهانگیری هم یادی از گذشته نه چندان دور خود و دولتهای۱۱ و ۱۲ بکنه، و از درگاه خدا و ما‌مردم‌ طلب مغفرت کنند.‌ما که کم کارب ها و خطاهای برخی را حلال نمی کنیم. حساب و‌کتاب ما روز قیامت...
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    با سلام سیاست ورزی یک کنش و رفتار مبتنی بر مبادی اخلاقی و علمی است. از منظر اخلاقی ، سیاست مداران برای اعتلای جامعه و ملت و مردم خویش فداکاری کرده و فعالیت می کنند و از همه ظرفیت علمی و داشته های تجربی و تاریخی استفاده می کنند. اظهارات حجاریان بر اساس پیش فرض های علمی و اخلاقی ، نشان می دهد که وی و هواداران متبوعش تا چه اندازه با ملت فاصله دارند. اجمالا بنظر می رسد حجاریان و هوادارانش بازی در زمین نظام سلطه را تنها گزینه مجاز و مشروط می دانند و هر گونه پیش فرضی خارج از این قاعده برای اینان نامطلوب است.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    اگه نظام نمیتونه بازار رو کنترل کنه الکی جنگ راه نیندازه کسی از یهود خوشش نمیاد ولی تحمل گرانی بیشتر رو نداریم رییس بانک مرکزی هم در مورد افزایش نرخ ارز میگه بمن چه!
    • US ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      تاحالا که جنگ نبود گرانی نبود؟ با ترساندن مردم از جنگ تحریمها شدت گرفت باید معادلات را تغییر داد
  • صادق GB ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    حکومت در مقابل یاوه گوئ کسانی که حد اقل مدت 16سال به مردم ایران خیانت کرده اندحق دخالت در امر اقتصادی وسیاسی واکر اجتماعی و..راندارند دولت برای این گروه وابسته به فراماسیونی ضمن محاکمه خیانتها وغارت ها وحامی دولت های غربی مورد محاکمه ومجازات شوند ومردم رااز این نفوذی های سرویسهای دولت های غربی فتنه گر آسوده نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس