کد خبر 1583417
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
محمدکاظم انبارلویی

مجمع روحانیون مبارز با بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی، نقد ساختار سیاسی نظام و ضریب دادن به برخی عملکرد سوء مسئولین، در همان مسیری گام برمی‌دارد که سلطنت‌طلبان، منافقان و تجزیه‌طلبان و … گام برمی‌دارند.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: وجوب شرکت در انتخابات و تشویق و ترغیب مردم برای آمدن پای صندوق‌های رأی در منطق فقه سیاسی امامین انقلاب و منطق فقه سیاسی مراجع معظم تقلید به‌مثابه یک «حکم» ، اگر بیشتر از حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو در مبارزه با استعمار پیر انگلیس نباشد، کمتر از آن نیست.

۱- وجوب شرکت در انتخابات و تشویق و ترغیب مردم برای آمدن پای صندوق‌های رأی در منطق فقه سیاسی امامین انقلاب و منطق فقه سیاسی مراجع معظم تقلید به‌مثابه یک «حکم» ، اگر بیشتر از حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو در مبارزه با استعمار پیر انگلیس نباشد، کمتر از آن نیست.

امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود در اهمیت حضور در انتخابات می‌فرمایند:

«چه‌بسا عدم حضور در انتخابات، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است.»

۲- یک پرسش تلخ در ذهن علما و نخبگان جامعه به‌ویژه مردم وجود دارد و آن این‌که چرا یک تشکل روحانی که افتخارش این است که به اذن امام (ره) تأسیس‌شده در انتخابات اخیر نه‌تنها حضور فعال نداشتند بلکه حکم به تحریم عملی و نظری داد و با بیانیه‌ها و سخنان تحریف‌آلود ، در سلامتی انتخابات تشکیک و در تخریب شورای نگهبان قانون اساسی و ترویج شایعات هرآنچه توانست کوتاهی نکرد؟!

مجمع روحانیون مبارز که اذن تأسیس از امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب اسلامی داشت با بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی، نقد ساختار سیاسی نظام و ضریب دادن به برخی عملکرد سوء مسئولین، درست در همان مسیری گام برمی‌دارد که سلطنت‌طلبان، منافقان و تجزیه‌طلبان و … گام برمی‌دارند. این هم‌صدایی با ضدانقلاب از چه درجه عقلانیت سیاسی برخوردار است.

پیوستن به کمپین «نه» به انتخابات رضا پهلوی ، مریم رجوی، مسیح علی نژاد و دنباله‌های داخلی آن‌ها چه آورده سیاسی برای آن‌ها دارد.

۳- پس از پایان انتخابات ۱۴۰۲ آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات در توییتی نوشت :

« پایان انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد سیدمحمد خاتمی در این انتخابات رأی نداد او از راهبرد جبهه اصلاحات در این انتخابات حمایت کرد.»

آیا خانم آذر منصوری که مرجعیت سیاسی در مجمع روحانیون مبارز را نمایندگی می‌کند و مرجعیت امام (ره) در نگاه حضرات، دیگر جایگاهی ندارد؟!

۴- خاتمی در واکنش به پرسش‌های موافقان و مخالفان رویکرد او در انتخابات گفته است:« آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچ‌کس دروغ نگفته باشم!»

آدمی که به خودش دروغ می‌گوید، قدرت پیدا می‌کند به همه دروغ بگوید. خاتمی در فتنه ۸۸ به خود دروغ گفت که تقلب شده است و این دروغ‌گویی را هنوز ادامه می‌دهد.

او به ضدانقلاب دروغ نگفت صریحا به آن‌ها گفته من رأی ندادم و به شما وفادارم. اما به ملتی که هشت سال او را در مسند ریاست جمهوری نشاند، دروغ گفت و اعلام کرد؛ من به سوگند ریاست جمهوری که در قانون اساسی آمده است آن‌وقت وفادار نبودم ، الآن هم وفادار نیستم.

۵- مردمی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به‌پای صندوق‌های رأی آمدند شلیک دشمن را در تحریم و تهدید به شقیقه خود احساس کردند. آن‌ها آمدند با هر یک رأی خود یک گونی خاک برای ساختن سنگر مقابل دشمن بسازند.آن‌ها آمدند برای تضمین امنیت و اقتدار ملی، چرا مجمع «روحانیون مبارز» با «نه» به انتخابات از پشت به مردم خنجر زدند؟!مردم سؤال می‌کنند مجمع با آمریکا «مبارزه» می‌کند یا با مردم ایران؟!

چرا باید کسانی که در انتخابات ۸۸ تا مرز«بغی» پیش رفتند در انتخابات ۱۴۰۲ در مقام «حرب» برآیند ، حقیر هر چه فکر کردم برای پاسخ به جایی نرسیدم شاید توضیح حضرات پرده از این راز بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    7 6
    تا میخوان از شما انتقاد کنند در جهت دشمن گام بر میدارن چجوری باید از شما انتقاد کرد ؟ مسلما قدیس که نیستید
    • حاجی از جوبشور رُم IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      6 4
      آبکش به آفتابه گفت دو سوراخه! خود این اصلاحاتچی ها و مجمع روحانیونی ها و مشارکتی ها و مجاهدین و اعتدال و توسعه ای ها از دیکتاتور ترین افراد در عرصه سیاست هستند و کوچکترین انتقادی را تحمل نمی کنند و کودتاچی به تمام معنا هستند و در قریس سازی هم ید طولایی دارند
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی خدای تعالی حفظتان کند ، نقد اگر درست ومؤدّبانه بیان شود ، خیر خواهی برای شخص مورد انتقاد و دیگران خواهد بود پس اگر عالمانه ، عادلانه و عاقلانه بیان شود لازم و سازنده است و الّا سخن شیطان خواهد که از حلقوم باصطلاح ناقد خارج یا بر قلمش جاری می شود . نقد سازنده است ولی با عدل و عقل __گر منقد حرف خود آرد بنقل __ ورنه بی برهان گفتن ساده است __ دل بشیطان او یقیناََ داده است __ مغرضانه گرکسی گوید سخن __ خواه جوان باشد و خواه شخص کهن __ ان شا ءاللّه مؤفّق و مؤیّد باشید . با عرض ادب و احترام
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    8 3
    آقا الان مشکل مجمع روحانیون نیست
    • ایرانی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      8 3
      آقا الان اتفاقا مشکل همین ها هستند. تا خاتمی خوئینی نبوی و آرمین و عبدی و ...و این دار و دسته هستند ترمزی بر سر راه پیشرفت کشور هست. کارخانه فتنه گری و چوب لای چرخ نظام گذاشتن هستند. نمیدونی حرف میزنی
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    7 6
    سلام خدا آنی و کمتر از آنی ما رو به خودمون وا نگذاره ؛ شیطان نفس اماره چه ها که نمی کنه.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    11 5
    مجمع روحانیون مبارز فقط اسم روحانیت رو یدک میکشه
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      7 2
      از اول با همین اسم آمدند و خوشان را سوپر انقلابی جا زدند بعد دهه 70 و 80 شدند سوپر غربگدایانی که از آمریکایی هم بیشتر آمریکا رو دوست دارند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    9 12
    با سلام ، بسیار متین و منطقی بود آقایان جواب امام و شهدا را چگونه خواهند داد ....امان از هوای نفس و بی تقوایی....
  • DE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 2
    به فکر مردم باشید که در آن دنیا باید پاسخگو باشید
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 3
      حدیثی دیگر از کلمات نورانی خود ذکر بفرمایید و ما را به فیض رسانید یا شیخ
    • از زیر پل نه دی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      بیام سه راه جوبشور ترو به فیض می رسانم
  • یونس کجوری IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    همین جور به فکر کردنتان ادامه بدهید. برادر ادامه بده تو هنوز مسئله داری!!!!!
  • حاجی اذری IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    تواول بگو باکیان دوستی........کسانیکه برای غرب له له می‌زنند ومانند آنها که گفتند رای ندهید رای ندادند(سلطنتچی منافقین.رنگهای مختلف ضد انقلاب و.....)ملت ایران هیچ انتظاری از آنان ندارد..
  • حاجی اذری IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    تواول بگو باکیان دوستی........کسانیکه برای غرب له له می‌زنند ومانند آنها که گفتند رای ندهید رای ندادند(سلطنتچی منافقین.رنگهای مختلف ضد انقلاب و.....)ملت ایران هیچ انتظاری از آنان ندارد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس