حاج‌قاسم چگونه «اربیل» را از سقوط به دامان داعش نجات داد؟

یک مقام بنیاد شهید پیرامون تشکیک عده ای در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هشدار داد و از آن بعنوان یک تهدید نام برد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مکتب انیمیشن هست؛ شما نیستید آقای وزیر!

توصیه نماینده ولی فقیه در سپاه به نمایندگان جدیدالورود/ مکتب انیمیشن هست؛ شما نیستید آقای وزیر!

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش، طی سخنانی در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفته است: اگر چه در سالیان پس از انقلاب، آثار فاخر انیمیشن تولید شده است، اما باید پذیرفت که به یک مکتب انیمیشن با توجه به فضای فرهنگی ایران دست نیافته‌ایم و سال‌هاست که شاهد آثار وارداتی هستیم. این مساله نیاز به این مکتب را بیشتر از قبل می‌کند و در همین جهت بنیاد ملی پویانمایی ایران یک اتفاق فرخنده در این حوزه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، او می افزاید: معتقدم اکنون که بنیاد ملی پویانمایی شکل گرفته، نیاز به سند ملی پویانمایی داریم که نیاز است به سند ملی آموزش پرورش توجه شود.[1]

*به نظر می رسد زمان گذار از جملات کلیشه ای مثل "هنوز دست نیافته ایم"، "راه درازی در پیش داریم" و... فرا رسیده است.

در اقتفای سخنان وزیر محترم بیان این نکته ضروریست که طی سالهای اخیر تولیدات انیمیشن فاخر و استودیوهای توانمندی در ایران اسلامی شکل گرفته اند که به لحاظ محتوا و تکنیک سرآمد بوده و هستند. کما اینکه مثلا هم اکنون بسیاری از این استودیوها و یا فعالان انیمیشن ایرانی در پروژه های خارجی نیز مشارکت دارند و با امکانات داخلی، خدمات مختلفی را به صاحبان تولیدات خارجی نیز ارائه می کنند.

پس گام های آغازین مکتب انیمیشن ایران شکل گرفته است و به آن دست هم یافته ایم لکن حلقه مفقوده‌ی این میدان؛ "نبود حمایت اصولی مسئولان" است.

ما به وزیر محترم عرض می کنیم که در سال گذشته انیمیشنی با عنوان "لوپتو" در سینمای ایران اکران شد که البته به فروش بالایی نیز دست یافت. انیمیشنی که به لحاظ محتوایی بسیار سالم و با همکاری کنشگران مذهبی و فرهنگی تولید شده بود.

انیمیشن سینمایی مذکور اگرچه به فروش بالایی دست یافت ولی در سایه نبود حمایت اصولی مسئولان؛ استودیوی تولیدکننده این انیمیشن هم اکنون با مشکلات مختلفی روبه روست و حتی امکان تعطیلی آن نیز وجود دارد.

پس مکتب انیمیشن متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما هست اما مسئولان نیستند و این غیبت آنها موجب از دست رفتن فرصت های بزرگی خواهد شد.

***

هشدار یک مقام بنیاد شهید درباره تشکیک در مکتب سردار سلیمانی

توصیه نماینده ولی فقیه در سپاه به نمایندگان جدیدالورود/ مکتب انیمیشن هست؛ شما نیستید آقای وزیر!

رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در همایش ملی نقش تشکل های شاهد و ایثارگر در پدافند غیر عامل کشور گفته است: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل برای کشور تهدید محسوب می شود، تشکیک در مکتب سردار سلیمانی و هشت سال دفاع مقدس و نیز تحقیر عملیات های ما و موفقیت های به دست آمده و زیر سوال بردن آنهاست.

به گزارش ایرنا، وی هدف از این امر را از بین بردن غرور و حماسه ملی دانست و با بیان اینکه جامعه ای که الگو و سرآمد نداشته باشد نمی تواند زمینه های توسعه پایدار را دارا باشد، تصریح کرد: یکی از درخواست های ما از دبیران تشکل های شاهد و ایثار قهرمان پروری است.[2]

*درباره هشدار کاملا درست این مقام بنیاد شهید باید به شیطنت عده ای در فضای مجازی اشاره کرد.

شیطنتی که بر محمل رسانه و شبکه های اجتماعی سوار شده است و همانطور که مقام بنیاد شهید نیز تصریح دارد؛ توانسته خطراتی را متوجه جامعه ایرانی و نسل های نو کند.

ورود تبیینی_امنیتی مقامات قضایی و امنیتی به حیطه شبهات فضای مجازی اصلی ترین راه برای مبارزه با خطر پیش گفته است.

***

توصیه نماینده ولی فقیه در سپاه به نمایندگان جدیدالورود

توصیه نماینده ولی فقیه در سپاه به نمایندگان جدیدالورود/ مکتب انیمیشن هست؛ شما نیستید آقای وزیر!

حجت الاسلام والمسلمین، عبدا... حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، طی سخنانی در یادواره شهدای منطقه 17 تهران گفته است: پیام جبهه انقلاب به همه مسئولان این است که ما از شما ولایتمداری و سربازی ولایت می‌خواهیم. از شما می‌خواهیم مواضع ولایت را خوب بفهمید و به آن عمل کنید. ما ۴۵ سال است تجربه کرده ایم که هرجا التزام عملی به سخنان ولایت داشته‌ایم موفق بودیم.
او افزوده است: ما از مسئولین می‌خواهیم به دستور اخیر مقام معظم رهبری با تمام وجود عمل کنند و سخن اختلافی نگویند و برای خدمت به مردم دست به دست هم دهند.
حاجی صادقی می گوید: مسئولین کشور باید قدردان مردم و ولی‌نعمتان خود باشند و با تمام وجود وارد میدان خدمتگزاری شوند. از آنها می‌خواهیم همه را به انقلاب دعوت کنند نه به خود؛ خود را برای انقلاب بخواهند نه انقلاب را برای خودشان، کرسی مسئولیت را فرصت خدمتگزاری قرار دهند نه جایگاهی که ماندنی است و بدانند که روزی این جایگاه را ترک خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه به نمایندگان جدید توصیه کرد: قدردان ولایت و امت باشند، سخن اختلافی نگویند و انسجام و اتحاد را حفظ کنند.[3]

*اگرچه توصیه نماینده ولی فقیه در سپاه مخاطبان مشخصی دارد لکن ما قضاوت درباره این مخاطبان خاص را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

پر واضح آن است که رجال و جریانات امین و دلسوز کشور؛ در سمت خدمتگزاری و مدیریت جهادی قرار دارند و هیچ مسئول دلسوزی در ایران نیست که از کارنامه های خوب و مدیران جهادی نظام دفاع نکند.

توصیه نماینده ولی فقیه به برخی نمایندگان جدید الورود مبنی بر اینکه "سخن اختلافی نگویید"؛ طبعا هشداری است که آینده را هم مورد اشاره دارد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1457743

2_https://irna.ir/xjQ22V

3_isna.ir/xdQJLN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 15
    مقاله جالبی بود
    • سید احسان IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      19 1
      به بهانه ترساندن مردم از اختلاف حق را نگفتن عین خیانت است ، حق را بگویید و فاسقان را برکنار کنید این کار کجایش تفرقه و اختلاف است ؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    11 40
    همه افراد سپاه چه جدید و چه قدیمی باید راه شهید سلیمانی را در پیش بگیرند و این شهید بزرگوار را سرلوحه قرار دهند
  • DE ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    12 47
    تنها راه موفقیت ادامه دار کردن راه شهید سلیمانی است و بس
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    15 0
    در اقتفای!! ..... اگر از بکار بردن زبان کامل فارسی ننگ و عار دارید، کافی است به این واقعیت توجه کنید که رهبر فرزانه انقلاب به شعر و ادب فارسی بسیار بسیار اهمیت می دهند و همواره شاعران و نویسندگانی فارسی گو و فارسی نویس را که در زمان های گذشته زندگی می کردند و یا در زمان ما در راستای گسترش فرهنگ و ادب فارسی مردم ایران تلاش می کنند را گرامی می دارند، و ایشان حقیقتا" به زبان فارسی افتخار می کنند. اصرار بر بکارگیری غیر ضروری کلمات بیگانه در متون فارسی عین خودباختگی
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    27 4
    این چکاره هست که توصیه میکنه
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    22 1
    نماینده چه بگوید ، پس؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 2
    همه ی نمایندگان و رسانه ها توجه کنند نه فقط جدید الوردودها.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    38 1
    آقای حاجی صادقی جنابعالی در مرحله اول وجود تبعیض را حل کن سپس به نمایندگان توصیه کن
  • US ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    14 1
    به نظر من همین که یک نماینده به فساد و رانت کشیده نشه عالیه.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 0
    يكى از مهمترين اميد هاى مردم و مملكت ، مسئولين كارامد و دلسوز نظام ، نيروهاى مدافع مملكت تحت امر رهبر ، خصوصا سپاه ميباشد ، كه از خداوند توفيقات هر چه بيشتر را برايشان آرزو ميكنيم 🤲🤲🤲
  • حمید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    15 1
    به رای مردم احترام بگذارید , اگر قرار بود ظلم و تاریکی از بین نرود مردم رای نمیدادند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 3
    من نمیدانم چرا وقت انتخابات عقلم را از دست میدهم و رای میدهم بعدش پشیمان میشوم
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    الله و اکبر و لا اله الا الله
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 1
    مخاطب رسایی و ثابتی هستند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وزیر آموزش و پرورش حد اقل از اون وزیری که با یک میلیون شغل درست میکرد بهتره چون گمانم دانشگاهشون فرق میکنه اگرچه هیات دولتی ها اکثرا از یک دانشگاه خاص هستند که سواد آنچنانی هم ندارند!! اما مثلا رئیس بانک مرکزی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس