کد خبر 1583945
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
استولتنبرگ: اوکراین باید مستقل شود

دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد و بنابراین می‌تواند برای تبدیل شدن به «کشوری مستقل» با روسیه مذاکره کند.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پس از مراسم عضویت سوئد در این ائتلاف، ضمن تاکید بر تداوم حمایت‌ها از اوکراین، این اظهارات را عنوان کرد.

طبق گزارش راشا تودی، دبیرکل ناتو پس از این مراسم گفت: «ما باید به تقویت اوکراین ادامه دهیم تا به ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) نشان دهیم که او نمی‌تواند هر آنچه را می‌خواهد در میدان نبرد به دست بیاورد اما باید پای میز مذاکره بنشیند و درباره راه‌حلی برای به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال اوکراین گفت‌وگو کند.»

این اظهارات استولتنبرگ درحالی مطرح شد که تحلیلگران، رسانه‌ها و حتی برخی مقامات غربی به پیروزی و کسب دستاوردهای روسیه در میدان نبرد اذعان می‌کنند. تلویزیون سی‌ان‌ان روز دوشنبه در گزارشی بلند بالا به برتری روسیه در تولید صنایع دفاعی و نقش برجسته این کشور در میدان نبرد پرداخت.

لازم به ذکر است که وضعیت میدان نبرد به طور کلی هر روز و هر لحظه برای اوکراین دشوار می‌شود. نیروهای روسیه ابتدا به عنوان دستاورد اصلی جنگ، شهر «آودیوکا» را به کنترل خود درآوردند و حالا شروع به کنترل روستاها و زمین‌های اطراف آن کرده‌اند.

ینس استولتنبرگ با اشاره به عضویت سوئد در ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد: عضویت سوئد در ناتو نشان می‌دهد که هیچ‌کس نمی‌تواند درهای باز این ائتلاف را ببندد؛ ائتلافی که بیانگر مسیر آزادی و دموکراسی است.

پس از سفر روز پنجشنبه «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد به واشنگتن و امضای سند عضویت این کشور در ناتو توسط «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه پرچم این کشور در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز در آمد و این کشور رسما سی‌ودومین عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

الحاق سوئد، پس از پیوستن فنلاند در سال گذشته، به این معنی است که همه کشورهای همسایه دریای بالتیک، به‌استثنای روسیه، اکنون عضو ائتلاف ناتو هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 1
    من: ناتو باید از بین برود!!
    • عمیر IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      1 0
      تو برو بفکر نون شبت باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس