کد خبر 1584072
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
پاسخ استولتنبرگ به اظهارات پاپ/ تسلیم شدن اوکراین خطرناک است

دبیرکل ناتو با انتقاد غیرمستقیم از رهبر کاتولیک‌های جهان که اوکراین را ترغیب به تسلیم شدن کرده است، گفت که اکنون زمان تسلیم شدن نیست.

به گزارش مشرق، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به‌تازگی در اظهاراتی گفت که اوکراین باید بدون شرم پرچم سفید را بالا ببرد؛ اظهاراتی که واکنش تند کی‌یف و متحدانش را به همراه داشت و حالا ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به آن واکنش نشان داده است.

استولتنبرگ در گفت‌وگو با رویترز با در پیشنهاد پاپ گفت که افزایش حمایت نظامی از اوکراین تنها را دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز از طریق مذاکره است.

وی اضافه کرد: آنچه حول میز مذاکره رخ می‌دهد، با اقتدار در میدان نبرد، پیوندی ناگسستنی دارد. اکنون زمان صحبت از تسلیم شدن اوکراین نیست. تسلیم شدن برای اوکراینی‌ها تراژدی و برای همه ما خطرناک است.

پاپ فرانسیس در بخشی از مصاحبه‌ای که اوایل فوریه با رادیو تلویزیون سوئیس انجام داد و قرار است ۲۰ مارس به طور کامل پخش شود، گفت: معتقدم که طرف قوی‌تر، کسی است که شرایط را درک و به مردم فکر کند و شهامت بالا بردن پرچم سفید و مذاکره را داشته باشد. و امروز مذاکرات با کمک قدرت‌های جهانی، شدنی است.

کی‌یف پیش‌تر اظهارات پاپ فرانسیس را رد کرد و بدون اشاره مستقیم به مصاحبه پاپ، در بیانیه‌ای به نقل از ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد: شخصیت‌های مذهبی که قصد کمک به اوکراین را دارند نباید بین کسانی که می‌خواهند زنده بمانند و کسانی که می‌خواهند آنها را نابود کنند، نقش میانجی مجازی را ایفا کنند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کله ای می‌ریزند سر یک کشور چه برای روسیه، چه ایران چه عراق یا سوریه و افغانستان.
    • عمیر IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      متجاوز محکوم به شکسته
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      منظورت گَلّه ای هست دیگه؟!
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    پاپ بیچاره بعد از انتقاد دبیرکل ناتو محکم کلاهشو چسپیده باد نبره 😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس