کد خبر 1584062
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
وزیر خارجه مجارستان: اوکراین نمی‌تواند پیروز جنگ باشد

وزیر خارجه مجارستان با اشاره به دستاوردهای روسیه در میدان نبرد گفت قطعا اوکراین نمی‌تواند پیروز جنگ باشد و مجارستان تنها عضو ناتو است که به کی‌یف تسلیحات نخواهد فرستاد زیرا این اقدام صرفا جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه بن‌بست پیش آمده در کمک‌های آمریکا به اوکراین، این کشور جنگ‌زده اروپایی با کمبود تسلیحات و نیرو در میدان نبرد مواجه است و هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی برای صلح میان اوکراین و روسیه وجود ندارد.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن تایمز عنوان کرد: ما قطعا مطمئنیم که اوکراین نمی‌تواند در جنگ در برابر روسیه پیروز شود زیرا روسیه هم‌اکنون در حال کسب دستاوردهای زمینی است. البته روسیه هم در عین حال نمی‌تواند پیروز این جنگ باشد.

وزیر خارجه مجارستان در ادامه تاکید کرد: از آنجا که هیچ یک از آنها نمی‌توانند پیروز شوند، بنابراین این جنگ قطعا با مذاکره پایان خواهد یافت. اما سوال اینجاست که این مذاکرات چه زمانی آغاز می‌شود؟ و هر چه زودتر شروع کنند، زندگی‌های بیشتری نجات خواهد یافت.

او با اشاره به اقدام کشورهای غربی جهت ارسال تسلیحات به کی‌یف تصریح کرد: ما تنها عضو ناتو هستیم که به اوکراین تسلیحات ارسال نمی‌کنیم زیرا متوجه می‌شویم که ارسال بیشتر تسلیحات صرفا جنگ را طولانی می‌کند و افراد بیشتری کشته می‌شوند. فکر می‌کنم تلاشهایی باید انجام شود تا صلح را برقرار کرد و جنگ تشدید نشود.

موضع مجارستان و وزیر خارجه آن با جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده آمریکا همسو است. در اصل کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت‌های جمهوری‌خواهان کنگره با بن‌بست مواجه شده است زیرا آنها می‌گویند ارسال بودجه بیشتر به اوکراین بدون داشتن مسیری روشن نسبت به خاتمه جنگ «احمقانه و خطرناک» است.

پیتر سیارتو در قسمت دیگری از این مصاحبه با اشاره به عضویت رسمی سوئد در ناتو بیان کرد: دولت مجارستان همیشه نسبت به عضویت سوئد در ناتو حامی بوده است. علت اینکه نمایندگان پارلمان تصمیم گرفتند این مسئله را برای طولانی مدت در دستورکار قرار ندهند، توهینی بود که توسط سیاستمداران سوئدی انجام شد و دائما مجارستان را متهم می‌کردند و این کشور را به باد انتقاد می‌گرفتند و قصد داشتند ذات دموکرات پارلمان و سیستم سیاسی ما را به چالش بکشند.

پس از سفر روز پنجشنبه «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد به واشنگتن و امضای سند عضویت این کشور در ناتو توسط «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه پرچم این کشور در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز در آمد و این کشور رسما سی‌ودومین عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

الحاق سوئد، پس از پیوستن فنلاند در سال گذشته، به این معنی است که همه کشورهای همسایه دریای بالتیک، به‌استثنای روسیه، اکنون عضو ائتلاف ناتو هستند.

وزیر خارجه مجارستان به نامزدی «مارک روته» نخست‌وزیر راست‌میانه هلند برای مقام دبیرکلی ناتو اشاره و تاکید کرد: مجارستان از نامزدی آقای روته حمایت نمی‌کند زیرا هدف او به زانو درآوردن مجارستان است و موضع ناعادلانه‌ای در برابر ما دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    خوب معلومه، ولی الان اون دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش دارن میلیارد میلیارد دلار به اسم تسلیحات و..... هاپولی میکنن و چند وقت دیگه هم غیبشون میزنه، فقط این وسط اوکراین از دست میره و میلیونها اوکراینی کشته و آواره میشن!! دلقک انتخاب کنی میشه همین!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس