علی ربیعی

علی ربیعی گفته است اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک اقدام درست، شایسته، به موقع و در جهت منافع ملی و امنیت درازمدت ایران زمین صورت گرفته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی

اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!

علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی به تازگی طی یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد با اشاره به انتقام بزرگ ایران از اسرائیل نوشت:

"ماجرا از این قرار است که رژیم اسرائیل مدتهاست با عملیات ایذایی و تروریستی خود، قصد تضعیف ایران را دارد. به اعتقاد من کینه و شرارت اسراییل _ بر خلاف ادعای بسیاری _ ارتباطی تام به موضوع غزه ندارد. نگاه کنید به لیست ترورهایی که اسرائیل در سال های گذشته در ایران انجام داده است. به طوری که در بسیاری از این ترروها، با پیام های مختلف و کنایه آمیز ایران را مورد خطاب قرار داده است. به عنوان مثال خرابکاری ها در نیروگاه ها، هک کردن ها که مدتهاست در حال تکرار است و همچنین ترور دانشمندان هسته ای در داخل کشور و اقدامات خرابکارانه ای که رژیم اسرائیل مدتهاست دنبال می کند.

من بر اساس فهم خودم از امنیت ملی معتقدم اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک اقدام درست، شایسته، به موقع و در جهت منافع ملی و امنیت درازمدت ایران زمین صورت گرفته است. فکر می کنم در صورتی که ما پاسخی مناسب به رژیم اسرائیل نمی دادیم، فردا حتی همسایگان بسیار ضعیف هم (که شواهدی از آنرا در همین چند وقت اخیر دیدیم) برای ما گردن کشی می کردند. بدون شک تلاش برای کوچک انگاری ایران آنقدر تدوام می یافت که تبعات خوشایندی برای ایران به دنبال نداشت.

به نظرم این عملیات بیشتر جنبه اثبات توانایی و اقتدار داشت. به گونه ای که جان انسان ها در معرض خطر قرار نگیرد. البته این نکته هم قابل تامل است که اگر انسان های زیادی آسیب دیده و کشته می شدند هدف از این عملیات، کشتار تلقی می شد؛ حالا که یک پایگاه نظامی مشخص هدف قرار گرفته شده، بهانه جویی ها به نوع دیگری عنوان می شود. من معتقدم از نظر نوع عملیات، زمان آن و همچنین اصل عملیات، کاری درست، حساب شده و در جهت منافع ملی ایران بوده است.

*قبل از ربیعی، آقای روحانی رئیس جمهور سابق ایران نیز مواضعی در حمایت از انتقام قاطع ایران از اسرائیل اتخاذ کرده بود. [1]

الیاس حضرتی، صاحب امتیاز روزنامه اعتماد و از چهره های محوری حزب اعتماد ملی نیز یکی از فعالان اصلاح طلب است که طی یادداشتی رسمی از عملیات سپاه تجلیل کرد. [2]

اقدام حمایت آمیز برخی سیاسیون اصیل از عملیات سپاه و کنار گذاشتن اختلافات در مقطع فعلی؛ یک رویکرد خوب است که بایستی همه ما نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

***

1500 مورد سگ گزیدگی فقط در یک سال و در یک استان

اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!

محسن رضائیان، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ایسنا گفته است: در سال گذشته ۱۹۴۹ مورد حیوان گزیدگی در سطح این استان داشته‌ایم که از این تعداد، ۱۵۱۸ مورد مربوط به گازگرفتگی سگ بوده است.

وی ضمن هشدار به دستگاههای متولی در رابطه ساماندهی و جمع آوری سگهای ولگرد در سطح استان بخصوص شهر یاسوج خاطرنشان کرد: اواسط دی ماه ۱۴۰۲(حدود روز سه شنبه ۱۲ دی ماه) یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» در اثر حمله سگ ولگرد از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت که هم اکنون پس از حدود ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «اینتوبه» قرار دارد.

این مقام بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفته است: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ های ولگرد است. وجود این حیوان در شهرها و روستاها گاه موجب سلب آسایش عمومی می‌شود و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت آنها در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترلی، باعث شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، از جمله بیماری هاری و افزایش اینگونه بیماریها در جمعیت دامی می‌شود. [3]

*فی الواقع مشخص نیست که زندگی چه تعداد کودک و شهروند دیگر در استان های مختلف کشورمان باید مورد آسیب سگ ها قرار بگیرد تا مسئولان ذیربط فکر عاجل و کارایی در این رابطه بکنند.

برای آگاهان اجتماعی پر واضح است که بخش عمده ای از تعلل مسئولان در این قضیه به دلیل محبوبیت طلبی و فرار این مسئولان از هشتگ های فضای مجازی و حملات لفظی سگ‌دوستان است و گرنه مبارزه با سگ های ولگرد و اتخاذ قوانین جدی برای سگ های صاحبدار و صاحبان آنها هرگز یک اقدام دشوار یا غیر ممکن نیست و صرفا به شجاعت و عقلانیت نیاز دارد.

***

خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!

اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!

ایسنا گزارش داد: اگرچه خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن، غیر قانونی است و در صورت مشاهده علاوه بر لغو امتیاز متقاضیان، با مشاوران املاک که در این فعالیت مشارکت دارند نیز برخورد قضایی می‌شود، هم‌چنان این نوع معاملات به شکل علنی و غیرعلنی در جریان است.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرده‌اند.

بعضا مشاهده می‌شود افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند امتیاز خود را در دفاتر مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند. ظاهرا علاوه بر مشاوران املاک، در مواردی دفاتر اسناد نیز اقدام به ثبت این قراردادها می‌کنند. این در حالی است که واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا تحویل واحد قابل واگذاری نیست.

در سایت‌ها و اپلیکشن‌های فروش مسکن آگهی‌هایی درخصوص فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی توسط برخی متقاضیان و نیز مشاوران املاک دیده می‌شود.

معامله‌ی امتیاز نهضت ملی مسکن در شرایطی به یکی از فعالیت‌های زیرپوستی برخی متقاضیان و دلالان مسکن تبدیل شده که در مواردی حتی واحد مسکونی فرد ثبت نام کننده وارد فرآیند اجرا نشده و زمین آن نیز مشخص نیست.

در این خصوص یک مقام وزارت راه و شهرسازی گفته است: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد. [4]

*کار فروش زمین و امتیازهای نهضت ملی مسکن به جای باریک کشیده است. این در حالی است که در بحث نهضت ملی مسکن هنوز شاهد اقدام تأثیرگذاری هم از سوی دولت نبوده ایم.

پیش از این، مدیر کل بنیاد مسکن استان خراسان رضوی نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفته بود: طبق شنیده ها، برخی- کسانی که زمین های ۹۹ ساله به آنان در روستاها برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است، اقدام به فروش زمین کرده اند!

سیدخلیل منبتی با اشاره به واگذاری ۲۶ هزار قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان خراسان رضوی بیان کرده بود: در صورتی که پس از گذشت سه تا ۶ ماه از واگذاری زمین به این افراد، اقدام به ساخت واحد مسکونی و داشتن حداقل ۱۰ درصد پیشرفت اجرایی در ساخت نکرده باشند، زمین از آنان بازپس گرفته می شود، لذا افرادی که زمین ها را نیز خریداری می کنند، چندین برابر متضرر خواهند شد. [5]

اظهارات مقامات ذیربط مبنی بر غیر معتبر بودن واگذاری امتیازات و زمین های طرح نهضت ملی مسکن در حالی است که این کار عملا انجام می شود و خبری از نظارت مسئولان بر بازار مسکن نیست.

لازم به ذکر است که در سایر ابعاد بازار مسکن نیز اثری از نظارت های دولت دیده نمی شود و مثلا دستور چندین ساله دولت برای تعیین سقف اجاره بها نیز عملا بلااجرا مانده است.

***

1_mshrgh.ir/1593552

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-657220

3_isna.ir/xdQVLd

4_isna.ir/xdQVBt

5_mshrgh.ir/1593552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 35
    فقط باید بدون تعارف گفت که عملیات پهپادی-موشکی ما کم اثر بود و بازدارندگی لازم را نداشت. در پاسخ به اینهمه جنایات این رژیم خبیث و جنایتکار یک چنین عملیات بسیار محتاطانه و کم اثری بعید به نظر میرسید.
    • سوخته IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      8 5
      کسی که سگ گردانی میکند ثابت میکند که از آن سگ کمتر هستند . و آنهایی که با قانون از این سگهایی که سگ گردانی میکنند کمتر هستند
    • FR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      8 2
      تابوی بازدارندگی اسقاطیل اتمی شکسته شد مانند حمله به عین الاسد که ایران اولین کشوری بود که جرات کرد
    • جواد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      7 2
      شما جماعت فقط ارتش اسراییل امریکا در چشم شما قوی هستند سپاه پاسدران گل کاشت افرین ادرکنی ادرکنی یا مهدی تا نابودی اسراییل چند قدم دیگه فاصله داریم
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      5 1
      کم اثر بوده که اسرائیل آمریکا کشورهای عربی و همسایگان هر روز بیانیه ننه من غریبم صادر میکنند و اینچنین به هیجان و تکاپو افتادن ! اگر پر اثر بود پس دیگه چی می شد ؟ پس نتیجه میگیریم که کم اثر نبوده و نه از دیدگاه شخصی که منظر سیاسی باید موضوع رو دید و نظر داد
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      3 1
      اونی که باید پیام رو بگیره خوشبختانه گرفته ! اتفاقا ایران با این اقدام نشون داد که اگر بخواد انتقام بگیره تنها خرجش برای ایران اینه که فقط چند میلیمتر مختصر جهت ارسال موشک رو عوض بکنه و مختصات رو تغییر بده ،خوشبختانه هم بحد مکفی تسلیحاتش رو داره هم از نظر نظامی براش هیچ کاری نداره ،اونی که باید گوشی دستش بیاد اومد ، نه تنها گوشی دستش اومد بلکه پوشکش رو هم عوض کرد!فعلا همین کافیه
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      3 1
      چطور بازدارندگی نداشت؟ معنی بازدارندگی دیگه چیه مثلن
    • رضا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      3 0
      از نحوه طراحی و اجرای حمله ایران مشخص میشه که هدف نه لزوما گرفتن تلفات و تخریب زیاد بلکه ابراز قدرت تهاجمی و بازدارندگی و القای ترس در طرف مقابل بوده که این اهداف هم محقق گردید.
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 2
      تا حدودی قبول دارم
    • حاجی از لندن IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      دیدید دیدید طیاره های بدون شهرنشین ما در آسمان دشمن غرش کردند دیدید دیدید موشک‌های ما با دشمن چه کردند دیدید دیدید دشمن چقدر هراسان شد دیدید دیدید رفت
  • FR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    12 3
    خدارا شکر که بالاخره به امثال ربیعی و روحانی و حضرتی هم ثابت شد که دولت بی تفنگ و بی موشک و بی قدرت فایده ای نداره !
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 1
      به روباه گفتند شاهدت کیه؟ گفت دُمَم
    • DE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      4 1
      دولتی که تفنگ و موشک و قدرت نداره درست مثل ببری است که دندان هاشو کشیدن ، چنگال و پنگالشو رو در آوردن و چشم هاشو کور کردن ! حتی یک شغال و کفتار لق لقو میتونه بیاد به سادگی لقمه لقمه اش کنه. لازمه جنگنده های ایرانی تا مرز 1000 عدد برسه. چه از راه تولید داخلی بومی ، چه از راه خرید.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      ۱۴:۴۷ جنگنده به درد جنگ‌های دور نمیخوره. فقط پهپاد و موشک
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 0
    مورد گاز گرفتگی سگ را به دکتر زاکانی اعلام بفرمایید داراباد را سگها تسخیر کردن
  • LU ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 13
    کدام انتقام؟!!! ۷ تا سردار و سرلشکر کشور رو در یک ساختمان دیپلماتیک کشتند، شما آسفالت فرودگاه رو زدی!
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 1
      اولا آسفالت نه و ساختمان فرودگاه دوما، همه فهمیدن ولی تو نفهمیدی که اگه بقول تو ساختمون فرودگاه رو ایکس زده، پس کل هیکل نتایابو و کابینه شیطان رو هم می‌تونه ایکس بزنه، بطوری که در عرض چند ثانیه تبدیل به تپه کود بشن !
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 1
      الان توی کله پوک نتانیاهو هم موشک میزد تو میگفتی چرا توی مخ نتانیاهو موشک زد و دنیارو بر علیه ما تحریک کرد اگه نزنه میگی ترسو بود عزت ایران حفظ نکرد جواب نداد بزنه میگی چرا اونجا که من میخواستم نزده .اونجا که تو گفتی بزنه میگی چرا زد و کل دنیارو علیه ما تحریک کرد . بلاخره معلوم هست امثال تو با خودت چند چندی کلن هررر کاری بکنن امثال تو یهچیزی داره از زیر بغلش رو کنه بزاره روی میز
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 1
      حمله موشکی پیشکش ،همینکه امثال تو دیدن با هموطنان ما چه کردند دیگه شرم کنن با دشمن و رژیم جعلی صهیونیستی الکی همنوایی نکنی ما بهمین حد انتقام گرفتن تو از دشمن هم راضی هستیم
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 0
      قبل حمله میگفتید ایران جرات حمله کردن نداره -حالا که حمله کرده میگید اسفالت رو زده
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 3
    بنفشیون با این کارهایشان دنبال پاک کردن 8 سال ظلم و خیانت بع این مملکت هستن مشرق نیوز اینقدر ذوق زده نشو اینها دوباره سرکار بیایند همان اش و همان کاسه
    • US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      لعنت بر شما و بنفشیان؛ یکی از یکی دزدتر و چاپلوس تر و بی خاصیت تر مثلا شماها چیکار کردین؟ در عرض سه سال، دلار رو سه برابر کردین؛ شب بخیر
  • محمدایوب IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    5 1
    خدا را شکر علی ربیعی به اندازه فهمش درک کرده یادم میاد پدر معنوی ایشان واصلاح طلبان فرموده بودند زمان موشک گذشته زمان گفتگو است اگر موشک را کنار گذاشته بودیم الان آذر منصوری ونیلوفر ابتکار وشهیندخت مولا وردی باید می‌رفتند با نتانیاهو گفتگو میکردند واما درزمان شیخ گلاسکو بنفش سپاه موشک زد اینها خودشان را پاره پاره کردند چرا موشک زدید علی مطهری سکته ناقص زد شیخ بنفش است کرد ظریف تو کما رفت آشنا غریبه شد وو واما یک سئوال این حرفها را زدی فکر نکردی نتانیاهو ناراحت میشه چون گفت شما سرمایه های اسراییل هستید راستی این همه ترور یکی از شما چرا تر هم بهتون نزدن البته چاقو دسته خودش را نمی برد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    5 1
    آقای ربیعی داره برای خودش یار جمع میکنه این شگرد جواسیس که خودشون رو سفید میکنند خیلی وقته که لو رفته
    • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      سلام خدا کنه همه یک روزی بفهمن ؛ ما که حسود نیستیم ؛ این آرزوی همیشگی ماست.
  • ح IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    دنیا دیدند که ایران می تواند از سر هواپیماها و رادارها و سامانه های ضد موشکی ده کشور که به اسرائیل کمک کردند بگذرد و همزمان دو پایگاه مهم اسرائیل را هدف قرار دهد. این یک حمله تنبیهی کوچک ایران بود. دنیا دید که ایران هم جرأت دارد هم توانمندی. کوتوله های کوچک اطراف ما حساب کار دستشان آمد. کشورهای محور شررت آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و اسرائیل هم حساب کار دستشان آمد. همه باهم بیایند بازهم جلوی موشک ها رو نمی تونن بگیرند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اگر انتقام نمی گرفتیم !! علی ربیعی صهیونیست از انتقام گرفتن دم می زند شما سرمایه های کثیف و پست اسرائیل در ایران هستید نکبتهایی که سگ زنجیری آمریکا و اسرائیل هستند به سایت ضد انقلابی " عصر ایران " نگاه کنید مهرداد خدیر یهودی زاده با بغض اعلام می کند از صدای موشک ! بیزار است خدیر ابله ۳۰۰ روز پرتاب موشک صهیونیست ها به غزه ناراحتی نکرد اما پرتاب موشک از طرف ایران به سرزمین های اشغالی را که تاریخ ساز و باعث فخر و مباهات مردم ایران و آزادیخواهان و استقلال طلبان جهان است ناراحت می کند . کفتارها و سکهای زنجیری صهیونیستها...
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    گفته های ربیعی یعنی از الان اصلا مهم نیست
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 1
    تنها راه نجات این کشور از جاسوسها و مافیای اقتصادی که باعث این وضعیت دلار 66 تومانی شده اعدام همه اصلاح طلبها هستش حتی اگه سی میلیون باشن
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      دلار چند؟ سکه چند؟ چای دبش؟
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    از ربیعی و حضرتی و روحانی پیام حمایت و تشکر از حمله به رژیم اشغالکر در آمد از میرزا ظریف خائن الدوله معروف به جواد دکمه سکوت
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    سپاه همان نیروی الهیست که آن کلیدساز آنرا دولت باتفنگ معرفی کرد اولا قلب حاج قاسم رابدرد آورد وبعدازاین افاضه آمریکا دست به تحریم آن وفرماندهان سپاه زد.اندیشه های حاکم بر سیاستمداران در پیچهای خطر وآزمایش رو می‌شوند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    مثل این که بعضی از اصلاح طلب ها هم گاهی حرف های درستی می زنند.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      به طور کلی اگر کسی گاهی حرف درست را می‌زد و گاهی خیانت‌بار، منافق و فرصت‌طلب است.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    باز خداروشکر که شما در دولت قبا موفق نشدید ایران رو خلع سلاح کنید وگرنا الان با دمپایی ابری احتمالا باید اسراییل رو میزدیم.اگه کلاهک هسته ای داشتیم الان قطعا امنیتمونم بیشتر بود.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    روحانی و ربیعی و صالحی ومعاون وزیر امور خارجه سابق و بعضی فسیلهای اصلاحات مانند حضرتی و .... تازه از خواب بیدار شدند حالا چه منظوری دارند بماند ولی نباید به اینها فرصت داده شود
  • نام اشنا IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    یکی از دلایلی که باعث این حمله پهپادی-موشکی ایران به اسرائیل بود قطعا به خاطر کشتار مردم بی دفاع به خصوص حدود 20 هزار زن و کودکی که به دست این رژیم پلید در فلسطین و نوار غزه به شهادت رسیدند بود. بنابراین فرصت دوازده روزه به این رژیم جنایتکار دادن تا خودش را جمع و جور کند کاملا غیر منطقی بود و در ضمن بایستی با اقدام ایران حداقل این جنگ و کشتار فلسطینیان متوقف میشد که چنین اتفاقی نیافتاده.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    حالا علی ربیعی تایید نکنه نمیشه مشرق به عباد ضریب نده
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    کنار گذاشتن اختلافات در مواقع حساس خوب است، اما نیازی نیست با چاپلوسی به برخی از افراد که موجب ضررهای هنگفت به نظام و انقلاب شدند، عنوان سیاسیون اصیل را هدیه نمایید!!! همان توصیه به وحدت کلمه کافی بود.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جناب دکتر ربیعی - سلام بر شما ! لطفا جنابعالی که بقول خودتان با مسائل امنیت ملی اشنایی داریدان زمان که مرحوم هاشمی رفسنجانی مرشد سیاسی و معنوی و پشتیبیان اصلی جبهه اصلاحات که شما از عناصر معروف ان هستید فرمودند زمان موشک سر امده و امروز زمان گفتگو است اگر مسئولین جمهوری اسلامی باور کرده و فریب خورده بودند وسیاست تولید و توسعه موشکی را کنار گذاشته بودند امروز چه بلای خانمانسوزی منتظر نظام اسلامی و مردم بود ؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اقای ربیعی ممکن است شما در دانشگاه با مفاهیم امنیت و منافع ملی و... تا حدودی اشنایی پیدا کرده باشید ولی سیره عملی و حجم قابل توجه از مدارک اشکار و پنهان از جنابعالی در دودهه گذشته نشان میدهد اصلا به منافع و امنیت ملی نه تنها اعتنا نداشته اید بلکه شما و دوستانتان شدیدا علیه منافع و امنیت ملی اقدام کرده اید .
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ربیعی و دغدغه امنیت ملی ؟؟!! عجب حرفی !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس