کد خبر 1585116
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱

به گزارش مشرق، پرستو علی عسگرنژاد، فعال رسانه در اینستاگرام خود با انتشار ویدیویی نوشت:

می‌بینید؟ این بلایی است که ما داریم سر نسل جدیدمان می‌آوریم. زن با وقاحت تمام سه دختربچه را جلوی دوربین آورده و برای پسند و توجه گرفتن از مخاطب، حریم خصوصی کودکان را نقض کرده تا جلوی هزاران چشم، گره‌های کاملاًطبیعی موهای کودک را از زبان خود او، نقص او جلوه دهد! کپشن هم بزند که: «سلامتی سن و سال ندارد» که پیش‌پیش در دهان هر کس زده باشد که بخواهد اعتراض کند. صدالبته که جواب‌ها از قبل معلوم است: «ما با رضایت مادرشون منتشر کردیم! دایهٔ مهربون‌تر از مادر نشین!» کسی اگر دارد خودش را در چاه می‌اندازد، ما باید هلش بدهیم یا محض رضای خدا مانع بی‌عقلی‌اش شویم؟

حتی دیزنی هم که خدایگان پرنسس‌پروری‌ است، فهمیده باید از شاهدخت‌هایی که فقط حسن ظاهری و اندامی دارند، عبور کند و از روی دست امثال میازاکی‌ها، دختران قهرمان بسازد، دختران شجاع، خلاق، یاری‌رسان، اهل تأمل و خودباوری و نوع‌دوستی. آن‌وقت دختران معصوم پنج‌شش‌سالهٔ ما در ایران افتاده‌اند زیر دست بلاگرجماعت که قبل این‌که سواد خواندن و نوشتن بلد شوند، خوب توی گوششان فرو کنند: «نه! تو به اندازهٔ کافی خوب نیستی! موهایت راحت شانه نمی‌شود پس این یعنی موهایت سالم نیست!!! باید حتماً فکری برای درمانت کنی. بیا باید از زشتی و گوریدگی نجاتت دهیم!» نه! هرچه علامت تعجب پشت‌بند این جملات بگذارم، حد حیرتم را مشخص نمی‌کند. این حیرت بازه ندارد. از همین‌جا طول می‌کشد تا بیست سال بعد، تا وقتی خیابان‌های ایران پر شده از دخترانی که جای سالم عمل‌نشده در صورت و هیکلشان نیست، دخترانی که به‌غایت غمگین‌اند، چون هرگز این حس را از پدر و مادر و اطرافیانشان دریافت نکرده‌اند که: «تو همین‌طور که هستی، زیبایی، عزیزی، محبوبی» و مهم‌تر از این: «زیبایی درون تو و اعمال تو، به مراتب مهم‌تر از زیبایی چهرهٔ توست. چیزهایی خیلی مهم‌تر از رنگ موها و صافی و زبری‌شان هست که به تو کمک می‌کند انسان ارزشمند و اثرگذاری باشی». دخترانی که این جملات را نشنیده‌اند، بسیار رنج خواهند برد… دخترانی که مرز آراستگی و جلوه‌گری را گم کرده‌اند، دخترانی همواره‌دررقابت، همیشه‌ناراضی از خویشتن.

ما مادرها، الگوی دخترانمان هستیم. وقتی ببینند آراسته‌ایم، تمیزیم، معطر و خوش‌لباسیم، اما حالمان با خودمان و صورت و بدن معمولی‌مان خوب است، یاد می‌گیرند هوادار ارزش‌های درونی باشند.

وقتی کودکان قربانی معیارهای زیبایی می‌شوند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    7 1
    از کوزه همان برون تراود که در اوست!!! وقتی مادر.......است خب طبیعیه که دخترش هم علیه السلام ازآب درنمیاد!!!!!!!!!
  • DE ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    4 2
    تمام امور زیباسازی باید تحت نظر و قوانین وزارت بهداشت و درمان باشه. وزارت بهداشت و درمان باید موقع دادن مجوز به این مراکز قوانین فوق رو کتبا ابلاق بفرمایند. درصورت نقض قانون مجوز باطل و متخلفین جریمه نقدی سنگین بشن. بسیاری از پدرو مادرها درامور نقض سلامت چی میدونن؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    5 0
    یعنی به اینا هم میگن مادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      6 0
      نه خیر به اینا میگن مار
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 0
    خوب با روغن مقداری موهاشو چرب کنه
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    6 1
    آزادی مد نظر اینها همین است که هر غلطی دلشان خواست بکنند و وقتی کسی اعتراض کرد صدای ززز آنها بلند شود
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    5 0
    این فقط یه تبلیغ از یه سودجوئه که داره بابازاریابی ازکودکان سواستفاده می کنه
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    4 0
    اونی که میگه با رضایت مادرش منتشر کردیم اتفاقا باید بگیم خاک تو سر مادرش
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    5 0
    در این مورد به قانون سفت و سخت برای مجازات پدر و مادرهایی که فرزندان زیر ۱۸ سال خود را جلوی دوربین می‌برند نیاز داریم. نیاز نیست هر تصویری را کنترل کنند‌. کافیست تصاویر با مقاصد تجاری و همچنین تصاویر پربازدید با حضور کودکان را کنترل کنند. در این مورد از هوش مصنوعی در کنار کنترل دستی می‌توان استفاده کرد. با اخذ جریمه‌های سنگین در کنار مجازات‌های تکمیلی مثل حبس و شلاق در ملا عام، هم هزینه این کنترل‌ها به دست می‌آید و هم ان شاء الله، کودکان نجات می‌یابند.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      0 0
      داستان نگو. طرف بچشو میکشه مجازات نمیشه چون ولی دم خودشه.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    واقعا جامعه ایرانی داره کجا میره همه چیز از ریل خودش خارج شده! اخه کسی نیست به این مسخره بازیها پایان بده زنها مملکت ومردها ی زن نما کم بودن حالا بچه ها رو وارد میدون کردند؟! مغولها مغلوب فرهنگ غنی ایران اسلامی شدند، اونوقت الان یکسری غرب زده ی بی اصل ونسب دارن فرهنگ خالی وپوچ مصرف گرایی بی بندباری رو تو مملکت ترویج میدن، تا کسی هم صداش در مییاد با خاک یکسانش می کنند ،مسئولان به فکر باشیدتا این شبیخون دشمن خونه ی تک تک ایرانیها رو نگرفته، به خودتون بییان وتا دیر نشده کاری کنید 🤔😔😤
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    آزادی با طعم آزاری
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    در کتاب روانشناسی شخصیت جمهری اورده شده که در بین کودکان غربی تا سن بلوغ میزان بیماری افسردگی بین دختران و پسران به یک اندازه است اما بعد از بلوغ افسردگی دختران از پسران پیشی می گیرد و خود کتاب هم اشاره می کند که این بخاطر رقابت بی پایان بین دخترها برای خودنمایی و ربودن قاب دل پسران است که نتیجه اش افسردگی درصدی از دختران جامعه می شود و متاسفانه با کنار گذاشتن حجاب ، این روشنفکران بی عقل بی سواد می خواهند به همان چاه بچه ها را سوق دهند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 4
    به شما هیچ ربطی نداره که دیگران چه کار می کنند. هر شخصی برای خود حریم خصوصی دارد و‌ خود تصمیم می گیرد که آن را عمومی کند یا خیر. اینکه بخواهیم در حریم خصوصی افراد دخالت کنیم و به آنها بگوییم این کار خوب است یا نیست کاملا" خارج از عرف قوانین بین المللی است. سرت تو کار خودت باشه عزیزکم.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      2 0
      لال بشی عزیزکم
  • BE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    اینها همه شون زشتند یا فقط دوزاریاشون؟
  • BE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    چقدرم که زشتن
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 0
    کراتین بعد یک مدت موها رو از بین میبره ، مواد شیمیایی هست ، چطور سلامتی رو فدای زیبایی موقت می کنند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    این جنبش سرتاپاش همینه چیزی جز خودنمایی و فخر ندارند زندگیشون کلا بااین چیزا میگذرد
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 2
    عجب تبلیغی کردی براشون. خیلی قشنگ شدن. خوشم اومد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس