کد خبر 1583823
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

معرفی انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن

حتماً شما نیز بارها این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و همه افراد، بسیاری از ساعات روز را در آشپزخانه به سر برده و مشغول آشپزی کردن و تهیه انواع و اقسام مواد خوراکی هستند. به همین دلیل اهمیت دادن به زیبایی لوازم آشپزخانه از گذشته تاکنون بیشتر شده است و بانوان تمایل دارند از شیک‌ترین وسایل در آشپزخانه خود استفاده کنند تا علاوه بر لذت بردن از زیباییشان، در کارهای مختلف آشپزخانه از آن ها بهره بگیرند.

اما خیلی از خانم‌ها در مورد این اکسسوری‌ها اطلاعات چندانی ندارند و هنگام خرید آنها، دچار سردرگمی می‌شوند. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه مانند اکسسوری کنار گاز، انواع جاقاشقی ها، انواع آبچکان و.‌.. صحبت کرده و نکاتی را به شما ارائه دهیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

بهترین کار برای افزایش زیبایی محیط آشپزخانه استفاده از انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه است. حتی زمانی که شما بخواهید در دکوراسیون آشپزخانه خود تغییراتی ایجاد کنید، می‌توانید با جابه جایی و کم و زیاد کردن لوازم و اکسسوری های کابینت، تغییرات زیادی را در آشپزخانه خود شاهد باشید.

انواع اکسسوری کابینت

آشپزخانه شامل انواع و اقسام لوازم مختلف است که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. استفاده از این اکسسوری‌ها علاوه بر جذابیت، باعث می‌شود که از حداکثر فضای موجود در آشپزخانه شما استفاده کرده و ظاهر آن به صورت منظم و مرتب درآید. زمانی که شما برای چیدمان وسایل آشپزخانه از اکسسوری مربوط به خودش استفاده نمایید؛ در امر آشپزی کردن و کارهای مربوط به آشپزخانه راحت‌تر و سریعتر عمل خواهید کرد. امروزه اکسسوری‌های کابینت زیبایی به بازار عرضه شده است که علاوه بر زیبایی و لوکس بودنشان، در امر چیدمان و انجام کارهای آشپزخانه به کمک شما می آیند.

اکسسوری سبد آبچکان و جاظرفی

سبدهای آبچکان و آبچکان رومیزی از قدیمی‌ترین اکسسوری‌های آشپزخانه محسوب می‌شوند که برای قرارگیری و خشک کردن ظروف به کار می‌آیند. این اکسسوری معمولاً به صورت یک طبقه یا دو طبقه تولید شده و ازاستیل در ساخت آنها استفاده می‌شود؛ همین موضوع باعث شده است که این اکسسوری ضد زنگ بوده و دوام بالایی داشته باشد.

اکسسوری کنار گاز

معمولا وسایلی را که بیشتر مربوط به آشپزی هستند را کنار گاز قرار می‌دهند تا فرد هنگام آشپزی کردن دسترسی ساده‌تری به آنها داشته باشد. کابینت ریلی مخصوص ادویه‌جات جزو یکی از اکسسورهایی هست که جدیداً به بازار عرضه شده است و با استقبال بی‌نظیری روبرو شده است. این کابینت ابعاد کوچکی داشته و جای کمی نیز می‌گیرد و از کابینت‌های باریک و ریلی برای جا دادن شیشه‌های کوچک ادویه‌جات به کار می‌رود. داشتن این کابینت ریلی نزدیک گاز باعث می‌شود که به انواع ادویه‌جات، روغن، بطری‌های سرکه و سایر لوازم مورد نیاز آشپزی، به آسانی دسترسی داشته باشید. ضمناً می‌توان از اکسسوری‌های آویز نیز در کنار گاز برای انواع مختلف ادویه‌جات بهره گرفت.

معرفی انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن

اکسسوری جاقاشق چنگالی ریلی

جاقاشقی چوبی ریلی که در کشوی کابینت نصب می شود یکی از اکسسوری هایی است که می توانیم بگوییم جزو اکسسوری های ضروری هر آشپزخانه به حساب می آید و باید در اولویت خریدهایتان قرار بگیرد. این جاقاشق چنگالی چوبی کمک بسیار زیادی در چیدمان وسایلی مثل قاشق، چنگال، کارد و ... به شما کرده و و آشپزخانه شما نظم و زیبایی خاصی می بخشد.

اکسسوری نگهدارنده درب قابلمه

از آنجایی که معمولاً قابلمه‌ها سایز بزرگتری دارند و بسیار دست و پاگیر هستند؛ داشتن یک اکسسوری برای نگهداری آنها فکر فوق العاده‌ای به نظر می‌رسد. ضمناً اگر قابلمه‌های خود را به صورت داخل هم قرار دهید، درهای آنها جایی برای قرار گرفتن ندارند و اگر شکستنی یا شیشه‌ای باشند، همواره احتمال خط خوردگی و یا شکستن آنها وجود دارد. این اکسسوری سبب می‌شود که بتوان درب قابلمه‌ها را به دیواره‌های داخلی کابینت قرار داد و دیگر نگران شکستن آنها یا اشغال شدن فضا نباشید.

اکسسوری مخصوص کشوی ظروف شکستنی

ظروف پذیرایی حساس‌ترین و شکستنی‌ترین وسایل آشپزخانه هستند و گاهی در حین جابجایی و چیدمان، دچار ترک خوردگی یا شکستگی خواهند شد. اما زمانی که شما از این اکسسوری استفاده می‌کنید؛ به دلیل اینکه از پایه‌های چوبی ساخته شده و فضایی مجزا برای ظروف دارد، نگران برخورد آنها با همدیگر نیستید و با داشتن دیواره‌های محکم، احتمال شکستن ظرف‌ها به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

انواع مدل های جدید کابینت آشپزخانه

همانطور که می‌دانید امروزه در آشپزخانه هر چقدر هم که کوچک باشد، از تعدادی کابینت استفاده می‌کنند. کابینت‌ها لوازمی هستند که می‌توان از آن برای نگهداری ظروف، قابلمه، جای قاشق چنگال و... استفاده کرد. وجود کابینت باعث می‌شود آشپزخانه نظم خاصی را به خود بگیرد. مدل های جدیدی که امروزه برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شوند بسیار گسترده هستند و از لحاظ شکل و کاربرد با هم متفاوت‌اند که ما در این قسمت می‌خواهیم درباره ویژگی‌های برخی از آنها برای شما توضیح دهیم:

  • کابینت سوپر مارکتی ریلی: این نوع از اکسسوری‌ها برای سازماندهی کردن ظروف ادویه، حبوبات و یا غذاهای خشک به کار می‌رود. برخی از انواع آنها شامل چندین طبقه می‌شوند که می‌توانند چرخش داشته باشند و به شما این امکان را می‌دهند به تمامی محتویاتشان دسترسی پیدا کنید. بعضی از انواع آنها نیز به دیوار متصل می‌شوند و نه تنها خودشان دارای چندین طبقه هستند؛ بلکه درب آنها نیز طبقات مختلفی دارند و برای مواد غذایی که فاسد نمی‌شوند، محیطی کاملاً مناسب هستند.
  • پله ریلی کابینت: چون معمولاً کابینت‌ها در ارتفاع بالایی نصب می‌شوند؛ ممکن است با قرار دادن برخی از وسایل در آنها دسترسی بهشان کمی دشوار بوده و جلوی چشم نباشند. یکی از اکسسوری‌هایی که جدیداً به بازار عرضه شده است، پله ریلی کابینت است؛ به این صورت که آن را داخل کابینت‌های پایینی نصب می‌کنند و هنگام بیرون کشیدن این کابینت‌ها می‌توان آن را خم کرد و به صورت دو یا سه پله درآورد؛ بدین ترتیب می‌توانید به قسمت‌های بالایی کابینت دسترسی پیدا کنید.
  • کابینت مخصوص وسایل برقی: از آنجایی که وسایل برقی معمولاً ابعاد نامتناسبی دارند. امروزه درست کردن یک فضا برای قرار دادن وسایل برقی مانند میکسر بسیار باب شده است. در صورت نبود این کابینت مجبورید همیشه لوازم برقی خود را در آشپزخانه‌تان جابجا کنید. اما اگر آنها را داخل کابینت جایی دهید، بسیار راحت‌تر خواهید بود.
  • کابینت با قفسه‌های چرخان: معمولاً دسترسی به لوازمی که در گوشه‌های آشپزخانه قرار دارند دشوار است؛ اما استفاده از این قفسه‌ها باعث می‌شود که مشکل این دسترسی برطرف شود. اغلب در نوع دیواری این قفسه‌ها، لبه‌ای در جلوی قفسه‌ها تعبیه می‌شود تا در حین چرخش لوازمی که در آن قرار دارند نیفتند.
  • کابینت‌های مجیک کرنر: این کابینت فضاهایی از گوشه‌های آشپزخانه را که بلا استفاده افتادند و دسترسی خوبی را ندارند، فضاسازی می‌کند. قفسه کابینت لولایی مخصوص این کار بوده و با طراحی خاصی که دارد، می‌توان از گوشه‌های آشپزخانه به راحتی آن را بیرون کشید و از لوازم درون آن استفاده کرد.
  • کابینت سطل زباله: این کابینت‌ها دو جایگاه دارد که یکی از آنها مخصوص زباله‌های تر و دیگری مخصوص زباله‌های بازیافتنی است. اکسسوری سطل زباله معمولاً به صورت ریلی و زیر سینک تعبیه شده تا هم دسترسی خوبی داشته باشند و هم در ظاهر آشپزخانه به چشم نیایند. تولید سطل زباله کابینتی به دلیل استفاده بالای مصرف کنندگان، بسیار افزایش یافته است.

معرفی انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن

قیمت اکسسوری کابینت آشپزخانه

همانطور که می‌دانید اکسسوری‌های آشپزخانه تنوع بسیار زیادی دارند و بستگی به شما دارد که بخواهید چند مورد از آنها را انتخاب نمایید و ضمناً این محصولات را با چه کیفیتی خریداری کنید. طبیعتاً هر چقدر اکسسوری شیک‌تر و زیباتر باشد، کیفیت بالایی داشته باشد و از برند معتبرتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. شما می‌توانید ابتدا لوازم ضروری و اکسسوری‌های مهم برای آشپزخانه‌تان را بخرید و سپس به فکر گزینه‌های دیگر بیفتید.

خرید اکسسوری کابینت آشپزخانه

برای خرید اکسسوری کابینت آشپزخانه نیز بهترین کار این است به سایت‌های متفاوت اینترنتی مراجعه کرده و محصولات را از نظر قیمت، کیفیت، جنس و برند مقایسه کرده و متناسب با شرایط خودتان، یک گزینه را انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه معتبر و باسابقه یراق آلات و اکسسوری کابینت می باشد که با مراجعه به وبسایت فروشگاه و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق می توانید محصولات مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

سخن پایانی

اکسسوری در واقع به لوازمی گفته می‌شوند که نیاز اصلی و کاربردی ندارند اما در صورت وجود داشتن، بازده و بهره‌وری را چندین برابر کرده و به انجام شدن هرچه سریع‌تر فرایند کمک خواهند کرد. از آنجایی که لوازم آشپزخانه نقش مهمی را در بهبود کیفیت آشپزی به دنبال دارند؛ بنابراین استفاده از انواع اکسسوری‌های آشپزخانه علاوه بر ایجاد زیبایی، می‌تواند به کارکرد راحت نیز کمک کند. ما در این مطلب در مورد انواع اکسسوری آشپزخانه، اکسسوری آشپزخانه فانتونی و اکسسوری کابینت ملونی توضیح دادیم و مطالبی را در اختیارتان قرار دادیم. از توجه شما سپاسگزاریم.


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس