خوش‌بینی رژیم صهیونیستی نسبت به معامله تبادل اسرا با حماس

رسانه‌های عبری از «خوش‌بینی» تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی نسبت به معامله تبادل اسرا با جنبش حماس خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده این رژیم در نشست قبلی پیام‌های خوش‌بینانه‌ای را به رهبران سیاسی منتقل کردند. محتوای این پیام‌ها این بود که حماس به دنبال معامله تبادل اسرا در ماه رمضان و در یک دوره نزدیک است، اما در عین حال نیز برای شعله‌ور کردن اوضاع میدانی در اراضی اشغالی و کرانه باختری تلاش می‌کند.

سایت واللا به نقل از منابع آگاه گزارش داد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا به تمام فشارهایی که میانجی‌های قطری و مصری بر جنبش حماس وارد کرده‌اند، پایان بدهد تا این جنبش با توافق پیشنهادی برای تبادل اسرا موافقت کند. همچنین کابینه تصمیم گرفته تا اختیارات تیم مذاکره‌کننده را در این مرحله گسترش ندهد.

این سایت اعلام کرد دیوید بارنی، رئیس موساد، رونین بار، رئیس شاباک و نیتسون آلون، مسئول امور اسرا به کابینه جنگ پیشنهاد دادند تا چند روز دیگر نیز صبر کند تا ببیند آیا حماس پاسخ جدیدی را ارائه خواهد کرد یا خیر.

در این گزارش آمده است: میانجی‌های مصری و قطری نشست‌هایی با مسئولان حماس به دنبال مذاکرات ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قاهره و دوحه در روزهای گذشته برگزار کردند و بر جنبش حماس برای پیشبرد مذاکرات فشار اضافی وارد کردند.

بر اساس این گزارش میانجی‌ها طرف صهیونیست را در جریان تلاش‌های صورت گرفته قرار داده و از تل‌آویو خواستند هیچگونه اقدامی اتخاذ نکند و منتظر نتایج این تلاش‌ها بماند.

طی نشست کابینه جنگ نیز رئیس موساد نیز تأکید کرد بهتر است ۲ یا سه روز منتظر بمانند تا نتایج فشارهای میانجی‌ها را ببینند. نیتسون آلون نیز پیشنهاد داد که قبل از اتخاذ هرگونه اقدامی در این باره چند روز صبر کنند. وی بر لزوم گسترش اختیارات تیم مذاکره‌کننده در صورت عدم تغییر در موضع مسئولان حماس و در سایه خطر روز افزون درباره جان اسرای صهیونیست در غزه تأکید کرد.

گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم در این نشست گفت: اسرائیل باید رویکرد فعال‌تری را در تلاش برای پیشبرد مذاکرات و غلبه بر موانع دنبال کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز انتظار برای چند روز دیگر قبل از بررسی تغییری در سیاست رژیم صهیونیستی را تأیید کرد. گانتس نیز در این نشست تأکید کرد، زمانی که صحبت درباره جان اسرای صهیونیست در غزه است زمان نقش مهمی دارد. وی نیز با انتظار برای چند روز جهت مطلع شدن از پاسخ حماس موافقت کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس