دولت بایدن پیش‌بینی نمی‌کند رژیم صهیونیستی با آغاز ماه رمضان به رفح حمله کند

مسئولان آمریکایی اعلام کردند دولت جو بایدن پیش‌بینی نمی‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز ماه رمضان به شهر رفح در جنوب غزه حمله کند.

به گزارش مشرق، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد، اخیرا هشدار داد اگر توافق آتش‌بس موقت و آزادی اسرا با فرا رسیدن ماه رمضان محقق نشود، ارتش این رژیم مرحله دوم جنگ علیه حماس را از طریق حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه آغاز خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد که قصد دارد نظامیان این رژیم را صرف‌نظر از وجود یک توافق به رفح اعزام کند.

نتانیاهو در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمانی گفت: ما به آنجا می‌رویم و غزه را ترک نخواهیم کرد. همانطور که می‌دانید من یک خط قرمز دارم. شما می‌دانید که خط قرمز من چیست. خط قرمز من این است که هفتم اکتبر تکرار نشود.

در این راستا مسئولان آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کردند دولت بایدن پیش‌بینی نمی‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز ماه رمضان به شهر رفح حمله زمینی کند.

اخیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را ببینیم که جان خود را از دست می‌دهند.

با این حال نتانیاهو یکشنبه در مصاحبه‌ای ظاهرا پاسخ بایدن را داد و به وب‌سایت‌های پالتیکو و بیلد گفت: این عملیات بیش از دو ماه طول نخواهد کشید.

بیش از یک میلیون نفر به شهر رفح پناه برده‌اند و حمله رژیم صهیونیستی به آنجا یک فاجعه بزرگ را ایجاد می‌کند. خانواده‌های فلسطینی در این مناطق با کمبود شدید غذا، آب، دارو و پناهگاه روبرو هستند.

مردم نوار غزه امروز (دوشنبه) در یکصد و پنجاه و هفتمین روز جنگ، با تشدید گرسنگی که در سراسر نوار غزه به‌ویژه در مناطق شمالی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده به استقبال ماه رمضان رفتند. این در حالیست که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت نوار غزه یکشنبه از شهادت دست‌کم ۳۱ هزار و ۴۵ فلسطینی و مجروح شدن ۷۲ هزار و ۶۵۴ نفر دیگر در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) تاکنون خبر داده است. در این میان ۲۵ تن بر اثر گرسنگی و کم آبی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس